Alfa Romeo Giulietta i Alfa Romeo MiTo

Trwa dobra passa Alfy Romeo! Na liście sukcesów zdobytych przez modele włoskiej marki na rynkach europejskich pojawiły się dwa nowe zwycięstwa. Czytelnicy niemieckiego magazynu „Auto Motor und Sport” kolejny rok z rzędu zdecydowali, że Alfa Romeo MiTo i Alfa Romeo Giulietta to najlepsze samochody w swoich klasach.

Zwycięstwa Alfy Romeo na niemieckim rynku stają się tradycją. Kolejny rok z kolei włoska marka w oczach tamtejszych Kierowców okazuje się być najlepsza. Dowodem na to są głosy Czytelników branżowego czasopisma „Auto Motor und Sport”, którzy biorąc udział w dorocznym plebiscycie „Die Besten Autos” („Najlepsze Samochody”) zdecydowali, że Alfa Romeo Giulietta jest najlepszym importowanym autem kompaktowym, zdobywając 21,8% głosów w swojej kategorii. To już drugi rok z rzędu, kiedy Giulietta „staje” na najwyższym podium tego konkursu i w tej samej „dyscyplinie”.

Także drugi raz z kolei Alfa Giulietta została najlepszym kompaktowym samochodem 2012 roku według polskich Czytelników magazynu „Auto Motor i Sport”.

Czytelnicy niemieckiego czasopisma, nagrodzili też Alfę Romeo MiTo w kategorii samochodów miejskich z importu. Dla MiTo to już czwarty sukces po wyróżnieniach otrzymanych w 2009, 2010 i w 2011 roku. W edycji 2012 najmniejsza Alfa ponownie spodobała się największej liczbie Ankietowanych. MiTo zdobyła 25,5% głosów, dzięki czemu ponownie jest numerem jeden wśród samochodów z importu.

Alfa Romeo MiTo i Alfa Romeo Giulietta kontynuują w ten sposób sukcesy odnoszone od wielu lat w konkursie „Auto Motor und Sport”. Od 1976 roku, kiedy powstał plebiscyt, modele Alfa Romeo 31 razy były wybierane najlepszymi samochodami w swoich kategoriach.

Na liście laureatów, obok modeli Alfa Romeo MiTo, Giulietta, 147, 159, 156, znajdują się modele klasyczne,  takie jak Alfa Romeo 164, Giulietta z lat 70., Alfa Romeo 6, Alfetta 2000 i Alfetta GTV.

W edycji na 2012 rok uczestniczyło łącznie 116 273 Czytelników.

Jak widać, nowe modele w gamie marki Alfy Romeo i nieustanna praca nad zapewnieniem coraz wyższej jakości produkowanych samochodów, przynoszą efekty w postaci bardzo dobrych opinii Użytkowników, a to z kolei przekłada się na wyniki sprzedaży. W ciągu 12 miesięcy minionego roku, w Europie samego modelu Giulietta zarejestrowano około 80 tyś. egzemplarzy, z czego 45% (ok. 35 tys.) w samych tylko Włoszech. Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych kompaktowa Alfa osiągnęła we Francji (ponad 9200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7000 szt.) oraz w Niemczech (ponad 6300 szt.). Od czasu premiery Giulietty, napływające z całego świata zamówienia opiewają już na ponad 140 tys. sztuk. Preferowane są droższe, bogato wyposażone wersje modelowe.
W Polsce „Alfiści” w 2011 roku kupili 927 szt. tego modelu, a Alfa Romeo odnotowała wzrost o 38%.

Trend wzrostowy Alfy Romeo utrzymywał się także w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2012 roku – w styczniu i lutym polscy Kierowcy zarejestrowali 270 modeli włoskiej marki, co daje poprawę wyniku o 38,5 proc. w zestwanieu z analogicznym okresem 2011 roku. Co ważne,  tak dobre wyniki Alfy są w dalszym ciągu utrzymywane. Czarno na białym widać, że Alfa Romeo podbiła serca Polaków.

Co jest tajemnicą sukcesu? Giulietta to przełomowy model w historii Alfy Roemo. Wewnętrzne badania potwierdzają, że niemal 98% Użytkowników wyraża zadowolenie z jej zakupu i eksploatacji i niemal wszyscy (90%) skłonni są polecić zakup Giulietty innym – to 15% powyżej statystycznej średniej dla nowych modeli wkrótce po wprowadzeniu ich na rynek. Kierowcy w rozmowach, wśród najbardziej satysfakcjonujących cech Giulietty wymieniają wspaniałe prowadzenie, system DNA, który pozwala na zmianę nastawów auta, niskie zużycie paliwa dla silników o mocy 170 KM.

Niepodważalnym atutem  modelu jest także wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony testami Euro NCAP. Alfa Giulietta po zdobyciu najwyższej, pięciogwiazdkowej oceny w dalszym ciągu jest najbezpieczniejszym autem kompaktowym dostępnym na rynku. Mimo pojawienia się nowych propozycji konkurencji z Japonii i Niemiec,  Giulietta nie oddaje palmy pierwszeństwa.

Przypominamy, że w każdej wersji kompaktowej Alfy, o bezpieczeństwo Pasażerów dbają seryjnie montowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Na liście „strażników” są m.in.:

– układ Alfa DNA wraz z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 (powoduje transfer momentu obrotowego na koło zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, by uniknąć podsterowności i zwiększyć trakcję dla poprawy kierowalności),

– system PreFill (zapewniający przyspieszenie działania układu hamulcowego w sytuacjach awaryjnych),

– silniki serii MultiAir, w których zastąpiono klasyczny wałek rozrządu układem elektrohydraulicznym, dzięki czemu uzyskano najbardziej płynną zmianę faz rozrządu,

– oraz system aktywnych zagłówków anti-whiplash, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (dla foteli przednich), sześć poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia, system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP).

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *