Redakcje tygodnika „MOTOR” i magazynu „AUTO MOTO” ogłosiły wyniki Plebiscytu „AUTO LIDER 2013″, w którym polscy Czytelnicy wybrali najlepsze modele samochodów, innowacje techniczne oraz projekty marketingowe branży motoryzacyjnej roku 2013. W głosowaniu sms-owym i prowadzonym równolegle przez Internet uczestnicy oddali łącznie ponad 160 tysięcy głosów.
Największe uznanie Czytelników obu tytułów w kategorii „Auto Sportowe i Kabriolet” zdobyła Alfa Romeo 4C, która zdystansowała pozostałych 20 konkurentów ocenianych w tej kategorii. Przepiękne włoskie coupé wyprzedziło na podium BMW serii 4 oraz Porsche 911 Turbo S.
Nagroda „Auto Lider 2013″ dla Alfy Romeo 4C to już kolejne ważne wyróżnienie zdobyte przez ten model na największych rynkach w Europie. Zaledwie kilkanaście dni temu to zaprojektowane przez inżynierów Alfy Romeo i produkowane w zakładzie Maserati w Modenie fantastyczne włoskie coupé zostało okrzyknięte „Najpiękniejszym Samochodem Roku 2013″ we Francji. Tytuł ten przyznali w internetowym głosowaniu fani motoryzacji z całego świata.
W ostatnim czasie ten wyjątkowy supersamochód zachwycił też Czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto Moto und Sport”, którzy przyznali Alfie Romeo 4C tytuł „Best Cars 2014″, w kategorii „Samochody Sportowe” w klasyfikacji „Importerzy”. „Włoszka” wyprzedziła 28 modeli należących do czołówki najlepszych na świecie samochodów sportowych.
Dodatkowo, kilka dniu temu Czytelnicy włoskiego miesięcznika „Quattroruote” przyznali zwycięstwo fascynującej Alfie Romeo 4C w kategorii „Sportowe” konkursu „Samochody, które preferuję”.
Nowoczesna ikona marki, Alfa Romeo 4C stanowi kwintesencję sportowego charakteru wpisanego w „DNA” Alfy Romeo. Alfę 4C cechują niesamowite osiągi i najwyższa doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności czerpanej z jazdy, połączone z zapierającym dech stylem.
Wyposażony w tylny napęd i silnik umieszczony centralnie, ten kompaktowy supersamochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, osiąga maksymalną prędkość 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń: 40% na oś przednią, 60% na tylną oraz całkowitej masie samochodu wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze włókno węglowe, aluminium, stal oraz kompozyt SMC, a także dzięki optymalnemu stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.