BMW Group notuje rekordową sprzedaż w roku 2013

Wzrost sprzedaży o 6.4% – łącznie do 1,963,798 sztuk (w roku 2013 1,845,186) marek BMW, MINI i Rolls-Royce – oznacza dalsze wzmocnienie pozycji koncernu jako największego na świecie producenta pojazdów premium.

Także sama końcówka roku okazała się bardzo mocnym akcentem – Group BMW sprzedała w grudniu 186,786 pojazdów, co oznacza wzrost o 2.9% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 (181,571 sztuk).

Ian Robertson, członek Zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW: „BMW Group zanotowała ponownie rekordową sprzedaż w roku 2013 i jest niepodważalnie numerem jeden w segmencie premium. Nasz sukces opiera się na atrakcyjnej i innowacyjnej palecie modelowej, sile naszych marek premium i strategii zrównoważonej sprzedaży na wszystkich kontynentach. Mimo trudności na wielu rynkach mamy zamiar dalej zwiększać sprzedaż i w roku 2014 ustanowić kolejny rekord sprzedaży.”

BMW: sprzedaż marki BMW wzrosła o 7.5%, do łącznie 1,655,138 samochodów (w roku 2012: 1,540,085). Lokomotywą okazał się model BMW serii 3, którego sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu z rokiem poprzednim (500,314 sztuk wobec 406,752), i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie. Potężny wzrost zanotowały BMW X1 (+9.2%), BMW X3 (+5.0%) oraz BMW serii 5, które wzmocniło swą pozycję lidera segmentu (+2.2%). Imponującą dynamikę sprzedaży zanotowało także BMW serii 6 (+19.4%).

MINI, Rolls-Royce oraz motocykle BMW: rekordowa sprzedaż w roku 2013.

MINI: sprzedaż MINI sięgnęła rekordowej liczby 305,030 sztuk (+1.2% rok do roku), a w samym grudniu 2013 była wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego aż o 5.9%. Stany Zjednoczone pozostają największym rynkiem MINI – sprzedano tam w roku ubiegłym 66,502 auta. Na drugim miejscu jest rynek brytyjski – 53,507 sztuk.

Rolls-Royce: w ubiegłym roku dostarczył swym klientom aż 3,630 auta (wzrost o 1.5% rok do roku). Jest to drugi już z kolei rekordowy rok marki, absolutny rekord w 110-letniej historii marki. Popyt na modele Phantom i Ghost był ogromny, również rekordowy. Także nowy model, zaprezentowany na marcowym salonie samochodowym w Genewie Rolls-Royce Wraith, wzbudził wielkie zainteresowanie i zdobył sporo zamówień. Pierwsi klienci odebrali swoje auta w 4. kwartale 2013.

BMW Motorrad: w ciągu swej 90-letniej historii nigdy nie zanotowano tak wielkiego popytu na motocykle BMW. Sprzedano 115,215 sztuk (+8.3%).

Kontynuując swą strategię zrównoważonej sprzedaży, BMW Group utrzymało wysoką dynamikę sprzedaży na rynku europejskim mimo wielu przeciwności natury ekonomicznej. Najwyższy wzrost zanotowano na rynku Wielkiej Brytanii (+8.4%).

Na niezwykle dynamicznym rynku rosyjskim udało się sięgnąć po rekord, zwiększając sprzedaż koncernu o 11.8%. Rynki azjatyckie urosły o 17.3%. Największy z nich, Chiny, zwiększył się o 19.7%. W Korei Południowej wzrost wyniósł 18.1%, w Japonii 13.4%, a na Bliskim Wschodzie 15.4%.

Sprzedaż na rynkach amerykańskich wzrosła o 9.1%, w USA o 8.1%, a w Brazylii oszałamiające 69.5%. Rynki afrykańskie sprzedały w roku 2013 mniej o 5.7%, zaś region Oceanii więcej o 12.8%.

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *