Audi TT RS plus

Jeszcze silniejsze, jeszcze szybsze, jeszcze bardziej dynamiczne: Audi TT RS plus pojawi się na rynku już wiosną. Zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster, ten kompaktowy samochód sportowy zachwyca niezwykłymi osiągami. Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 265 kW (360 KM), pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 280 km/h.

2,5-litrowy silnik TFSI w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu z modelem wyjściowym, turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim, generuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm., więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.

Audi TT RS plus łączy w imponujący sposób dynamikę oraz wydajność. Przy akompaniamencie charakterystycznego dźwięku pięciocylindrowego silnika, model Coupé wyposażony w przekładnię S tronic, rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią biegów 4,3 sek.). Z tym samym zadaniem Roadster radzi sobie w 4,2 sekundy (z przekładnią manualną 4,4 sek.). We wszystkich wariantach, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, Roadster 8,6 litra.

Świetne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom – Audi Space Frame (ASF); w przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej – stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg. Obciążenie jednostkowe mocy wynosi 4,0 kg na KM. Wynik Roadstera to 4,2 kg na KM.

Wysokowydajny układ hamulcowy może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.

Osłona chłodnicy „singleframe”, to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Siatka w kształcie rombów utrzymana jest w kolorze połyskującego antracytu, natomiast rama – matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.

CZYTAJ DALEJ  Mercedes SLC w 2014 roku

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *