Osiągnięte przez Kia Soul wyniki – odpowiednio 87% w zakresie ochrony pasażerów dorosłych i 86% w zakresie ochrony dzieci oraz 86% dla wyposażenia bezpieczeństwa – plasują ten model w czołówce najbezpieczniejszych pojazdów segmentu B.
„Ostatnie wyniki Euro NCAP to ważny kamień milowy dla marki Kia i doskonałe nawiązanie do 5-gwiazdkowego wyniku Euro NCAP dla modelu cee’d w 2007 roku. Tworząc Soula robiliśmy wszystko aby sprostał on lub wręcz przewyższył oczekiwania klientów pod każdym względem, w tym także i bezpieczeństwa.” – powiedział Panu Vainamo, szef marketingu Kia Motors Europe.
„Inżynierowie Kia tworzyli nowego Soula z myślą o najwyższym stopniu bezpieczeństwa pasażerów w warunkach rzeczywistych. Ich celem od samego początku było osiągnięcie 5-cio gwiazdkowej oceny zarówno w klasyfikacji Euro NCAP jak i w testach amerykańskiej agencji NHTSA. Oba te wyniki są dowodem ogromnych postępów, jakie poczyniliśmy w konstrukcji naszego najnowszego auta.”– dodał Vainamo.
„Dzięki licznym zaletom konstrukcyjnym w połączeniu z 5-gwiazdkowym ratingiem bezpieczeństwa, jedyną w swym rodzaju, 5-letnią gwarancją producenta (w Europie) i z niskimi kosztami eksploatacji Soul jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów.” – podsumował swą wypowiedź Panu Vainamo.
Konstruktorzy Kia Soul od samego początku skoncentrowali się na zapewnieniu wysokiego stopnia bezpieczeństwa czynnego – m.in. dobrej widoczności z miejsca kierowcy, czułego i precyzyjnego układu kierowniczego oraz dużej skuteczności hamowania tak, by w jak najwyższym stopniu umożliwić użytkownikom tego pojazdu zapobieganie wypadkom i niebezpiecznym sytuacjom na drodze.
Wszystkie samochody Kia Soul oferowane w Polsce wyposażone są seryjnie w Elektroniczny Program Stabilizacji Toru Jazdy (ESP). Całkowicie samoczynny układ ESP jest skutecznym rozwiązaniem dla zapobiegania wypadkom drogowym, przeciwdziałając nad- lub podsterowności pojazdu w celu utrzymania zamierzonego przez kierowcę toru jazdy. W skład ESP wchodzi także system TCS (kontroli trakcji w całym zakresie prędkości) oraz BAS (wspomaganie hamowania awaryjnego). Gdy jednak kolizji nie daje się uniknąć, pasażerowie chronieni są przez szereg elementów bezpieczeństwa biernego, z których najważniejszym jest wzmocniona konstrukcja stalowego nadwozia. Do jej projektowania wykorzystano najnowocześniejsze metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD), w tym technikę informatyczną ‘closed loop’ (pętli zamkniętej). Dzięki zastosowaniu w kluczowych miejscach stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie – klatka nadwozia zapewnia jadącym wysoki poziom ochrony w przypadkach zderzenia czołowego, bocznego i tylnego, a także w razie wywrócenia się pojazdu.
Wszystkie samochody Kia Soul oferowane na rynkach europejskich posiadają w wyposażeniu standardowym poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, przednie boczne poduszki fotelowe, pełnowymiarowe poduszki kurtynowe (chroniące pasażerów obu rzędów siedzeń), przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości górnego punktu kotwiczenia i napinaczami/zwalniaczami napięcia oraz trzy 3-punktowe pasy dla pasażerów tylnego siedzenia. Wyposażeniem standardowym wszystkich odmian Kia Soul są aktywne zagłówki przednich foteli.
Kia Soul 2009
Pełna lista wyników testowych Euro NCAP samochodu Kia Soul jest następująca:
- Ochrona osób dorosłych – 87% (31,2 punktu na 36 możliwych)
- Ochrona dzieci – 86% (42 punkty na 49 możliwych)
- Ochrona pieszych – 39% (13,9 punktu na 36 możliwych)
- Wyposażenie bezpieczeństwa – 86% (6 punktów na 7 możliwych).
Euro NCAP
Kia cee’d – pierwszy samochód marki koreańskiej wyróżniony najwyższą oceną Euro NCAP uzyskał 5-gwiazdkowy wynik na podstawie reguł stosowanych w roku 2007. Obowiązujący od stycznia 2009 nowy reżim testowy Euro NCAP obejmuje ocenę czterech najważniejszych obszarów: Ochrona Osób Dorosłych, Ochrona Dzieci, Ochrona Pieszych oraz Wyposażenie Bezpieczeństwa. Ich udział w wynikach oceny ogólnej, wyrażonej w liczbie przyznawanych gwiazdek wynosi odpowiednio – 50, 20, 20 i 10 procent. Należy podkreślić, iż wyniki ocen według ‘starego’ oraz ‘nowego’ reżimu badań nie są ze sobą porównywalne.
źródło: Kia Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.