X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C: doskonałość „Made in Italy”

2013-06-20
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Alfa Romeo 4C: doskonałość „Made in Italy”

Alfa Romeo odkrywa technologię i tajemnice konstrukcyjne nowego kompaktowego, supersportowego modelu,

który stanowi esencję sportowego ducha ukrytego w „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna, ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy w połączeniu z zapierającym dech w piersi stylem.

Przy projektowaniu Alfy Romeo 4C korzystano z największych osiągnięć techniczno- przemysłowych marek Alfa Romeo i Maserati. Dzięki wspólnym działaniom, prowadzonym w ramach Grupy Fiat i Chryslera, współpraca pomiędzy tymi dwoma firmami prowadzona była pod kątem zintegrowania działu projektowego Alfy Romeo i działów produkcyjnych Maserati. Do tego dochodzi wkład techniczny i technologiczny innych firm włoskich, będących światowymi liderami w branży części produkowanych do najlepszych samochodów sportowych.

Ponadto, zakład Maserati gwarantuje maksymalną jakość i dbałość o każdy szczegół z niemal zegarmistrzowską precyzją. Zresztą Modena i jej okolice są krainą najsłynniejszych sportowych samochodów, w której znajduje się wszystko, co potrzebne do ich produkcji: tradycja, technologia, wiedza, a przede wszystkim pasja - ta sama, która była natchnieniem dla zespołu, który wymyślił, zaprojektował i wyprodukował Alfę Romeo 4C.

Alfa Romeo 4C powstała z czystej kartki papieru i nowego pomysłu. Biała kartka była niezbędnym założeniem pomysłu, projektu i realizacji koncepcji nowego sportowego auta: dostępnego supersamochodu. Faktycznie, Alfa 4C została zaprojektowana jako samochód ekskluzywny w swoim wyposażeniu i osiągach, ale jednocześnie tak, aby mogła się stać osiągalnym marzeniem pasjonatów Alfy Romeo na całym świecie. W związku z tym wszystko należało zaplanować pod kątem ograniczonych mocy produkcyjnych, których rząd wielkości wynosił jednak kilka tysięcy samochodów na rok, czyli zdecydowanie więcej, niż rzemieślnicza produkcja typowa dla tego segmentu.
W ten sposób biała kartka papieru początkowo nie mająca jakichkolwiek ograniczeń projektowych czy produkcyjnych, nagle zapełniła się nowymi parametrami, nowymi wyzwaniami do podjęcia, z których wynikło pierwsze nieodzowne założenie: stosunek masy do mocy nowego supersamochodu niższy niż 4 kg/KM.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze