BMW serii 5 ponownie

BMW serii 5 (średnie zużycie paliwa w skali modelu: 9,9-4,5 l/100 km, emisja CO2: 232-119 g/km) podobnie jak w zeszłym roku okazało się najchętniej kupowanym samochodem biznesmena na świecie. W roku 2013 globalnie na BMW serii 5 Limuzyna, BMW serii 5 Touring lub BMW serii 5 Gran Turismo zdecydowało się 366 992 klientów. Oznacza to, że seria 5 BMW znów zdecydowanie zdystansowała swych rywali. W ogromnym stopniu do tego sukcesu przyczynił się lifting modelu z zeszłego roku, poszerzający paletę silnikową, poważnie dopełniający program specyfikacyjny, a także ogromna oferta z zakresu BMW ConnectedDrive.

BMW po raz kolejny demonstruje, w jaki sposób można perfekcyjnie dopasować nowy model z pomocą precyzyjnie skomponowanych pakietów wyposażeniowych do wymagań rynku. W ramach liftingu modyfikacji uległ design całej rodziny BMW serii 5, a auto nabrało bardzo arystokratycznych cech. Ponadto w modelu 5 GT pod przekonstruowanym tyłem kryje się bagażnik powiększony aż o 60 l – do łącznie 500. A dzięki trzem fabrycznym pakietom specyfikacyjnym Luxury Line, Modern Line oraz M Sport możliwe jest dopasowanie charakteru każdego BMW serii 5 do indywidualnych gustów.

Atmosfera premium i jeszcze większa funkcjonalność – to cechy kabiny. Niezwykle łatwy i przyjazny w obsłudze kontroler iDrive jest seryjnie we wszystkich wariantach auta, a po dokupieniu systemu nawigacji Professional jego pokrętło wzbogacone zostaje o gładzik iDrive Touch, pozwalający wpisywać palcem litery lub cyfry, co komputer natychmiast rozpoznaje i przyporządkowuje do danych w pamięci.

Paletę silnikową najłatwiej opisać jako „szybsze, oszczędniejsze, czystsze i wydajniejsze”. W ofercie od czerwca 2013 znajdują się jednostki napędowe od 105 kW/143 KM aż po 412 kW/560 KM, a poza silnikiem w modelu M5, wszystkie napędy spełniają normę czystości spalin EU6 (M5: EU5)Modele 518d oraz 520d Limousine (dla obu: spalanie w mieście/w trasie/średnio: 5,4/4,0/4,5 l/100 km; emisja CO2: 119 g/km) rozwijają odpowiednio 105 kW/143 i 135 kW/184 KM i przy swym rekordowo niskim zużyciu paliwa zapewniają typowe dla samochodów BMW doznania za kierownicą.

Wszystkie warianty i modele BMW serii 5 wykorzystują pakiet BMW EfficientDynamics, na który składają się odzyskiwanie energii hamowania, funkcja Auto-Start-Stop, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, tryb jazdy ECO PRO oraz funkcja żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika od skrzyni biegów po puszczeniu gazu w skrzyni automatycznej). Pozwala on na ogromne zwiększenie ekonomiki jazdy bez najmniejszej szkody dla dynamiki. W wersjach wysokoprężnych dodatkowo pracuje system redukcji emisji tlenków azotu – to seryjny pakiet BluePerformance.

O dalsze zwiększenie poziomu bezpieczeństwa podróżnych dbają nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, jak w pełni diodowe lampy główne LED, system widzenia nocnego Night View z rozpoznawaniem ludzi i zwierząt, czy Dynamic Light Spot. Nieoślepiający system lamp głównych pozwala na maksymalizację oświetlenia przedpola bez zagrażania innym oślepieniem. Seryjne wyposażenie to m.in. inteligentny system wzywania pomocy. Komfort jazdy podnoszą asystent ruchu drogowego (pomaga omijać korki), a także asystent parkingowy, pozwalający zaparkować automatycznie limuzynę i Touring serii 5 równolegle bądź prostopadle do drogi.

Podczas jazdy w gęstym ruchu inteligentny regulator prędkości pilnuje optymalnego odstępu od poprzednika i utrzymuje auto na środku pasa ruchu.

Jako jeden z wiodących producentów samochodów w dziedzinie komunikacji samochód-kierowca-świat zewnętrzny, BMW w ramach programu BMW ConnectedDrive oferuje obfitą paletę usług mobilnych z zakresu informacji, rozrywki, nawigacji, informacji drogowej etc.

CZYTAJ DALEJ  Rajd Japonii

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *