Fiat Freemont dla Włocha Moreno Mosera

Włoch Moreno Moser został zwycięzcą 69. Tour de Pologne i zdobył nagrodę  główną  –  Fiata Freemonta. Symboliczny kluczyk do Oficjalnego Samochodu 69. Tour de Pologne wręczył włoskiemu mistrzowi Pan Wojciech Masalski, Dyrektor Handlowy Fiat Auto Poland podczas uroczystości kończącej tegoroczny wyścig na krakowskich Błoniach. Moreno Moser to 22–letni zawodnik profesjonalnej grupy Liquigas-Cannondale. Jest bratankiem legendy włoskiego kolarstwa Francesco Mosera.


Drugie miejsce, ze stratą zaledwie 5 sekund do zwycięzcy, zajął Michał Kwiatkowski, co jest największym osiągnięciem polskiego kolarza od czasu, gdy w 2005 roku wyścig uzyskał najwyższą kategorię UCI.  Michał Kwiatkowski  to także 22-letni zawodnik grupy Omega Pharma – Quick Step. W lipcu 2007 r. podczas Mistrzostw Europy rozgrywanych w Sofii wywalczył tytuł Wicemistrza Europy w jeździe indywidualnej na czas oraz zdobył tytuł Mistrza Europy ze startu wspólnego w kategorii junior.  
Na trzecim stopniu podium stanął Kolumbijczyk Luis Sergio Henao Montoya  – zawodnik  grupy Sky ProCycling. Na mecie ostatniego, siódmego etapu, ze startem i metą w Krakowie rozszalała się ulewa. Finiszujący kolarze i licznie zebrani sympatycy kolarstwa prawie nic nie widzieli. W strugach wody, po finiszu z peletonu, najlepszy okazał się Niemiec John Degenkolb, który wyprzedził Australijczyka Mathew Haymana oraz Brytyjczyka Bena Swifta.


Najlepszym góralem Tour de Pologne został Tomasz Marczyński. W klasyfikacji najaktywniejszego, podobnie jak przed rokiem, wygrał Adrian Kurek, który zakończył TdP w Czerwonej Koszulce Fiata. W klasyfikacji punktowej triumfował Ben Swift ze Sky ProCycling, który to team wygrał klasyfikację drużynową.


Razem z „zawodowym” Tour de Pologne, odbył się Tour de Pologne Amatorów, zaliczany do nowego amatorskiego Pucharu Fiat Lang Team. Warto wspomnieć, że startujący w Tour de Pologne Amatorów wsparli Fundację Ewy Błaszczyk Akogo?.


Przypomnijmy, że Fiat Freemont, Oficjalny Samochód 69. Tour de Pologne oraz nagroda główna dla zwycięzcy tegorocznego wyścigu, to pierwszy samochód marki Fiat, wyprodukowany wspólnie z amerykańską Chrysler Group, w której Fiat ma ponad 60 proc. udziałów.


Fiat Freemont z powodzeniem łączy wszechstronność aranżacji wnętrza (7 miejsc, 20 schowków o łącznej pojemności 140 litrów), prawdziwą funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem. Dzięki swym wymiarom (długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm) oraz potężnemu rozstawowi osi (2890 mm) – samochód ten dysponuje niezwykle o pojemnym wnętrzem, umożliwiającym komfortową podróż nawet 7 osobom. Napęd 4×4 sprawia, że Freemont jest nie tylko bezpieczny, ale też jeszcze bardziej uniwersalny.


W kolumnie Wyścigu jechało 55 samochodów przekazanych organizatorom przez Fiata Auto Poland. Wszystkie auta na tę wyjątkową okazję były specjalnie oznakowane – na każdej stronie umieszczone zostały wyraziste naklejki, informujące, że Fiat Auto Poland jest oficjalnym sponsorem Tour de Pologne.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3210

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *