Czterodrzwiowy wariant ekskluzywnego BMW mierzy ponad 5 metrów długości (5 007 mm) i przy rozstawie osi wynoszącym 2 968 mm jest o 111 mm dłuższy od wersji 2-drzwiowej. Szerokość wynosi w tym przypadku 1 894 mm, a wysokość 1 392 mm. Dla porównania, Gran Coupe jest o 102 mm dłuższe, 34 mm szersze i 72 mm niższe od BMW 550i.
Wnętrze nie odbiega zbytnio od standardów ustanowionych przez BMW serii 6 Coupe. Nowością jest oczywiście obszerna tylna kanapa ze zintegrowanym tunelem środkowym, w którym umieszczono panel klimatyzacji. Jak przystało na limuzynę jest też obszerny bagażnik o pojemności 460 litrów.
W momencie debiutu BMW serii 6 Gran Coupe oferowane jest z trzema silnikami do wyboru:
Ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 4,4 litra rozwija maksymalną moc 450 KM w przedziale od 5 500 do 6 000 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm w zakresie od 2 000 do 4 500 obr./min. BMW 650i Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekund, a elektronika ogranicza dalsze rozwijanie prędkości przy 250 km/h. Topowy silnik benzynowy jest również wyjątkowo wydajny, jak na tę klasę mocy. Średnie zużycie paliwa wynosi niespełna 9 litra na 100 kilometrów.
W sześciocylindrowym rzędowym silniku benzynowym pracującym w modelu BMW 640i Gran Coupe zastosowano kombinację układów BMW TwinPower Turbo, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. Wszystko to pozwala osiągnąć moc 320 KM oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm w przedziale od 1 300 do 4 500 obr./min. Samochód przyspiesza ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 5,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa to 7,9 litra/100 km.
Silnik wysokoprężny ma pojemność 3 litrów i produkuje 313 KM mocy oraz 630 Nm momentu obrotowego, którego maksymalna wartość utrzymywana jest w zakresie 1 500 – 2 500 obr./min. Dzięki temu BMW 640d Gran Coupe charakteryzuje się osiągami porównywalnymi z modelami wyposażonymi w o wiele większe jednostki napędowe, a jednocześnie zadowala się niewielką ilością paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 5,7 litra/100 km.
Wszystkie silniki współpracują z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Oficjalna premiera modelu nastąpi podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Mototarget.pl
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.