X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A3 Sportback TCNG, Audi future energies

2012-11-05
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Audi e-diesel i Audi e-etanol. Mobilność neutralna pod względem emisji CO2, do urzeczywistnienia której dąży Audi, jest osiągalna tylko z zastosowaniem nowych, zrównoważonych źródeł energii, które w dłuższej perspektywie mogą zastąpić źródła kopalne. Audi wspiera rozwój całkowicie nowej technologii, zgodnie z którą mikroorganizmy wytwarzają olej napędowy i etanol bez wykorzystywania produkowanej przez rolnictwo żywności. Technologia ta stanowi główny punkt projektów Audi e-diesel i Audi e-etanol.

Problem jest ogólnie znany: spalanie tradycyjnych paliw bazujących na oleju mineralnym, jest związane z emisją dwutlenku węgla. Etanol i olej napędowy pozyskiwany z odnawialnych surowców naturalnych takich jak kukurydza i rzepak cechuje się z reguły lepszym bilansem środowiskowym, ponieważ w procesie ich wytwarzania to rośliny wiążą CO2, który wcześniej był uwalniany podczas spalania. Proces ich przetwarzania jest jednakże kosztowny i konkurencyjny w stosunku do wytwórców żywności.

Dlatego w obliczu stale rosnącej liczby ludności na naszej planecie, na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem.

Paliwa przyszłości, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, wymagają nowych, radykalnych rozwiązań gwarantujących całkowitą odnawialność surowców wykorzystywanych do ich produkcji. Audi pracuje nad takim rozwiązaniem we współpracy z amerykańską firmą Joule. Przedsiębiorstwo to wytwarza paliwa w opatentowanym procesie produkcyjnym, z udziałem specjalnych mikroorganizmów, w wysoce skalarnym systemie modułowym.

Proces ten jest stosunkowo prosty. Przy pomocy energii słonecznej, z dwutlenku węgla i wody przemysłowej, wytwarzane są paliwa płynne. Główną rolę w tym procesie odgrywają mikroorganizmy fotosyntetyczne (o średnicy ok. trzech tysięcznych milimetra). Zamiast tworzyć nowe komórki w procesie fotosyntezy, nieprzerwanie produkują one paliwo. Do tego procesu wykorzystują światło słoneczne oraz dwutlenek węgla pochodzący z odpadów przemysłowych, np. z fabryk, wody morskiej lub ścieków. Zyskuje na tym środowisko naturalne, ponieważ przy produkcji takiego paliwa nie wykorzystuje się terenów rolniczych czy wody pitnej.

Z zastosowaniem tej technologii produkowany jest Audi e-diesel i Audi e-etanol. Rezultatem prac nad pomysłem e-etanolu jest produkt, który ma takie same właściwości chemiczne jak dobrze już znany na rynku bioetanol, z tą zasadniczą przewagą, że wytwarzany jest bez wykorzystywania biomasy. W przypadku pojazdów jeżdżących na paliwie E85, stosuje się go jako domieszkę do paliwa kopalnego, stanowiąc nawet 85 procent mieszanki.

Oprócz prac nad projektem Audi e-etanol, producent z Ingolstadt współpracuje z firmą Joule w dziedzinie wytwarzania zrównoważonego oleju napędowego na potrzeby projektu Audi e-diesel. Dużą zaletą tego produktu jest jego czystość. To paliwo „Drop-In“. W przeciwieństwie do mineralnego oleju napędowego, stanowiącego mieszankę najróżniejszych związków węglowodorów, nie zawiera siarki i aromatów.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze