Volvo Drive-E

Jest to nowy silnik Diesla o mocy 181 KM i dwa silniki benzynowe o mocy 245 i 306 KM. Nowe jednostki są dostępne z nowymi ośmiostopniowymi skrzyniami biegów. Najtańszym samochodem z gamy Drive-E jest model S60 D4, którego ceny rozpoczynają się od 129 200 zł.

Nowy Diesel D4 – zmiana generacji. Nowa jednostka Diesla jest prawdziwą zmianą pokoleniową. Volvo było jednym z ostatnich producentów oferujących dwulitrowe silniki wysokoprężne o pięciu cylindrach. Najnowszy Diesel D4 ma cztery cylindry, osiąga moc 181 KM, a jego maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 400 Nm. Dla porównania starsza jednostka generowała moc 163 KM. Zmiana mocy oraz od nowa zaprojektowane skrzynie biegów wpłynęły na obniżenie zużycia paliwa i znaczne poprawienie osiągów. Model S60 D4 przyspiesza do 100 km/h w 7,4 sek. To identyczny wynik jakim może pochwalić S60 D5, którego silnik ma pojemność o 20% większą i moc wyższą o 34 KM. S60 z silnikiem D4 jest jednak o 30 tys. zł tańszy od S60 D5, a tylko o 2 tys. zł droższy od identycznego samochodu z dotychczasową jednostką D4 163 KM. Nowy silnik D4 Drive-E jest dostępny z manualną skrzynią biegów lub z ośmiostopniową automatyczną. Jednostka jest dostępna w wersjach przednionapędowych modeli S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80.

Ceny brutto modeli z silnikami D4 Drive-E 181 KM:

  • S60 D4 Base – od 129 200 zł
  • V60 D4 Base – od 134 400 zł
  • XC60 D4 Base – od 147 100 zł
  • S80 D4 Kinetic – od 151 100 zł
  • V70 D4 Kinetic – 156 300 zł
  • XC70 D4 – od 163 600 zł

Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 9300 zł.

Nowe T5 i stare T5 – wspólna tylko nazwa. Nowy silnik T5, z jednostką, którą zastępuje, łączy tylko nazwa. Nowy silnik ma moc 245 KM (poprzedni miał 240 KM) i jest skonstruowany całkowicie od podstaw przy współpracy z firmą Polestar. Nowy silnik zużywa mniej paliwa od swojego poprzednika i zapewnia większą dynamikę. Jest dostępny wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dotychczasowy model S60 T5 przyspieszał do 100 km/h w 7,5 s. Nowy model S60 T5 Drive-E potrzebuje na taki sprint tylko 6,3 s .

CZYTAJ DALEJ  Fiat Bravo. Nowości w modelu na 2010 rok

Ceny (brutto) modeli z silnikami Drive-E T5 245 KM

  • S60 T5 Base – od 142 900 zł
  • V60 T5 Base – od 148 100 zł
  • XC60 T5 Base – od 172 200 zł
  • S80 T5 Kinetic – od 182 600 zł
  • V70 T5 Kinetic – od 187 800 zł
  • XC70 T5 Kinetic – od 195 100 zł

Modele z silnikami T5 występują wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (bez dopłaty)

T6 – ponad 300 KM z dwóch litrów pojemności. Nowy silnik T6 Drive-E 306 KM jest jednym z najnowocześniejszych dwulitrowych silników benzynowych na rynku. Jest wyposażony w kompresor działający do 3500 obr./min. Powyżej tej prędkości obrotowej włącza się turbosprężarka. Nowy silnik T6 jest dostępny wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędza koła przednie. W ofercie pozostaje dotychczasowy, trzylitrowy silnik T6 o mocy 304 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła.

Ceny brutto modeli z silnikami Drive-E T6 306 KM

  • S60 T6 Momentum – od 165 000 zł
  • V60 T6 Momentum – od 170 200 zł
  • XC60 T6 Momentum – od 192 500 zł

źródło: Volvo

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *