X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power

2012-11-26
Strona główna -> Fiat -> Panda -> 3 (2012-dziś)

Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power

Wyróżniona w Szwajcarii tytułem Ekologicznego Samochodu 2013.

Pokonując dziewięciu rywali, w tym pojazdy o napędzie hybrydowym i elektrycznym, Fiat Panda Natural Power wybrany został w Szwajcarii Ekologicznym Samochodem Roku 2013 („Das grünste Auto der Schweiz“). To prestiżowe wyróżnienie, sponsorowane przez magazyn „Schweizer Illustrierte”, wręczone zostało przedstawicielom firmy Fiat podczas oficjalnej Auto Gali 22 listopada br. w Umweltarena, Spreitenbach, wiodącym szwajcarskim ośrodku dydaktyczno-wystawowym technologii, które promują poszanowanie środowiska naturalnego.

Panda Natural Power jest pierwszym na świecie samochodem osobowym wyposażonym w zasilany gazem (metan), turbodoładowany silnik dwucylindrowy o mocy 80 KM. Ta niewielka, lecz dynamiczna jednostka napędowa, charakteryzuje się wysoką mocą i pokaźnym momentem obrotowym, w sposób perfekcyjny łącząc małe zużycie paliwa z „frajdą za kółkiem”. Efektem poszerzenia rozstawu kół nowej Pandy oraz usztywnienia i specjalnej kalibracji belki skrętnej tylnego zawieszenia dla wersji „metanowej” - jest nie tylko poprawa własności jezdnych i komfortu, ale także bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy Pandą Natural Power w stosunku do jej poprzedniej generacji.

Nowy 80-konny Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power wyróżnia się obniżonym  poziomem emisji CO2 (86 g/km) i niewielkim zużyciem paliwa  − zaledwie 3,1 kg/100 km w cyklu mieszanym przy zasilaniu samym tylko metanem (dane homologacyjne). Warto w tym miejscu podkreślić, że poziom emisji CO2 tej wersji Pandy jest iście rekordowy wśród samochodów Fiat Group i należy do najniższych w skali całego rynku samochodowego Europy.

W porównaniu z Pandą Classic 1.4 Natural Power zasięg wzrósł o niemal 10 procent, nawet pomimo 30-procentowej poprawy dynamiki osiągów. Dwa zbiorniki metanu znajdują się pod podłogą samochodu, dzięki czemu pojemność bagażnika nie uległa  zmianie w porównaniu z wersją wysokoprężną i benzynową. Równie ważny jest fakt, że oprócz możliwości wjazdu do miejsc o ograniczonym dostępie ze względów ekologicznych, użytkownicy nowej Pandy „na metan” mogą korzystać także z parkingów podziemnych oraz promów.

Warte podkreślenie jest, że nowa Panda TwinAir Turbo Natural Power, podobnie jak wszystkie samochody marki Fiat na gaz ziemny lub na LPG, przystosowane są fabrycznie do spalania tych paliw (OEM), posiadają pełną gwarancję producenta. Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii pozwala to utrzymać wysokie standardy bezpieczeństwa, jakości i niezawodności eksploatacyjnej, przy wyraźnym ograniczeniu  kosztów użytkowania,

Panda TwinAir Turbo Natural Power stanowi poszerzenie ekologicznej gamy Panda, która poprzez swą unikalność w skali europejskiej, zajmuje wiodące miejsce w najnowszych statystykach JATO, światowego lidera na polu konsultingu i analiz w branży motoryzacyjnej. Z wartością średnią 118,2 g/km za rok 2011 tj. o 4,9 g/km mniej niż średnia w roku 2010 - Fiat jest już po raz piąty z rzędu marką pojazdów o najniższym poziomie emisji CO2  wśród samochodów sprzedawanych w Europie w 2011 r. Nie powinien dziwić zatem fakt, że od roku 1997 liczba sprzedanych samochodów osobowych i użytkowych w gamie Fiat Natural Power osiąga już 500.000 egzemplarzy.

 

źródło: Fiat

Komentarze