Beetle Cabriolet – światowa premiera w Los Angeles

Nowy Beetle Cabriolet stał się większy, mocniejszy, bardziej sportowy i oszczędny. Jego sylwetka jest wydłużona, szersza, dach bardziej płaski, a proporcje zachwycają dynamiką.

Oprócz osiągów jezdnych i wartości zużycia paliwa najważniejszym parametrem aut typu kabriolet jest czas, w jakim otwiera się składany dach. W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie, miękki dach potrzebuje na otwarcie tylko 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h. Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności do tyłu. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby

Nowy Beetle Cabriolet pokazuje, jak wielki potencjał tkwi w najbardziej znanym designie ikony motoryzacji – w designie Volkswagena Garbusa. Garbus jako kabriolet już w połowie poprzedniego stulecia stał się jednym z pierwszych ponadklasowych samochodów na skalę światową; w ciągu 32 lat wyprodukowanych zostało 331.847 egzemplarzy.

Design Garbusa przeżył renesans wraz z New Beetle. Otwarta wersja tego modelu stała się „kabrioletem Flower-Power naszych czasów”. W ciągu ośmiu lat z taśm produkcyjnych zjechało aż 234.619 New Beetle Cabriolet. Tajemnica sukcesu: New Beetle Cabriolet nie był po prostu kopią Garbusa Cabrio. Styliści na nowo zinterpretowali formę nadwozia i udoskonalili ją. I tak samo postąpił zespół Klausa Bischoffa, szefa designu marki Volkswagen, z nowym Beetlem Cabriolet. „Retro nas nie interesuje, patrzymy do przodu. Beetle Cabriolet miał być bardziej atletyczny i męski. I to nam się udało” – powiedział Bischoff.

Wymiary. Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Ponieważ jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm), Beetle już ze względu na swoje proporcje sprawia wrażenie wyraźnie dynamicznego i nowoczesnego. Dodatkowa długość oznacza więcej miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Inaczej niż w New Beetle Cabriolet, dzięki nowej konstrukcji systemu zabezpieczającego przed skutkami dachowania, można złożyć tylną kanapę. System przeciwkapotażowy po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia pojazdu wysuwa się zza tylnych zagłówków w ciągu kilkunastu milisekund chroniąc tym samym pasażerów.

Przestronność. Dzięki większym wymiarom oraz przesuniętej do tyłu ramie przedniej szyby, a tym samym zmienionemu konturowi dachu, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca nad głową, dokładnie o 12 mm. Nowe poczucie przestrzeni w Beetle Cabriolet ma także kierowca i pasażer siedzący z przodu. Zmieniona ergonomia wnętrza współgra z dynamiką wyglądu zewnętrznego.

CZYTAJ DALEJ  Alfa Romeo 4C: „Just drive”

Wersje na rynek USA. W USA nowy Beetle Cabriolet będzie sprzedawany z dostępnym również w Europie silnikiem 103 kW TDI (140 KM) i 147 kW TSI (200 KM) oraz oferowanym wyłącznie na rynek amerykański pięciocylindrowym silnikiem MPI 125 kW (170 KM). Jednostka ta będzie oferowana z tradycyjną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym; dla TSI i TDI można zamówić jako wyposażenie dodatkowe 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG Volkswagena.

Wersje europejskie. W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Beetla Cabriolet wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 77 kW/105 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).

Wyposażenie. W Ameryce oraz w Europie, do wyposażenia seryjnego należy między innymi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP i asystentem ruszania pod górę, czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne typu Thorax (o zwiększonej pojemności chroniące także głowę) oraz automatycznie wysuwane pałąki – zabezpieczenie przed skutkami dachowania. Opcjonalnie oferowane są po raz pierwszy dla Beetla Cabriolet takie elementy wyposażenia jak: reflektory biksenonowe, Keyless Access – bezkluczykowy system uruchamiania silnika i otwierania drzwi, oświetlenie Ambient, system nagłośnieniowy firmy Fender (moc 400 W), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemy audio i nawigacyjne z ekranami dotykowymi i np. wewnętrznym twardym dyskiem, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i 18- lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Indywidualizacja. Podobnie jak Beetle z nadwoziem Coupe, także kabriolet będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (USA: 2,5 L, Turbo, TDI; Europa: Beetle, Design, Sport). Ponadto Volkswagen opracował dla Beetla Cabriolet trzy modele edycyjne, dostępne w momencie wprowadzania na rynek: stylowy „50s Edition”, atrakcyjny „60s Edition” i elegancki „70s Edition”. Każda z tych trzech wersji utrzymana jest w stylu charakterystycznym dla danego dziesięciolecia i jest ukłonem w stronę legendarnego Garbusa Cabrio.

Nowy Beetle Cabriolet pojawi się w USA już pod koniec listopada 2012 roku; w Europie wprowadzony zostanie na rynek w lutym 2013 roku.

CZYTAJ DALEJ  Odmłodzona Toyota Avensis

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *