Datsun – reaktywacja marki

która będzie firmowała nowoczesne, niezawodne i dostępne produkty dla optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Samochody Datsun realizujące te aspiracje – między innymi dzięki wyposażeniu w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające przyjemność z jazdy – będą sprzedawane w Indiach, Indonezji i Rosji już od 2014 roku.

Pod marką Datsun firma Nissan sprzedawała pojazdy na całym świecie od początku swojego istnienia, w tym czasach dynamicznego wzrostu na początku lat 70. oraz w okresie globalizacji firmy w latach 80. XX wieku. Kilka pokoleń kierowców podziwiało współczesną stylistykę, nowoczesne rozwiązania techniczne, trwałość i niezawodność Datsunów. W 1981 roku rozpoczęło się wycofywanie marki Datsun, a japońska firma kontynuowała globalną ekspansję już jako Nissan.

Vincent Cobee, wiceprezes i globalny dyrektor Datsun Business Unit powiedział: „Firma liczy, że Datsun ponownie zdobędzie popularność wśród klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu ze względu na atrakcyjną stylistykę i przystępną cenę pojazdów, a przede wszystkimi dzięki dostarczanej przez nie przyjemności z jazdy”.

„Wybór nazwy marki był oczywisty. Datsun pozostaje w naszym portfolio jako jedna z najbardziej cenionych marek w historii motoryzacji, a więź między współczesnym i dawnym Datsunem jest autentyczna. Klienci w latach 30., 40. i 50. XX wieku poszukiwali pojazdów charakteryzujących się wysoką jakością, trwałością i niezawodnością. Podobnymi kryteriami kierują się klienci z rynków o dużym potencjalne wzrostu, którzy dziś mają jednak mocno ograniczone możliwości wyboru. Jesteśmy przekonani, że nowy Datsun spełni ich oczekiwania” – dodał Cobee.

Prezentację pierwszego Datsuna z nowej oferty zaplanowano na połowę 2013 roku, a pierwsze pojazdy, jakie znajdą się w sprzedaży będą pochodziły z roku modelowego 2014.

Jednocześnie Nissan Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała dziś o wyborze TBWA Worldwide jako globalnej agencji odpowiedzialnej za promocję marki Datsun. TBWA Worldwide powoła specjalny zespół do spraw marki Datsun, który będzie prowadził działania strategiczne i kreatywno-operacyjne z Londynu. TBWA HAKUHODO – japońska filia agencji – zapewni wsparcie operacyjne dla japońskiego zespołu odpowiedzialnego za markę Datsun.

Tom Carroll, Prezes i Dyrektor Naczelny TBWA Worldwide powiedział: „Pozyskanie klienta z branży motoryzacyjnej to zawsze duży zaszczyt, ale kiedy w grę chodzi tak kultowa marka współpraca zapowiada się szczególnie inspirująco. Świat się zmienia, a my jesteśmy niezwykle dumni z możliwości wsparcia promocji Datsuna na wschodzących rynkach Rosji, Indonezji i Indii. Wierzymy, że nie zawiedziemy wspaniałych tradycji Datsuna i zaproponujemy nową wartość naszym przyszłym klientom.

Historia marki Datsun

1914 Fabryka samochodów Kwaishinsha (1911-26) założona przez Masujiro HASHIMOTO konstruuje samochód osobowy „DAT”

1926 Kwaishinsha i Jitsuyo Jidosha łączą się w „DAT Jidosha Seizo”

1932 DAT Jidosha Seizo wprowadza na rynek pierwsze samochody Datsun

1933 Yoshisuke AIKAWA kupuje Datsuna i zakłada Nissan Motor Co.

1935 Otwarcie zakładów w Jokohamie – pierwszej japońskiej fabryki produkującej samochody w masowej skali, w tym pierwszego Datsuna 14

1958 Datsun 210 wygrywa (w swojej klasie) Rajd Australii, uznawany za najtrudniejszy rajd wytrzymałościowy na świecie

1958 Rozpoczęcie eksportu Datsuna 210 do USA

O marce Datsun: W marcu 2012 roku Nissan Motor Co., Ltd. ogłosiła powrót marki Datsun, która obok Nissana i Infiniti będzie trzecią globalną marką japońskiego producenta. Zadaniem Datsuna będzie zmotoryzowanie optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Datsun posiada zaplecze w postaci 80 lat japońskiego doświadczenia w produkcji samochodów i jest ważnym elementem DNA Nissana. Pojazdy marki Datsun będą sprzedawane od 2014 roku w Indiach, Indonezji i Rosji.

CZYTAJ DALEJ  CITROËN C-ELYSÉE niedługo w Polsce

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *