Nowe Mini

nowe Mini z typowym dla siebie, emocjonalnym designem, jeszcze lepszą równowagą między radością z jazdy a ekonomiką zużycia paliwa, innowacyjne techniki komunikacyjne i inteligentne formy funkcjonalności, wyraźna poprawa komfortu przestrzennego, bezpieczeństwa, wyposażenia, jakości materiałów i wykończenia, a także sportowy charakter połączony z komfortem jazdy – to efekty intensywnej pracy nad zestrojeniem samochodu; nowa generacja modelu jest bardziej niż kiedykolwiek wzorcem radości z jazdy, jakości premium i indywidualności w swej klasie.

Stylistyka nadwozia oparta na ewolucji dotychczasowego designu, jego proporcji i struktury z charakterystycznymi cechami: sześciokątnym wlotem powietrza, lampami przednimi i tylnymi w grubych chromowych ramkach, kierunkowskazy i elementy wykończenia dolnych kraw2ędzi karoserii w czerni, którą zinterpretowano ponownie dla każdego elementu, z uwzględnieniem rodzaju powierzchni w każdym rejonie nadwozia; wyrafinowane detale podkreślają niezwykły charakter nowego modelu; 5 lakierów do karoserii, dach w kolorze kontrastowym jako opcja bez dopłaty.

Nowo opracowany design reflektorów; światła dzienne LED, opcjonalne: światła główne LED obejmujące pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem, adaptacyjny rozkład strumienia światła i lampy przeciwmgłowe LED; tylne lampy zespolone róĻwnież dostępne w technologii LED, opcjonalny pakiet oświetleniowy z lampkami LED w kabinie i pomarańczowe światło ambientowe. W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm (dane porównawcze w zestawieniu z wersją MINI Cooper); optymalizacja komfortu przestrzennego na wszystkich czterech miejscach; nowy design foteli z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm); więcej przestrzeni na ramiona i stopy, wyższy komfort dla pasażerów z tyłu; bagażnik większy o 51 l (teraz 211 l): tylne oparcie składane w proporcji 60:40; opcjonalny pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

 

Nowa generacja silników z technologią MINI TwinPower Turbo; trzy warianty modelowe dostępne w chwili wejścia na rynek: MINI Cooper z 3-cylindrowym silnikiem 100 kW/136 KM, MINI Cooper S z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 141 kW/192 KM oraz MINI Cooper D z 3-cylindrową jednostką wysokoprężną (85 kW/116 KM); 6-stopniowa skrzynia biegów w standardzie, opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia automatyczna lub sportowa skrzynia automatyczna, również nowo opracowana; intensywny program – technologia MINIMALISM obejmujący automatyczny system start-stop także w połączeniu z automatycznymi skrzyniami biegów i opcjonalnym trybem GREEN; poprawione parametry dynamiczne i obniżone zużycie paliwa; największa poprawa ekonomiki w modelu MINI Cooper z automatyczną skrzynią biegów; przyspieszenie 0-100 km/h lepsze o 2,6 s, średnie spalanie niższe o 27%; najniższe zużycie paliwa i emisja CO2 w MINI Cooper D: 3,5-3,6 l/100 km, 92-95 g/km (testowy cykl EU, w zależności od rodzaju i rozmiaru ogumienia zamontowanego na kołach auta).

CZYTAJ DALEJ  Nissan LEAF i kolejny rekord

Jeszcze intensywniejsze doznania w czasie prowadzenia, intensyfikacja poczucia jazdy go-kartem, głębokie zmiany w technice zawieszenia, obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn, wsporniki osi i wahacze wykonane z wysokowytrzymałej stali; nowa oś wielowahaczowa tylna w technologii lekkiej konstrukcji, o geometrii oszczędzającej przestrzeń; zoptymalizowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego – Servotronic jako wyposażenie seryjne; Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) w standardzie wraz z Dynamiczną Kontrolą Trakcji (DTC) i Elektroniczną Kontrolą Uślizgu Dyferencjału (EDLC) – w modelu MINI Cooper S także z seryjną. Kontrolą Osiągów (PC); nowe zestrojenie sprężyn i amortyzatorów z łożyskami typu „uniball”; Dynamiczna Kontrola Amortyzatorów dostępna po raz pierwszy w MINI jako opcja; usprawniony układ hamulcowy, dostosowany do poprawionych osiągów; koła z lekkich stopów standardowo w rozmiarze 15 lub 16 (MINI Cooper S) cali; opcjonalnie dostępne koła z lekkich stopów w rozmiarach do 18 cali.

 

Różne tryby pracy samochodu wybierane za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów, poza standardowym trybem MID możliwy wybór trybów SPORT i GREEN; wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz ora wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane; tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia żeglowanie (wybieg swobodny) z odłączaniem napędu.

 

Nowy wyświetlacz oraz koncepcja obsługi: zestaw zegarów na kolumnie kierowniczej obejmuje prędkościomierz, obrotomierz, kolorowy wyświetlacz dla detali statusu samochodu i poziomu paliwa; centralny panel z nowymi elementami wyświetlacza oraz konfiguracją barw oświetlenia, w tym pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala; obsługa nawigacji, multimediów, telefonu i funkcji samochodu za pośrednictwem kontrolera MINI w konsoli środkowej z wyświetlaniem reakcji systemu na komputerze pokładowym; przycisk start/stop pośrodku panelu na konsoli środkowej można aktywować bez wkładania kluczyka do stacyjki; przyciski sterowania elektrycznymi szybami w panelach drzwi; sterowanie światłami z panelu w desce rozdzielczej.

CZYTAJ DALEJ  Nowa usługa w ramach Audi connect

 

Struktura nadwozia zoptymalizowana pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego; standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe automatyczne pasy na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami pasów na miejscach przednich, mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych miejscach, wskaźnik przebicia opon i częściowo aktywna maska silnika dla zwiększenia ochrony pieszych; masa auta obniżona w porównaniu z poprzednikiem i konkurentami we wszystkich wariantach nowego MINI mimo zwiększenia zakresu wyposażenia; podniesiony komfort akustyczny i wibracyjny; zoptymalizowane własności aerodynamiczne specyficzne dla każdego wariantu, w tym aktywne klapy powietrza chłodzącego, panele podpodwoziowe i elementy tunelujące przepływ powietrza w dolnej części tylnych słupków; najlepszy współczynnik aerodynamicznego oporu wśród rywali: wartość Cd obniżona do 0,28 (MINI Cooper, MINI Cooper D).

Nowe MINI z wyraźnie szerszą paletą innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, wsparcie jazdy obejmujące oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, system ostrzegania o kolizji i o pieszych z inicjalną funkcją hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych, asystent parkowania, kamera cofania

 

Nowa struktura programu multimedialnego MINI Connected z dodatkowymi funkcjami; dostępne jako opcje telefon alarmowy i MINI Teleservices przy zainstalowanej na stałe karcie SIM; unikatowa paleta funkcji i możliwość rozszerzenia dzięki integracji aplikacji w samochodzie poprzez smartfon; zwiększenie radości z jazdy dzięki typowym funkcjom MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement i MINIMALISM Analyser; nowy MINI Connected XL Journey Mate z informacją o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym; połączenie internetowe pozwala też na korzystanie z sieci społecznościowych, jak Facebook, Twitter, forsquare i Glympse, odbiór powiadomień RSS i funkcji rozrywkowych jak  AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i TuneIn.

 

Bogate wyposażenie seryjne oraz wyrafinowane opcje podnoszące komfort, tworzące atmosferę premium i indywidualizmu, w tym: czujnik deszczu, czujniki parkowania, komfortowy dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowany, szklany dach, relingi dachowe, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, wewnętrzne i zewnętrzne lusterka z funkcją automatycznego ściemniania, podgrzewanie foteli, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tylmny spoiler w designie John Cooper Works design; duży wybór dekoracji dla dachu, lusterek, pasów na maskę, tapicerek, wykończeń wnętrza i linii kolorystycznych; nawigacja MINI, MINI Radio Visual Boost, system audio hi-fi Harman Kardon.

CZYTAJ DALEJ  Downsizing – czy mały silnik jest rzeczywiście ekonomiczny?

 

Warianty silnikowe:
MINI Cooper S: 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1998 cm3, moc maksymalna: 141 kW/192 KM przy 4700-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 1250-4750 obr./min (300 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s (z automatyczną skrzynią biegów: 6,7 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h), średnie zużycie paliwa*: 5,7-5,8 l/100 km (5,2-5,4 l/100 km), emisja CO2*: 133-136 g/km (122-125 g/km), standard oczyszczania spalin: EU6.


MINI Cooper: 3-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1499 cm3, moc maksymalna: 100 kW/136 KM przy 4500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1250-4000 obr./min (230 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s (z automatyczną skrzynią: 7,8 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h), średnie zuxycie paliwa*: 4,5-4,6 l/100 km (4,7-4,8 l/100 km), emisja CO2*: 105-107 g/km (109-112 g/km).

MINI Cooper D: 3-cylindrowy turbodiesel z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek, wtrysk bezpośredni common rail, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2000 barów), pojemność: 1496 cm3, moc maksymalna: 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s (z automatyczną skrzynią: 9,2 s), prędkośc maksymalna: 205 km/h (204 km/h), średnie zużycie paliwa*: 3,5-3,6 l/100 km (3,7-3,8 l/100 km), emisja CO2*: 92-95 g/km (98-99 g/km), standard oczyszczania spalin: EU6.

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *