Rossetti to obecny lider klasyfikacji mistrzostw Europy, prowadzi również w klasyfikacji kierowców w rajdowych mistrzostwach Włoch.
„Polski” to jeden z naszych najciekawszych rajdów. Na trasie 16 szutrowych odcinków specjalnych znajdziemy fragmenty szczególnie cenione przez kierowców i tłumnie odwiedzane przez kibiców. Oesy „Polskiego” są szybkie i techniczne. -Nie mogę doczekać się startu – mówi Luca. -Do tej pory jechałem tylko w „Barbórce”, której nie da się porównać do żadnego z pozostałych waszych rajdów, a już zwłaszcza do Rajdu Polskiego. Tym bardziej będzie ciekawie, bo zdążyłem się przekonać na własnej skórze, że Polacy łatwo nie odpuszczają i że są waleczni, jadą do końca na pełnych obrotach. Macie genialnych kibiców, co doceniłem i dobrze zapamiętałem już podczas mojego krótkiego pobytu w Warszawie. Na „Polskim” dam z siebie wszystko. Dla mnie to na pewno będzie ciekawe doświadczenie, bo przecież jedziemy w tych samych warunkach i po trasach, na których przed rokiem organizowaliście własną rundę WRC! – kończy Rossetti.
Na liście firm, które patronują temu sportowemu wydarzeniu jest także firma Petronas Lubricants Poland. -Od wielu lat pracujemy z koncernem Fiata – mówi Livio Guida, CEO Petronas Lubricants Poland. -Byliśmy obecni podczas wielu, organizowanych wspólnie, wydarzeń sportowych – tak w Polsce, jak za granicą. Mamy za sobą doświadczenia z wyścigowego Pucharu Alfy Romeo i kilka sezonów startów w rajdowym teamie FAP. To jest tradycja, którą warto kultywować i dlatego z przyjemnością patronujemy startowi Luci Rossettiego – kończy Livio Guida.
Włoski mistrz wystartuje za kierownicą Abartha Grande Punto S2000. Samochód załogi Rossetti/Chiarcossi, zostanie przygotowywany i będzie serwisowany przez mechaników z Procaru. Przypominamy, że tegoroczny „Polski” potrwa trzy dni. Rajd odbywa się w piątek, sobotę i niedzielę 4-6.06. Start i meta w Mikołajkach (odpowiednio godziny – piątek 18.30, niedziela – po ostatnim oesie, który rozpoczyna się 16.20).
Luca Rossetti:
Data i miejsce urodzenia:
24 marca 1976 Pordenone – Włochy
2010
- zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Adriatico
- 2. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Mille Miglia
- zwycięstwo w klasyfikacji ME Rajdu Mille Miglia
- zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Chorwacji
2009
wicemistrz Włoch – cykl Campionato Italiano Rally 2009, liczba zdobytych punktów 66 (ex aequo z Paolo Andreuccim – zdobywcą tytułu mistrzowskiego)
2008
- rajdowy mistrz Europy (FIA European Rally Championship)
- czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Intercontinental Rally Challenge (wygrana w rajdach Turcji i Portugalii)
- zwycięzca pucharu FIA European Rally Cup South West
- mistrz Włoch – cykl Campionato Italiano Rally 2008
2007
- udział w Intercontinental Rally Challenge (wygrana w Ypres Rally i rajdzie Sanremo)
- wicemistrz Włoch – cykl Campionato Italiano Rally 2007
2006-2005
starty w ramach cyklu mistrzostw Włoch – Campionato Italiano Rally
1998
debiut
Abarth Grande Punto S2000
Silnik:
- rzędowy, 4-cylindrowy, montowany poprzecznie, o pojemności 1.997 cm3;
- moc maksymalna około 270 KM;
- maksymalny moment obrotowy: 22.5 kgm przy 6500 obr/min
Układ przeniesienia napędu:
- sekwencyjna, 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów;
- trzy mechanizmy różnicowe;
Zawieszenie:
- przód i tył – kolumny McPherson; amortyzatory z możliwością pełnej regulacji;
Układ hamulcowy:
- przednie i tylne zaciski 4-tłoczkowe;
Tarcze hamulcowe:
- przód – 355 mm (na asfalt), 300 mm (szutry);
- tył – 300 mm
Koła i ogumienie:
- obręcze na asfalt: 8” x 18”;
- obręcze na szutry: 6.5″ x 15 „;
Opony:
- asfalt: 20/65-18;
- szuter: 19/65-15;
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.