Audi Hungaria

Zakłady AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. wyprodukowały dwudziestopięciomilionowy silnik. To dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa TFSI, o mocy 200 kW (272 KM). Zamontowano ją w Audi TTS Coupé competition w kolorze żółtym Imola. Ta specjalna, limitowana seria sportowego samochodu powstała z okazji zjechania z taśmy produkcyjnej 500-tysięcznego Audi TT.

„25 milionów złożonych tu silników pokazuje, że długoletnią historię produkcji fabryki Audi Hungaria można określić mianem sukcesu. Prawie wszystkie jednostki napędowe w samochodach marki Audi wytwarzane są w Győr“ – podkreśla dr Frank Dreves, szef produkcji Audi AG. „Audi Hungaria ma szczególne, strategiczne znaczenie dla całego koncernu Audi. Węgierskie zakłady w ogromnym stopniu wpływają na realizację naszej strategii wzrostu“ – dodaje Frank Dreves.

Od 20 już lat, Audi Hungaria, na potrzeby koncernu Volkswagen/Audi, produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe. Obecnie są one oferowane w 235 różnych wariantach. Od czterocylindrowych do dwunastocylindrowych, o mocy od 63 kW/86 KM do 419 kW/570 KM. Prawie 5400 pracowników codziennie wytwarza ponad 8100 silników.

„Nasz sukces opiera się na wysokiej jakości produktu, zaangażowanych pracownikach i na nieustannym technicznym postępie“ – podsumowuje Achim Heinfling, dyrektor ds. produkcji silników w Audi Hungaria. „W ciągu minionych 20 lat udowodniliśmy swoją wartość nie tylko dla koncernu Volkswagen/Audi, ale zyskaliśmy także pozycję największego producenta jednostek napędowych na świecie.“

Produkcję w Győr podjęto w 1993 roku. Wypuszczono wtedy serię próbną, a w 1994 rozpoczęto produkcję seryjną czterocylindrowego silnika pięciozaworowego. Od roku 1997 Audi Hungaria wytwarza sześciocylindrowe i ośmiocylindrowe silniki V, a od 2000 roku także czterocylindrowe, rzędowe jednostki diesla.

Jubileuszowy silnik to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka TFSI. Już w roku 2002 rozpoczęto produkcję motorów benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI), a dwa lata później do użytku oddano linię do produkcji korbowodów montowanych w silnikach diesla. Dziesięciocylindrowy silnik benzynowy FSI o pojemności 5,2 litra to wyjątkowo mocna jednostka, wprowadzona przez Audi Hungaria na rynek w kwietniu 2006 roku. W tym samym roku, firma po raz pierwszy zastosowała w swoich silnikach przełomowe rozwiązanie: system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift – bardzo efektywny, a jednocześnie zadziwiająco prosty układ techniczny pozwalający na sterowanie zaworami.

W roku 2007 podjęto produkcję seryjną nowych silników diesla z systemem wtrysku Common Rail. Common Rail dał Audi i Volkswagenowi możliwość wprowadzenia do oferty mocnych i oszczędnych jednostek napędowych emitujących niewielką ilość dwutlenku węgla.

Od 2007 roku Audi Hungaria wytwarza również dziesięciocylindrowe motory biturbo, a od 2008 roku, także silniki dwunastocylindrowe. Od 2001 roku produkcję seryjną wspiera stworzone tu Centrum Rozwoju Silników, które pracuje nad nowymi jednostkami napędowymi. Od roku 2010, obok silników seryjnych, Audi Hungaria w specjalnym dziale produkuje także silniki testowe.

Przed kilkoma miesiącami Audi Hungaria otworzyło nowy zakład zajmujący się całkowitą produkcją Audi A3 Limousine. W przyszłości, w węgierskiej filii koncernu powstawać będzie Audi A3 Cabriolet oraz kolejna generacja Audi TT Coupé i Roadster. Łącznie, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie.

CZYTAJ DALEJ  Citroen na Salonie Samochodowym w Genewie

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *