Europejska premiera nowego Aveo sedan

Ten elegancki, nieduży sedan prezentowany jest tuż po premierze w wersji hatchback, która spotkała się z przychylnymi recenzjami.

Aveo w wersji notchback miał swoją światową premierę w styczniu tego roku na Salonie Samochodowym w Detroit w USA (gdzie sprzedawany będzie pod nazwą Sonic) i dzieli wiele elementów nowego i pewnego siebie designu z wersją hatchback. Zakładając jednak, że hothatch przemawiać będzie raczej do młodszych klientów, Chevrolet oczekuje, iż bardziej dojrzały design sedana przyciągać będzie innego rodzaju klientów, w szczególności rodziny.

„Nowe Aveo odzwierciedla kolejny ważny dla nas krok w każdym aspekcie: designu, prowadzenia, jakości i przestrzeni” – powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. Bardzo chcielibyśmy, aby Aveo podążyło w ślady Cruze’a w kategoriach sukcesu sprzedażowego. Obecna wersja sedana Aveo jest 5. najlepiej sprzedającym się pojazdem w Europie w segmencie niewielkich, 4-drzwiowych pojazdów z udziałem w rynku wynoszącym 12,5%.  Oczekujemy, że dzięki nowemu modelowi udział ten istotnie wzrośnie”.

Patrząc z przodu, dostrzec można, iż wersje notchback i hatchback dzielą identyczny, zdecydowany wygląd z wyeksponowanymi, podwójnymi reflektorami przednimi, podwójnym grillem i kompaktowymi, wyprężonymi panelami nadwozia. Wznosząca się linia progów w wersji notchback jest szczególnie uderzająca i nadaje nowemu czterodrzwiowemu pojazdowi ekskluzywne linie przypominające o jego większym kuzynie, modelu Cruze w wersji sedan.

Przy długości 4 399 mm i szerokości 1 735 mm nowe Aveo w wersji sedan jest dłuższe i szersze od obecnego modelu. Przestrzeń bagażowa jest jedną z największych w tej klasie i wynosi 502 litry.

Wnętrze jednakże nie jest jedynie przestronne – charakteryzuje je również nowoczesny design widoczny w elementach takich, jak inspirowana motocyklami tablica przyrządów z analogowym obrotomierzem.

Konsolę centralną cechuje ekskluzywne, niebieskie podświetlenie, zaś cały przód kabiny wkomponowano w opływową deskę rozdzielczą. Posiadacze modelu Aveo z pewnością docenią wysokiej jakości materiały wykorzystane w wnętrzu, a także liczne schowki w konsoli centralnej oraz nowoczesny system audio z portami USB, Aux-in oraz technologią Bluetooth.

Dostosowane do gustów europejskich


Zmodyfikowane podwozie Aveo gwarantujące lepsze prowadzenie – cechę częściowo wynikającą z zastosowania konstrukcji integralnej ramy nadwozia (BFI).

We wszystkich modelach zastosowano przednie kolumny MacPhersona ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem. Pojazd jest standardowo wyposażony w system elektronicznego wspomagania układu kierowniczego (EPS), elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz układ ABS.

Dostępna będzie kompleksowa oferta czterocylindrowych silników benzynowych i diesla, wykorzystujących najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak inteligentny system zmiennych faz rozrządu, podwójne, ciągłe zmienne fazy rozrządu czy też technologia wtrysku paliwa common rail stosowana w silnikach diesla.

Oferta silników benzynowych obejmuje wersję 1.2 l (70 KM i 86 KM), jednostkę o pojemności 1,4 litra (100 KM) oraz 1,6 litra (115 KM). Po raz pierwszy w historii Aveo oferowane będzie z dwoma wersjami silnika diesla o pojemności 1,3 litra (75 KM i 95 KM) z technologią Start/Stop.

Po raz pierwszy zastosowana przez Chevroleta w małym samochodzie sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów dostępna będzie opcjonalnie w wersjach Aveo 1.4 i 1.6 na większości rynków; w zależności od silnika dostępne będą pięcio- lub sześciostopniowe skrzynie biegów.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *