której wartość w ciągu roku wzrosła o 20,5%, do 9 mld dolarów. Dzięki temu, zajmuje aktualnie najwyższe w historii 43 miejsce w rankingu ‘100 Najlepszych Globalnych Marek 2013’, opracowanym przez Interbrand.
Hyundai znalazł się w tym roku w pierwszej 50-tce, od kiedy po raz pierwszy, 9 lat temu trafił na listę 100 Najlepszych Marek Globalnych. Firma zadebiutowała w rankingu na 84 miejscu, odnotowując co roku wzrost i zdobywając tym samym coraz wyższe miejsca. W tym okresie wartość marki wzrosła o 160%, przesuwając się o 41 miejsc w górę.
Szczególnie imponujące są wyniki z ostatnich pięciu lat, w trakcie których wartość marki Hyundai wzrosła o 96% (dwa razy więcej niż średnia w branży – 42%). Stało się to dzięki wprowadzeniu przez firmę w 2011 roku nowego wzorca zarządzania marką, określanego jako Modern Premium, co zapewniło coroczny wzrost o ponad 20%.
”Hyundai zdobył silną pozycję na światowym rynku i w dalszym ciągu konsekwentnie umacnia swój wizerunek, tworząc samochody o wyróżniającym stylu, designie i osiągach” – uzasadniono w raporcie Interbrand. ”To dzięki temu marka odnotowała taki sukces w ostatnich latach. Jednoczesne budowanie bazy lojalnych miłośników marki, ciągłe udoskonalenia produktów oraz długookresowe inwestycje we współpracę z UEFA, FIFA i WRC, zapewniły Hyundaiowi miejsce wśród 50 największych marek na świecie. Nie możemy doczekać się kolejnego innowacyjnego ruchu Hyundaia”.
”Znaczący wzrost wartości marki odzwierciedla naszą aktualną, mocną pozycję wśród firm motoryzacyjnych. Osiągnęliśmy ją dzięki globalnym kampaniom i zróżnicowanym działaniom marketingowym, jak na przykład sponsoring sportowy czy CSR” – powiedział Won Hong Cho, Hyundai Chief Marketing Officer. ”Naszym kolejnym celem jest, aby Hyundai stał się ‘ukochaną marką’, dlatego będziemy wzmacniać nasze wysiłki dostarczając produkty i usługi, przekraczające oczekiwania Klientów.
Momentem zwrotnym w zarządzaniu marką było zaprezentowanie nowej strategii marketingowej Modern Premium komunikowanej sloganem ”New Thinking. New Possibilities.” podczas amerykańskich targów IAS (International Auto Show) w 2011 roku. Od tego momentu w poszczególnych działach Hyundaia – rozwoju produktu, marketingu, designu, sprzedaży, zaczęto systematycznie i spójnie wdrażać założenia strategii Modern Premium w codziennej pracy. Wzmocnione kluczowe parametry, takie jak: świadomość marki i preferencje przyczyniły się do wzrostu globalnej sprzedaży i zysków.
Rankingi Interbrand są obliczane przy pomocy finansowych bilansów spółek w połączeniu z działaniami marketingowymi, a także odzwierciedla potencjalny zysk każdej marki.
źródło: Hyundai
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.