W tym duchu powstał nowy model, będący naturalną ewolucją dotychczasowych wersji spider Alfy Romeo, które zawsze budziły wielkie emocje, gdyż zapewniały maksymalną przyjemność jazdy oraz łączyły przepiękną linię z osiągami mocnych i elastycznych silników. Nowa Alfa Spider nie stanowi tutaj wyjątku, potwierdzając swój „esencjonalny i prosty” charakter prawdziwego spidera, połączony z najwyższej klasy technologią, która wyróżnia „nową generację Alfy”.
Model, będący dziełem współpracy słynnej pracowni Pininfarina i Centro Stile Alfa Romeo, budzi podziw ze względu na jedyną w swoim rodzaju „włoską elegancję” oraz wyjątkowy i niepowtarzalny styl, który jest zapowiedzią przyjemności sportowej jazdy w pełni odpowiadającej tradycji marki. Choć przód nawiązuje do ostatniej generacji modeli Alfy Romeo, nowy samochód stanowi ewolucję, a zarazem kontynuację spiderów Alfa Romeo, które tworzyły historię światowej motoryzacji. Opływowe linie samochodu zdają się zachęcać patrzących do dokładnego zapoznania się z ich czystymi formami. Bok jest bardziej dynamiczny dzięki przetłoczeniu, które biegnie przez całą długość, natomiast muskularne nadkola wyrażają sportowe powołanie auta, zachowując przy tym elegancję i lekkość stylu. Tył natomiast jest lżejszy dzięki owiewkom oraz okrągłym kształtom bagażnika i zderzaka.
Wnętrze Alfy Spider zapewnia przytulną i wyrafinowaną atmosferę, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów oraz bogatej gamy akcesoriów (w standardzie w zależności od wersji): od automatycznej dwustrefowej klimatyzacji, sterowania radiem na kierownicy, układu VDC, tempomatu- Cruise Control, nawigacji z mapami i funkcją bird-view po system Blue&Me.
Dostępne są dwa typy wyposażenia; klient może wybrać również spośród dwóch silników benzynowych JTS (2.2 o mocy 185 KM i 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM), połączonych z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami ze sportowym ustawieniem. Oprócz temperamentu Alfy, nowy samochód zapewnia znakomite osiągi dynamiczne dzięki zawieszeniom wysokim czworobocznym z przodu i typu Multilink z tyłu. Do wysokiego komfortu jazdy Alfa Spider dodaje sportowy układ i zastosowanie zaawansowanego napędu integralnego „Alfa Romeo Q4” (dostępny w wersji 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM). Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Spider dysponuje najbardziej wyszukanymi urządzeniami elektronicznymi do kontroli dynamiki samochodu: od hamowania po napęd.
Takie są właśnie zwycięskie atuty, dzięki którym nowy model zdobył już podczas swojego pierwszego debiutu (na ostatnim Salonie w Genewie) prestiżowy tytuł „Cabrio of the Year 2006”, przyznawany przez jury „Comité Cabriolet”, składające się z 23 dziennikarzy branżowych z 12 krajów.
Bezpieczna, mocna i fascynująca Alfa Spider to kolejny duży krok naprzód w klasie spiderów, wyjątkowego segmentu, w którym Alfa Romeo od dawna wiedzie prym. Dlatego nowy samochód został tak zaprojektowany, by oferować jakość bez żadnych kompromisów. Ta idea przyświecała całemu procesowi rozwoju samochodu, od koncepcji wyrobu, poprzez niezliczone testy, jakim poddano samochód, aż po proces produkcji. Jakość Alfy Spider wyraża się również w zastosowaniu materiałów we wnętrzu oraz w doborze silników Alfy Romeo o znakomitych osiągach. Uwagę należy zwrócić także na maksymalny poziom wygłuszenia i komfort jazdy, które możliwe są dzięki optymalizacji wyrafinowanych zawieszeń. „Jakość” oznacza również świat usług i rozwiązań finansowych, które stanowią odpowiedź na wszelkiego typu potrzeby.
źródło: Alfa Romeo
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.