Lider rynkowy i prekursor innowacji

Rok 2013 obfitował w innowacyjne modele oraz rozwiązania, które przyczyniły się do umocnienia się BMW Group na pozycji lidera segmentu samochodów premium w Polsce. W tym czasie na drogi wyjechało aż 14 nowych modeli.

W połowie listopada nowe BMW i3 zrewolucjonizowało rynek samochodów elektrycznych.  Radykalne podejście zastosowane w procesie tworzenia koncepcji auta nadało tempa wdrażaniu lekkich konstrukcji, a marka BMW i otworzyła nowe możliwości technologiczne wykorzystania włókien węglowych w seryjnej produkcji pojazdów. Dzięki uprzemysłowieniu procesu produkcyjnego tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym (CFRP), BMW Group stała się pierwszą na świecie firmą, która ich wykorzystanie w seryjnych pojazdach uczyniła ekonomicznie uzasadnioną.

W połowie roku nowe BMW serii 5 zyskało na dynamice, komforcie, wydajności, walorach estetycznych i obfitości innowacyjnych rozwiązań, które maksymalizują radość z jazdy. BMW serii 5 zawiera wszystkie cechy definiujące najlepiej sprzedający się model premium klasy executive. Wyniki na polskim rynku mówią same za siebie: 1 261 zarejestrowanych aut oznacza znaczące prowadzenie w segmencie, zaś w przypadku nadwozia typu limuzyna niemal dwukrotną przewagę nad kolejnym konkurentem.

Pod koniec roku BMW przedstawiło trzecią generację modelu BMW X5. Prekursor segmentu  Sports Activity Vehicle (SAV) oraz światowy lider w swojej klasie wyznacza nowe standardy pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wszechstronności oraz wydajności. W Polsce model jest od lat liderem sprzedaży w swoim segmencie. W 2013 r. liczba rejestracji wzrosła o 84%, osiągając poziom 565 samochodów. Wraz z unikatowym na rynku BMW X6, BMW zarejestrowało w tym segmencie rynku łącznie 853 auta, co oznacza 36% wzrost sprzedaży.

Przedstawiciel nowej serii w rodzinie, wyjątkowe pod względem designu oraz właściwości jezdnych BMW serii 4 Coupe, spotkało się z pozytywnym odbiorem wśród klientów marki. W ciągu zaledwie 3 miesięcy zarejestrowano 90 sztuk tego modelu.

Najpopularniejszym modelem BMW w Polsce ponownie okazało się BMW X3. W 2013 roku zarejestrowano 1411 sztuk tego auta. Na drugim miejscu jest BMW serii 5. BMW zdominowało tradycyjnie wszystkie segmenty rynku od serii 3.

Marka BMW zanotowała wzrost sprzedaży również w segmencie samochodów kompaktowych premium.  W 2013 roku marka sprzedała o 31% więcej BMW serii 1 oraz 20 % modelu X1, mimo że w minionym roku nie wprowadzano nowych modeli.

Dzięki rozwojowi systemu ConnectedDrive BMW wypracowało niepodważalną pozycję jednego z czołowych producentów samochodów pod względem technologii łączności między kierowcą, samochodem, a światem zewnętrznym. Od połowy 2013 roku klienci marki w Polsce mogą cieszyć się takimi rozwiązaniami, jak: Serwis Informacyjny (rodzaj usług Concierge), Real Traffic Information oraz bezkonkurencyjny system bezpieczeństwa Intelligent Emergency Call.

“Wierzymy, że nowe modele i innowacyjne technologie stanowiły klucz do sukcesu BMW w Polsce w roku 2013. Przyszłość należy od odważnych, a my nieustannie wytyczamy nowe kierunki rozwoju rynku motoryzacyjnego, czego doskonałym przykładem jest rewolucyjne BMW i3. Wszystkim naszym zaawansowanym rozwiązaniom przyświeca zasadniczy cel: dawać naszym klientom codzienną radość z jazdy”- powiedział Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.

CZYTAJ DALEJ  Jaki program wybrać do diagnostyki motorówek?

Rok 2013 był również bardzo udany dla MINI – zarejestrowano 781 samochodów tej marki. Segment reprezentowany przez modele MINI Countryman i MINI Paceman wzrósł o 25% w porównaniu z rokiem 2012. Countryman ponownie okazał się najpopularniejszym modelem marki osiągając wynik 468 rejestracji. Z dobrym przyjęciem spotkał się nowy, unikatowy MINI Paceman – 88 aut dostarczyło swoim kierowcom gokartowej frajdy z jazdy. Polscy klienci bardzo cenią sobie napęd na cztery koła, o czym świadczy fakt, że 76% Countrymanów i Pacemanów było w 2013 roku wyposażonych w system MINI All4.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników MINI w Polsce, które w naszym kraju ma wspaniałe grono fanów. Dla tej ceniącej oryginalność marki bardzo ważny będzie rok 2014. Wiosną na drogi wyjedzie nowe MINI, oferując klientom charakterystyczną, pełną emocji stylistykę, zoptymalizowaną równowagę pomiędzy przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa z jednej strony i zaawansowanymi technologiami mobilnymi a pomysłową funkcjonalnością z drugiej”- powiedział Paul de Courtois.

BMW Group wzmacnia swoją pozycję również na rynku motocykli. Wyniki BMW Motorrad w Polsce za rok 2013 to 759 zarejestrowanych motocykli, co oznacza wzrost o 44%. Marka posiada 10,3% udziałów w rynku oraz dominującą pozycję w segmencie motocykli o pojemności silnika powyżej 500 cm3. Kolejny rok będzie stał pod znakiem ekscytujących nowych modeli: enduro R 1200 GS Adventure, turystycznego R 1200 RT, nostalgicznego klasyka R nine T, jak również pozwalającemu BMW na wejście w nowy segment  naked bike’a S 1000. BMW Motorrad kontynuuje swoją ofensywę produktową i jest w stanie zapewniać swoim klientom niezapomniane emocje.

W pierwszym pełnym roku swojej działalności BMW Financial Services Polska sfinansowało co trzeci i ubezpieczyło co drugi pojazd wyjeżdżający od dealerów BMW i MINI. Firma wprowadziła również szereg nowych produktów, spełniających indywidualne potrzeby polskich konsumentów: leasing operacyjny BMW Comfort Lease oraz MINI Comfort Lease pozwalający klientom na wygodne użytkowanie samochodu przy niskich miesięcznych kosztach; leasing finansowy wybierany przez klientów flotowych czy dedykowany BMW i3 BMW Electrify Program składający się z produktów finansowych i ubezpieczeniowych. „Jesteśmy usatysfakcjonowani z naszego pierwszego pełnego roku działalności w Polsce. Zdołaliśmy zyskać zaufanie konsumentów oraz wypracowaliśmy solidną i stabilną pozycję na rynku”- komentuje Ireneusz Nogalski, Prezes Zarządu BMW Financial Services.  „W 2014 roku planujemy dalsze prace nad rozwojem naszych produktów i usług.”

Sieć dealerska BMW Group została poszerzona o salony w Gliwicach, Częstochowie i Krakowie. Polscy klienci mają obecnie do dyspozycji w sumie 23 salony.

“Przewidujemy, że w 2014 roku będziemy nadal rozwijać się w zrównoważony sposób. Czekamy na kolejne innowacyjne modele, takie jak zupełnie nowe MINI, drugi członek rodziny BMW i – BMW i8, BMW Serii 2 Coupe czy nowi przedstawiciele najpotężniejszej litery na świecie: BMW M3 i BMW M4. Z kolei zaprezentowane auta koncepcyjne BMW X4 oraz BMW Concept Active Tourer są zapowiedzią kierunków, jakich możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Planujemy również rozszerzyć naszą sieć dealerską o dwa kolejne salony”- podsumowuje Paul de Courtois.

CZYTAJ DALEJ  Volvo - ładowanie bezprzewodowe samochodów

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *