Również w lutym Audi notuje wzrost globalnej sprzedaży

To o 6,8 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ten sposób, od początku tego roku, sprzedaż Audi zwiększyła się w stosunku do porównywalnego okresu roku 2013 o 9,3 procent, osiągając wielkość blisko 242 400 wprowadzonych na wszystkie rynki aut. W ubiegłym miesiącu wskaźniki sprzedaży Audi we wszystkich regionach świata ponownie podskoczyły. Około jednej trzeciej łącznego wolumenu wzrostu przypada na Europę. Wyraźny przyrost sprzedaży w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech sprawił, że sprzedaż w całym regionie zwiększyła się o 5,3 procent. W Chinach, Audi zamknęło ten bardzo skrócony z powodu obchodów chińskiego Nowego Roku miesiąc, z wynikiem o 6,9 procenta lepszym niż w lutym 2013.

„Mimo odczuwalnych turbulencji na ważnych rynkach zamorskich, ten rok rozpoczęliśmy doskonale i kontynuowaliśmy wzrostowy trend również w lutym“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. „Niektóre rynki europejskie, będące jeszcze w trudnej sytuacji, zyskują na stabilności. Tam nadrabiamy z nowym modelem A3 Limousine, który w nadchodzących tygodniach pojawi się również w Chinach i w USA, na dwóch najważniejszych dla nas rynkach zbytu.”

Cała nowa rodzina A3 notuje duży przyrost sprzedaży. W lutym wyniósł on 43 procent, co oznacza, że sprzedano łącznie 19 568 samochodów tej serii. W klasie luksusowych limuzyn wzrósł zwłaszcza popyt na A7 Sportback (+8,8 procent) i na Q7. Sprzedaż dużego SUV-a wzrosła o 31,8 procent – do nowych właścicieli trafiło 4589 egzemplarzy tego modelu.

Turcja jest jednym z rynków, na który Audi ze swoim modelem A3 Limousine przyciągnęło do salonów wyraźnie więcej klientów. W lutym koncern z Ingolstadt sprzedał tu 1105 samochodów, czyli o 29,2 procent więcej niż rok temu. Łączny wzrost sprzedaży od początku roku wyniósł 34,2 procent. Także w wielu krajach Europy Południowej Audi sprzedało ostatnio więcej pojazdów niż w roku ubiegłym. W Hiszpanii wzrost wyniósł w lutym 1,6 procenta (4 149 aut), a we Włoszech aż 16 procent (4202 samochody). Niemcy (+10,1 procent, 21 806 egzemplarzy) i Wielka Brytania (+8,3 procent, 4820 aut) potwierdziły dobrymi wskaźnikami sprzedaży świetny całościowy wynik Audi w Europie (+5,3 procent). W dwóch pierwszych miesiącach roku 2014, Audi sprzedało na starym kontynencie 111 600 samochodów, co daje przyrost o 6,5 procent.

Na kontynencie amerykańskim olbrzymi wzrost sprzedaży w lutym zanotowała Brazylia. Oddając do rąk klientów 1115 samochodów, Audi do Brasil więcej niż potroiło wynik z lutego 2013 (+260,8 procent). W USA sprzedawcy Audi przygotowują się do wprowadzenia na rynek A3 Limousine. Ten model stworzony z myślą o potrzebach zwłaszcza amerykańskich i chińskich klientów, w kwietniu wejdzie na rynek w USA. Pomimo niekorzystnych skutków ataku zimy, Audi of America sprzedało w lutym 10 881 samochodów.

Wśród rynków azjatyckich na znaczeniu nadal zyskuje Korea Południowa. W lutym statystyki sprzedaży wykazały wzrost o 61,8 procent (2187 sprzedanych aut), a sumując od początku stycznia – o 42,3 procent. Wyraźny, dwucyfrowy wzrost, Audi zanotowało w lutym także w Japonii (+19,3 procent, 2731 samochodów). W Chinach ubiegły miesiąc przebiegał pod znakiem obchodów Nowego Roku. Podczas niewielu dni roboczych, 32 358 klientów odebrało swoje nowe Audi. To o 6,9 procent więcej niż przed rokiem. Od początku roku 2014, sprzedaż Audi na tutejszym rynku zwiększyła się o 13,2 procent, osiągając liczbę 76 884 sprzedanych samochodów.

CZYTAJ DALEJ  Nowa Alhambra już jesienią w Polsce

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *