i przewidywalnego zachowania na drodze, zapobieganie wypadkom jak i zabezpieczenia użytkowników w razie zderzenia. Wytrzymała konstrukcja, mocny układ hamulcowy, układ jezdny, ergonomia oraz poziom wyposażenia typowe dla samochodów z wyższego segmentu plasują je na najwyższym poziomie rzeczywistego bezpieczeństwa w segmencie małych miejskich samochodów.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Linia i wymiary Nowego Twingo budzą wrażenie solidności i wytrzymałości. Parametry podwozia i układu jezdnego pochodzące z Clio II zapewniają niespodziewany w tym segmencie poziom bezpieczeństwa. Konstruktorzy Renault dostosowali przyjęte rozwiązania konstrukcyjne w celu zapewnienia bezpiecznego zachowania na drodze, nie zapominając jednocześnie o komforcie i zwrotności.
Nowe Twingo posiada najnowszej generacji systemy wspomagające prowadzenie samochodu. Jest seryjnie wyposażone w system ABS Continental MK70 z elektronicznym korektorem siły hamowania i system wspomagania nagłego hamowania. W przypadku gwałtownego hamowania światła awaryjne włączają się automatycznie. Renault jest jedynym producentem proponującym te wyposażenie w segmencie małych miejskich samochodów.
Aby zapewnić sprawne hamowanie, Nowe Twingo zostało wyposażone w pełne lub wentylowane tarcze hamulcowe (średnica 259 mm) w zależności od silnika lub wyposażenia. Z tyłu wszystkie wersje posiadają 8-calowe hamulce bębnowe. W trakcie opracowania jest ESP, który pojawi się w ofercie już po wprowadzeniu nowego modelu do sprzedaży. Nowe Twingo dysponuje również innym wyposażeniem podnoszącym jego bezpieczeństwo. Ergonomia, miejsce kierowcy, lusterka boczne już teraz spełniają wymagania przepisów, które dopiero wejdą w życie i zapewniają lepszą widoczność, pozwalając przewidzieć wszystkie „pułapki” na drodze. Do komfortu i bezpieczeństwa jazdy przyczynia się również rzadko spotykane w tym segmencie wyposażenie: ogranicznik / regulator prędkości, przełączniki pod kierownicą oraz automatyzacja niektórych czynności, takich jak włączanie świateł lub wycieraczek przedniej szyby.
Optymalne zabezpieczenie pasażerów. Nowe Twingo posiada konstrukcję i elementy wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo, których nie miał jego poprzednik, takie jak wzmocniona konstrukcja zabezpieczona przed czołowymi i bocznymi zderzeniami lub poduszki kurtynowe.
W zależności od wersji, Nowe Twingo jest wyposażone w dwie do sześciu poduszek powietrznych : dwie poduszki czołowe, dwie poduszki chroniące klatkę piersiową i dwie kurtyny powietrzne. Poduszka pasażera to po raz pierwszy w Renault tak zwana poduszka « trójwymiarowa ». Ze względu na swój kształt i pojemność zapewnia optymalne rozłożenie działających sił na głowę i klatkę piersiową w razie zderzenia.
Aby zmniejszyć obrażenia miednicy użytkowników podczas zderzenia czołowego, siedzenia przednich foteli zostały wyposażone w system zapobiegający tzw. nurkowaniu, a siedzenia niezależnych tylnych siedzeń są mocno wyprofilowane. Podczas zderzenia czołowego progi i drzwi Nowego Twingo rozkładają działające siły na całej długości pojazdu i zapewniają maksymalne bezpieczeństwo użytkowników – kabina tworzy prawdziwą „kapsułę ratunkową”. Boczne poduszki powietrzne (w zależności od wersji) również odgrywają dużą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa podczas zderzeń bocznych.
Nowe Twingo jest wyposażone seryjnie w system mocowania Isofix na przednim siedzeniu pasażera oraz tylnej ławce lub dwóch niezależnych tylnych siedzeniach, w zależności od wersji. Miejsce pasażera z przodu zostało wybrane ze względu na łatwość instalacji fotelika tyłem do kierunku jazdy. Nowe Twingo oferuje dzięki temu znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa niż jego poprzednik.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.