X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A3 Sportback TCNG, Audi future energies

2012-11-05
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Audi e-gaz jest wysokoenergetycznym paliwem, identycznym pod względem chemicznym z kopalnym metanem, głównym składnikiem gazu ziemnego. Doskonale nadaje się do zasilania silników spalinowych. Od 2013 r., wytwórnia w Werlte będzie produkować około tysiąca ton metanu rocznie, dzięki czemu wiązać będzie 2,8 tys. ton CO2. Na odnawialnym e-gazie Audi będzie mogło jeździć 1500 egzemplarzy Audi A3 Sportback TCNG, z których każde będzie mogło przejechać 15 tysięcy km rocznie, neutralnie pod względem emisji CO2. W roku 2015, Audi planuje wprowadzenie na rynek drugiego modelu TCNG.

W nieco dalszej przyszłości, z koncepcji rozwijanej w ramach projektu Audi e-gas, korzyści czerpać mógłby również niemiecki sektor energetyczny, ponieważ koncepcja ta odpowiada na otwarte wciąż pytanie, w jaki sposób, efektywnie i niezależnie od miejsca wytwarzania, magazynować prąd elektryczny. Przy silnym wietrze można zamieniać nadwyżki prądu w Audi e-gaz i gromadzić je w publicznej sieci gazowej. Dzięki pojemności 217 terawatogodzin, jest to z pewnością największy magazyn energii w Niemczech. W razie potrzeby, energię z sieci gazowej można będzie w każdej chwili wprowadzić z powrotem do sieci elektrycznej.

Potencjał połączenia prądu i gazu oraz magazynowania dużych ilości energii wiatrowej i słonecznej może dać ważne impulsy do rozwoju metod pozyskiwania energii odnawialnej. Założenia projektu Audi e-gas można w prosty sposób przenieść na grunt wszystkich krajów posiadających sieć gazową.

Audi A3 Sportback TCNG. Model A3 Sportback TCNG będzie stanowić dla Audi wielki krok w kierunku zrównoważonej mobilności. Ten kompaktowy, pięciodrzwiowy samochód, który zadebiutuje w 2013 roku, będzie napędzany produkowanym przez Audi e-gazem, paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki temu, połączy w pionierski sposób ekologię, ekonomię i najbardziej zaawansowane techniki.

Wszystkie detale Audi A3 Sportback TCNG, począwszy od zbiorników paliwa, są przykładem zastosowania najnowszych rozwiązań w dziedzinie techniki napędu na gaz. Obydwa zbiorniki ciśnieniowe umiejscowiono pod podłogą bagażnika i mogą one pomieścić ok. osiem kilogramów gazu ziemnego.

Zgodnie ze stosowaną w Audi zasadą ultralekkiej konstrukcji, użyto zbiorników wykonanych z kompozytów włókien sztucznych. Pozwalają one na gromadzenie gazu pod ciśnieniem do dwustu barów, a ważą ok. 70 proc. mniej niż tradycyjne zbiorniki na ten rodzaj paliwa. Każdy z nich jest lżejszy o ok. 27 kg. Obudowa składa się z nowatorskiej matrycy. Wewnętrzną warstwę tworzy nieprzepuszczające gazu tworzywo poliamidowe, druga warstwa, wykonana z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) zapewnia możliwie najwyższą wytrzymałość, a trzecia warstwa z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP), skutecznie chroni zbiornik przed zewnętrznymi uszkodzeniami. Jako środek wiążący włókna CRP i GRP użyto żywicy epoksydowej o dużej wytrzymałości.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze