X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi - nowoczesne systemy oświetleniowe

2013-01-10
Strona główna -> Audi -> R8

Audi - nowoczesne systemy oświetleniowe

Oświetlenie samochodowe to dziedzina w której Audi od lat zajmuje wiodącą pozycję na rynku.

Jako jeden z niewielu producentów, już dziś w kilku swoich modelach oferuje reflektory diodowe. Oświetleniowe technologie przyszłości rozwijane przez Audi cechują się wysoką inteligencją i są sterowane całkowicie elektronicznie.

Nowoczesne technologie oświetlenia. Audi konsekwentnie wprowadza kolejne innowacje w zakresie technologii oświetlenia. Diodowe światła do jazdy dziennej czy reflektory całkowicie diodowe są dostępne w wielu modelach. Reflektory to jeden z bardziej wyrazistych elementów stylistyki marki Audi. Są nie tylko charakterystyczne i rozpoznawalne, ale również dzięki swemu technicznemu zaawansowaniu, w dużym stopniu przyczyniają się do zapewnienia aktywnego bezpieczeństwa. Rozwiązania takie jak funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light, już dziś reagują na warunki zewnętrzne oraz na innych uczestników ruchu drogowego.

Audi adaptive light. Funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light, jest zintegrowana z reflektorami ksenonowymi Xenon plus. Jej sterownik reguluje ustawienie modułów reflektorów ksenonowych w taki sposób, że światło samoczynnie dostosowuje się do jazdy w terenie zabudowanym, poza nim oraz na autostradzie. Kąt ustawienia reflektorów kierowca może zaprogramować również sam. Światła do jazdy przy każdej pogodzie – zintegrowane z głównymi reflektorami – zastępują światła przeciwmgielne.

Charakteryzują się dalszym zasięgiem, szerszym promieniem wiązki i zredukowaną siłą świecenia. Szczególnie wartą podkreślenia funkcją Audi adaptive light jest płynna regulacja zasięgu wiązki. Kamera wideo rozpoznaje światła pojazdów jadących przed naszym pojazdem lub zbliżających się z przeciwka, a sterownik odpowiednio dopasowuje zasięg reflektorów naszego samochodu, cały czas maksymalnie oświetlając drogę.

Przełomem technicznym wdrożonym przez Audi, jest zintegrowanie sterownika reflektorów z systemem nawigacji MMI Navigation plus. System nawigacji z wyprzedzeniem odczytuje dane o drodze i przekazuje je do sterownika reflektorów. Dzięki temu, światła do jazdy po autostradzie uaktywniają się już podczas wjeżdżania na nią, oferując zwiększony zasięg. Przed skrzyżowaniami system samodzielnie włącza kierunkowskazy, a w krajach takich jak np. Anglia dostosowuje reflektory do jazdy lewostronnej.

Diodowe światła do jazdy dziennej i diodowe światła tylne. Światła do jazdy dziennej wykonane z białych diod pojawiły się po raz pierwszy w modelu Audi A8 W12. Dziś, w najróżniejszej formie dostępne są w każdym modelu. W reflektorach Audi A1 użyto po dwie diody przesyłające światło do światłowodu, przezroczystego przewodu wykonanego z tworzywa sztucznego, dzięki czemu pasmo świetlne ma jednolite kontury.

Również w Audi A7 Sportback, w przypadku opcjonalnych reflektorów diodowych, światło do jazdy dziennej ma układ linearny, wytwarzane jest jednak przez 18 pojedynczych diod i moduł wykonany z tworzywa sztucznego.

W przypadku wszystkich modeli, albo seryjnie albo opcjonalnie, Audi montuje diodowe światła tylne. Wytwarzają one wyraziste światło, dające często trójwymiarowy efekt. Diody świateł błyskawicznie osiągają pełną moc świecenia. Jeśli musimy gwałtownie zahamować, kierowca pojazdu poruszającego się za naszym Audi zyskuje dzięki temu cenne ułamki sekundy.

Kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Przy okazji liftingu sportowego modelu R8, Audi wprowadziło niedawno do produkcji seryjnej kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych kierunkowskazów, sygnalizują one manewry w inny, lecz bardzo czytelny sposób.

Diody dynamicznie pulsującego kierunkowskazu zapalają się sekwencyjnie i blokowo, od wewnątrz do zewnątrz, w kierunku skręcania. Taki sposób sygnalizacji to jasna informacja dla innych uczestników ruchu drogowego.

Kierunkowskazy zbudowane są z 30 połączonych szeregowo diod świetlnych, ułożonych w siedmiu segmentach, włączanych sekwencyjnie w odstępach 150 milisekund. Zalety takiego kierunkowskazu to dodatkowa informacja o kierunku skręcania, bardziej intuicyjny sposób sygnalizacji oraz większe bezpieczeństwo ruchu drogowego.

« < 1 2 3 > »

Komentarze