Alfa Romeo Giulietta w wersji MY 2014

a już dziś można ją zamówić u polskich dealerów. Giulietta MY 2014 wchodzi na rynek ze znaczącymi modyfikacjami, które podkreślają wartość marki Alfa Romeo, większą liczbą wersji wyposażenia i nową, niższą ceną zaczynającą się już od 67 900 zł.

Alfę Romeo Giulietta MY 2014 od poprzedniej serii wyróżnia nowy design grilla  i świateł przeciwmgielnych oraz dodatkowe, metalizowane kolory: biały, niebieski i brązowy. Zmiany we wnętrzu objęły nowe koło kierownicy i zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, z której część przycisków została przeniesiona na środkową konsolę. Fotele zyskały nowy kształt, który zapewnia lepsze trzymanie kierowcy i pasażera, a także nowe, eleganckie tkaniny obiciowe i bogatszą kolorystykę. Przy wyborze skórzanej tapicerki panele drzwi i deski rozdzielczej utrzymane są w takich samych barwach. Dodatkowo, kierowca Giulietty MY 2014 ma do dyspozycji nowy system Infotainment z nawigacją VP3/4, radiem UConnect, audiostreamingiem, AUX/USB/SD Media Hub, zintegrowanym portem iPod i łączem bluetooth, obsługiwanym z kolorowego, dotykowego wyświetlacza w rozmiarze 5 lub 6,5 cala albo za pomocą zintegrowanych przycisków na kierowcy. Poprawione wyciszenie wnętrza zapewnia lepszą akustykę i podnosi komfort podróży.

Giulietta na rok modelowy 2014 będzie posiadała aż pięć wersji wyposażenia. Pierwszą z nich stanowi nowowprowadzona wersja Impression z klimatyzacją, słynnym systemem zmiennych trybów jazdy Alfa D.N.A., który pozwala dostosować osiągi do stylu jazdy i potrzeb kierowcy w różnych warunkach pogodowych, z zapewniającym precyzję prowadzenia elektronicznym mechanizmem różnicowym Alfa Q2 i dynamicznym sterowaniem pojazdem VDC, dostępna w nowej, niższej cenie 67 900 zł. Następnie klient ma do wyboru znane z poprzedniej serii wersje Progression i Distinctive, doposażone na 2014 rok w bardziej zaawansowane radio UConnect 5″ z przyciskami sterowania radiem i telefonem w kole kierownicy, czujnik pomiaru ciśnienia w oponach i elektrycznie podnoszone tylne szyby. Dodatkowo, Distinctive została wzbogacona o chłodzony schowek oraz pakiet „Widoczność” zawierający przyciemnianą szybę przednią z czujnikiem deszczu i zmierzchu, elektrycznie chowane lusterka zewnętrzne i elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Całkowitą nowością na 2014 rok jest bogato wyposażona wersja Exclusive zawierająca komfortowe wyposażenie Distinctive uzupełnione o felgi ze stopów lekkich R17″ Elegante z oponami 225/45, czujniki zapachów, wilgotności oraz czujniki parkowania tylnego i obicie ze skóry połączonej z tkaniną Elegante. Z kolei topowa wersja Quadrifoglio Verde, dostępna z „pełnym życia” silnikiem 1750 TBi 16v 235 KM, w serii 1 zyskała radio UConnect, czujniki parkowania przód/tył, obicie ze skóry połączonej z Alcantarą i skrzynię biegów TCT. Ta ostatnia stanowi nowatorski, automatyczny układ przeniesienia napędu z dwoma suchymi sprzęgłami, złożony z dwóch równoległych przekładni, który umożliwia włączenie drugiej, gdy pierwsza nadal pracuje. Alfa TCT zapewnia nie tylko odczuwalnie większy komfort i bardziej sportową jazdę, ale również mniejsze spalanie.

Stałą cechą wszystkich wersji wyposażenia są takie same, najwyższej jakości systemy bezpieczeństwa, obejmujące m.in. specjalną platformę, na której bazuje konstrukcja pojazdu, 6 poduszek powietrznych i trzypunktowe pasy z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia. To dzięki nim Giulietta w roku premiery została uznana przez niezależny instytut Euro NCAP za najbezpieczniejszy europejski samochód kompaktowy i obecnie, po trzech latach, zajmuje trzecią pozycję w klasie małe auta rodzinne.

Alfa Romeo Giulietta MY 2014 zależnie od wersji jest dostępna do wyboru z jednym z udoskonalonych technicznie silników benzynowych: 1.4 TB 16v 105 KM, 1.4 TB 16v 120 KM, 1.4 TB MultiAir 16v 170 KM z opcjonalną automatyczną skrzynią Alfa TCT, wyposażonymi w system Start&Stop, ze wspomnianą, rewolucyjną jednostką napędową Quadrifolgio Verde 1750 TBi 16v 235 KM TCT, a także z trzema Dieslami: 1.6 JTDM 16v 105 KM, 2.0 JTDM 16v 150 KM i 2.0 JTDM 16v 170 KM również z systemem Start&Stop i dodatkowo Alfa TCT dla wersji 170-konnej.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *