Prezentując kilka premier europejskich i światowych, BMW wykorzystuje tegoroczny salon samochodowy w Genewie do przedstawienia nowych samochodów seryjnych, powstałych by sprostać obecnym wymaganiom klientów – a w kilku przypadkach by pojawić się w zupełnie nowych segmentach rynku. Światową premierę świętują: BMW serii 2 Active Tourer (średnie zużycie paliwa: 6,0-4,1 l/100 km, emisja CO2: 139-109 g/km*), kompletnie nowy samochód klasy kompaktowej skupiający się na funkcjonalności przestrzennej; BMW serii 4 Gran Coupe (8,1-4,5 l/100 km, 189-119 g/km), nowe, 4-drzwiowe coupe; a także druga generacja szlagieru rynkowego BMW X3 (8,3-5,0 l/100 km, 193-131 g/km). Po raz pierwszy pokazane zostaną w Europie BMW serii 2 Coupe (8,1-4,2 l/100 km, 189-111 g/km); BMW M3 Limousine (8,8-8,3 l/100 km, 204-194 g/km) i BMW M4 Coupe (8,8-8,3 l/100 km, 204-194 g/km).
BMW Group będzie również prezentować model i3 (0,0 l/100 km, 0 g/km) oraz sportowy samochód BMW i8 (2,1 l/100 km, 49 g/km), by podkreślić swe zorientowanie na przyszłość oraz wszechstronność serii i. BMW i8 to także pierwszy seryjny samochód na świecie z laserowymi lampami głównymi.
Dopełnieniem programu BMW na salon genewski jest prezentacja nowych usług BMW ConnectedDrive.
BMW serii 2 Active Tourer: dynamika i funkcjonalność przestrzenna. Nowe BMW serii 2 Active Tourer świętuje w Genewie swą światową premierę. Ten kompletnie nowy model tworzy zupełnie nową klasę samochodu, łącząc w sobie komfort i funkcjonalność przestrzenną z typowymi dla BMW dynamiką, stylem i elegancją w kompaktowym aucie premium. BMW serii 2 Active Tourer to drugi członek rodziny BMW serii 2 po modelu Coupe, imponujący pod każdym względem dzięki sportowej sylwetce o harmonijnych proporcjach. Nowe turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet technologiczny EfficientDynamics oraz ogromnie rozbudowana łączność w ramach BMW ConnectedDrive są środkami do uzyskania nowych standardów radości z jazdy dzięki sportowym osiągom i wzorcowej ekonomice. Aby spełnić szczególne wymagania wobec samochodów kompaktowych w dziedzinie wszechstronności i funkcjonalności, BMW zastosowało w serii 2 Active Tourer napęd na przednie koła, zestrojony tak, by w pełni zaspokoić oczekiwania stawiane wobec auta z logo BMW.
BMW serii 4 Gran Coupe: nowy wzorzec elegancji i ekstrawagancji. To druga ze światowych premier BMW w Genewie. Nowy model BMW serii 4 Gran Coupe (średnie spalanie: 8,1-4,5 l/100 km, emisja CO2: 189-119 g/km) to pierwsze 4-drzwiowe coupe BMW w klasie średniej premium i wyraz konsekwencji w rozszerzaniu palety modelowej. Po BMW serii 4 Coupe i Cabrio, Gran Coupe jest 3. modelem nowego typoszeregu BMW serii 4, która dzięki swym dopracowanym proporcjom wydaje się dłuższa, szersza i dynamiczniejsza niż jakikolwiek model klasy średniej dotąd. BMW serii 4 Gran Coupe łączy w sobie optyczne cechy dwudrzwiowego coupe z funkcjonalnością czworga drzwi i wielkim bagażnikiem pod szeroko otwieraną klapą.
Od początku sprzedaży dostępnych będzie pięć silników – ultranowoczesnych, mocnych i oszczędnych, rozwijających moce od 105 kW/143 KM w BMW 418d Gran Coupe (spalanie miasto/trasa/średnio 5,4/4,0/4,5 l/100 km, emisja CO2 119 g/km) po 225 kW/306 KM w BMW 435i Gran Coupe (11,4/6,2/8,1 l/100 km, 189 g/km).
BMW X3: potężne, ekskluzywne i niepokonane w codziennym użytkowaniu. W roku 2003 BMW, wypuszczając na rynek model X3, stworzyło nowy segment: SAV (Sports Activity Vehicle) klasy średniej. Tym samym już od ponad dziesięciu lat BMW X3, które znalazło ponad milion nabywców, jest wzorcem sportowej dynamiki, atmosfery premium i niezawodności oraz zwinności w połączeniu z niskim zużyciem paliwa i niską emisją spalin. A druga generacja odnoszącego sukcesy BMW X3 od 2010 r. imponuje również największymi rozmiarami kabiny i bagażnika, a także najwyższą wszechstronnością w klasie.
Teraz nowe BMW X3 wyjeżdża na rynek, by dowieść swej niepodważalnej pozycji lidera w segmencie. Dwa nowe silniki wysokoprężne rozwijające wyższą moc, ale znów zużywające mniej paliwa, pozwalają po raz kolejny poprawić osiągi z jednoczesnym ograniczeniem emisji szkodliwych substancji. Design karoserii i kabiny nowego BMW X3 odzwierciedla zmiany w stylistyce marki, a jednocześnie podnosi użyteczność auta dzięki zastosowaniu praktycznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby klientów.
BMW serii 2 Coupe: nowy wymiar dynamiki. Ten model świętuje w Genewie europejską premierę. BMW serii 2 Coupe odróżnia się od serii 1 dzięki kompletnie odmiennemu designowi, nieco większym rozmiarom, palecie silnikowej i zestrojeniu układu jezdnego z myślą przede wszystkim o sportowych osiągach, i dzięki obfitszemu wyposażeniu seryjnemu. Dwudrzwiowe, 4-miejscowe BMW serii 2 Coupe wprowadza ponownie do segmentu kompaktowego najważniejsze, nieomylnie wiązane z marką BMW cechy, jak wyrafinowana technologia zawieszeniowa, doskonały rozkład masy 50:50 oraz tylny napęd, zapewniający typowe dla BMW własności jezdne.
BMW M3 Limousine i BMW M4 Coupe: innowacyjna technologia silnikowa i superlekka konstrukcja. Oba modele świętują swe premiery europejskie w Genewie, przy czym BMW M GmbH pokazuje na ich przykładzie swe nowe podejście do wyczynowego auta. Zupełnie nowy, wysokoobrotowy silnik rzędowy o 6 cylindrach z technologią M TwinPower Turbo rozwija maksymalnie 317 kW/431 KM i moment obrotowy 550 Nm – przy czym ta druga wartość przekracza osiągi poprzednika aż o niemal 40%! Zużycie paliwa i emisja zostały zredukowane o ok. 25%. Oba modele z opcjonalną 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową M DCT osiągają 100 km/h w czasie 4,1 s.
Scenę opanowuje elektryczność: głos mają BMW i3 oraz BMW i8. Marka BMW i prezentuje dwa swoje modele: pierwszy wielkoseryjny samochód napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym oraz sportowy bolid już dziś okrzyknięty najbardziej zaawansowanym pojazdem świata. Te dwa samochody reprezentują nową, silnie zogniskowaną na działaniach proekologicznych interpretację doznań premium. Zarówno elektryczne silniki, jak i wysokowydajne, wysokonapięciowe baterie litowo-jonowe opracowane zostały przez BMW Group – w wersjach dostosowanych do odpowiednich modeli. Innym specjalnym elementem powstałym ekskluzywnie dla BMW i jest architektura LifeDrive ze szkieletem kabiny wykonanym z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP), który odgrywa ogromną rolę w minimalizacji mas aut. BMW i8 jest pierwszym na świecie seryjnym samochodem, który może być wyposażony w laserowe lampy główne opracowane przez BMW, które zapewniają 3-ktrotnie wyższą intensywność oświetlenia i 2-krotnie większy zasięg świateł drogowych w porównaniu z konwencjonalnymi reflektorami, są też ekstremalnie energooszczędne.
BMW ConnectedDrive: 100% łączności, wyższe bezpieczeństwo, lepsze usługi, niepokonana elastyczność.BMW ConnectedDrive łączy w sobie ogromną paletę usług mobilnych, dostęp do których jest teraz możliwy w ruchu. Wykorzystując łączność zapewnianą przez zintegrowaną kartę SIM, klienci BMW ConnectedDrive Store mogą zakupić online opcje takie jak Concierge Service – spersonalizowany asystent, z którym można się skontaktować przez cała dobę. Karta SIM jest częścią opcji ConnectedDrive, pojawia się też na pokładzie, jeśli zamówione zostanie np. Inteligentne Wezwanie Pomocy. BMW ConnectedDrive to także ogromna paleta systemów wsparcia i bezpieczeństwa, w tym pełnokolorowy wyświetlacz przezierny wysokiej rozdzielczości Head-Up Display. Ta opcja, tak szlachetna i funkcjonalna, jest dostępna w niemal wszystkich modelach BMW.
źródło: BMW Group
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.