Dwie wielkie rocznice na tegorocznym Tour de France!

Jubileusz ten zbiegł się w czasie z okrągłą, dziesiątą rocznicą współpracy Tour de France ze ŠKODĄ – sponsorem i partnerem technicznym tego wielkiego wydarzenia.

Już 29 czerwca, blisko dwustu najlepszych kolarzy świata ruszy do pierwszego etapu na Korsyce, skąd przez następne trzy tygodnie, drogami całej Francji pokonają 3360 km, aż do mety na Polach Elizejskich. Wśród licznych rozgrywanych klasyfikacji, ŠKODA jak co roku jest patronem białej koszulki, przyznawanej dla najlepszego kolarza do 25. roku życia.

Gwiazdami tych tras będą także czeskie samochody, które już po raz dziesiąty spełniają w tym wyścigu kluczową rolę samochodów technicznych. Na ogromną flotę ŠKODY składa się 250 egzemplarzy wszystkich modeli marki, dokładnie odpowiadając na wszelkie wyzwania stojące przed organizatorami tak złożonego i widowiskowego wydarzenia.

Tour de France to dla czeskiego producenta okazja nie tylko do zaprezentowania się przed dwunastoma milionami kibiców na trasie i aż trudną do wyobrażenia liczbą 1,7 miliarda telewidzów na całym świecie, ale i udowodnienia im jakości samochodów ŠKODA. Ciężkie górskie podjazdy, zatłoczone drogi, na których czyhają z każdej strony otarcia i uderzenia walczących kolarzy oraz ogromne obciążenia ładunkowe, to sprawdzian solidności wykonania i odporności na trudy ciężkiej eksploatacji.

Nic więc dziwnego, że organizatorzy tego wyścigu nieustannie powierzają to odpowiedzialne i wymagające zadanie właśnie samochodom marki ŠKODA – na każdym Tour de France pokonują one w sumie blisko trzy miliony kilometrów, podczas których jeszcze żadna z nich nie uległa usterkom.

Tegoroczna edycja Tour de France stała się okazją do spełnienia marzeń dwóch osób: za sprawą ŠKODA AUTO, rywalizację na etapie jazdy indywidualnej na czas, rozpocznie jeden z najlepszych niepełnosprawnych kolarzy świata: Jiří Ježek, Mistrz Świata i sześciokrotny zwycięzca Paraolimpiady.

Jego walkę na 33-kilometrowym odcinku będzie dokumentował piętnastoletni David Vlk, pasjonat fotografii, który podobnie jak jego sportowy idol, pozbawiony jest części swojej prawej nogi. ŠKODA chce ich czynem zainspirować i zmotywować wszystkich ludzi na świecie do samodoskonalenia i spełniania własnych ambicji, niezależnie od wszelkich okoliczności.

Obok hokeja, kolarstwo to druga z dyscyplin sportowych, którą ŠKODA objęła strategicznym sponsoringiem. Warto pamiętać, że sięgająca 1895 roku historia tej czeskiej marki rozpoczęła się właśnie od wytwarzania rowerów i dalej są one dostępne w ofercie firmy. Oprócz Tour de France, ŠKODA wspiera także słynne Giro d’Italia oraz wiele popularnych wyścigów dla profesjonalistów i amatorów w Czechach, Niemczech i Szwajcarii.

CZYTAJ DALEJ  Restylizowana Optima dołącza do europejskiej oferty Kia

 

źródło: Skoda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *