Na całym świecie, koncern sprzedał we wrześniu 136,6 tysięcy samochodów. Daje to wzrost o 13,6 procent, w porównaniu z poprzednim miesiącem. W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku, na kupno samochodu z czterema ringami w logo zdecydowało się 1 097 500 klientów, o 12,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie 2011 r. W ubiegłym miesiącu nadal notowano wzrosty w USA (+26,5%) i w Chinach (+20,5%). Również w Europie, mimo trudnej sytuacji na rynku, Audi może pochwalić się zwiększoną sprzedażą. Wzrosła ona o 7,4 procent w porównaniu do września 2011 r. W efekcie, producent z Ingolstadt zanotował we wrześniu dalszy wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata.
„W bieżącym roku, po raz pierwszy przekroczyliśmy próg miliona sprzedanych aut już po dziewięciu miesiącach. Stanowi to niepodważalny dowód, że realizując nasze cele strategiczne, kroczymy właściwą drogą“ – powiedział Luca de Meo, członek zarządu Audi AG ds. marketingu i sprzedaży. „Wyraźnie widzimy, że nasze modele spotykają się ze znakomitym przyjęciem na rynku i trafiają w gusta klientów“ – dodał.
Audi A1 Sportback, Audi Q3 czy Audi A6 Avant, zapewniły we wrześniu kontynuację wzrostu w Europie o 7,4 procent w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Audi zanotowało we wrześniu dalszy wzrost sprzedaży również na niemieckim rynku o 3,5 proc. (20 712 egzemplarzy). Łącznie, w czasie pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku, Audi sprzedało w Niemczech 198 777 aut (+7,4%). Wyraźny wzrost koncern zanotował w minionym miesiącu również na swoim drugim co do wielkości rynku europejskim. O 20 procent zwiększyła się sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Do rąk klientów trafiło tu 22 389 samochodów marki Audi.
W Rosji zachowana została dynamika wzrostu z poprzednich miesięcy. Miesiąc wrzesień Audi zamknęło tu wzrostem sprzedaży o 57,3 procent, w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Od stycznia do września, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało już 25 442 rosyjskich klientów, 42,9 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2011. Tak znaczny wzrost w Rosji był efektem wprowadzenia nowej oferty Audi w segmencie samochodów SUV. Bestselerem jest tu Audi Q3, obecne na rynku od niespełna roku, a tuż za nim plasuje się Audi Q5.
Dalsze sukcesy odnotowało we wrześniu także Audi of America, które kolejny miesiąc zamknęło rekordową sprzedażą. We wrześniu, w Stanach Zjednoczonych sprzedano o 26,5 procent więcej pojazdów niż w porównywalnym miesiącu minionego roku. Przyczynił się do tego trwały wzrost sprzedaży nowych generacji Audi A4 i A5 oraz znaczne zwiększenie sprzedaży Audi Q7. Na zakup luksusowego SUV-a zdecydowało się niemal dwa razy tyle odbiorców, co we wrześniu 2011 (+94,6%). Dzięki liczbie 100 694 pojazdów sprzedanych łącznie w bieżącym roku, Audi of America przekroczyło po raz pierwszy już po trzecim kwartale, próg 100 tysięcy pojazdów oddanych do rąk klientów. W roku 2011, udało się to dopiero w listopadzie. Ważną rolę odegrały tu doskonale sprzedające się modele Audi z segmentu C i D. Ich udział w rynku amerykańskim wyniósł po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 31,3%.
Sprzedaż modeli SUV i luksusowych limuzyn zwiększyła się również w Chinach. Wzrost na rynku chińskim utrzymał się, a dzięki 35 512 sprzedanym samochodom powiększył się w stosunku do września 2011 roku o 20,5 procent. Łącznie, Audi sprzedało tutejszym klientom 297 060 samochodów, co dało wzrost sprzedaży o 31,4 procent. Najlepiej sprzedawało się produkowane w Chinach Audi A6 L. Sprzedano tu prawie 96 100 egz. tego modelu.
Duży wzrost, biorąc pod uwagę region Azji Południowo-Wschodniej, Audi zanotowało we wrześniu również w Indiach. Popyt na samochody z czterema ringami wzrósł tu o 82,2 proc. Sprzedając w ciągu pierwszych trzech kwartałów łącznie 6 423 egzemplarzy, Audi już pod koniec września pobiło ubiegłoroczny rekord sprzedaży na tym rynku, kiedy w ciągu całego roku oddano do rąk klientów 5 511 samochodów.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.