Dacia Duster, która pojawiła się na rynku w kwietniu 2010 roku, stała się hitem sprzedażowym Renault na rynkach wielu krajów europejskich.
W tym roku po raz pierwszy wśród zagranicznych edycji TopGear, redakcja miesięcznika przyznała nagrody w Polsce. Dacia Duster została uznana przez redakcję idealnym samochodem na polskie drogi. Ten samochód jest zaprzeczeniem obowiązujących w przemyśle trendów. Jest lekki, pojemny i fantastycznie radzi sobie na nierównych, śliskich drogach – powiedział Piotr R. Frankowski, redaktor naczelny magazynu TopGear.
Dacia stała się fenomenem społecznym, przyczyniając się do powstania nowego stylu konsumpcji na rynku samochodowym określanego jako Dacia attitude − wysokiej jakości samochody po przystępnej cenie. W ciągu zaledwie 6 lat Dacia stała się marką, która podbiła rynki wielu krajów. Od momentu wprowadzenia do sprzedaży modelu Duster w kwietniu 2010 roku, na świecie wydano już ponad
68 tysięcy egzemplarzy tego auta, w tym 1901 w Polsce. Jest to najlepiej sprzedający się model Dacii
w Polsce. Dacia Duster została również wyróżniona nagrodą Autobest 2011 za najlepszą ofertę samochodową na rynku w 2010 roku.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.