Audi z 10,5 procentowym zyskiem operacyjnym

Od stycznia do czerwca producent sprzedał ok. 780,5 tys. pojazdów swojej marki. Jest to o 6,4 procent więcej niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Przy tym przychody koncernu Audi ze sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku wyniosły 25,2 mld euro. Wynik operacyjny w tym samym okresie osiągnął poziom 2,6 mld euro, a co za tym idzie jest nieznacznie niższy od wyniku ubiegłorocznego (2,9 mld euro). Jednakże 10,5 procentowy zysk operacyjny świadczy o tym, że Audi ma silną pozycję na tle konkurencji.

„Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, trzymamy się planu założonego przez nas na ten rok. Ponadto przeznaczamy znaczne środki na inwestycje w nowe produkty, rozwijamy innowacyjne i pionierskie techniki, zwiększając jednocześnie nasze możliwości produkcyjne na całym świecie“ podkreśla Axel Strotbek, członek Zarządu ds. finansów.

Luca de Meo, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży zapowiada, że Audi już w tym roku osiągnie wielkość sprzedaży zakładaną pierwotnie na rok 2015: „Mimo po części trudnych warunków rynkowych, w bieżącym roku będziemy nadal się rozwijać. W 2013 roku chcemy sprzedać naszym klientom ponad 1,5 mln samochodów marki Audi.“ Największy udział w sprzedaży mają mieć modele nowej rodziny Audi A3, SUV-y Q3 i Q5.

W pierwszym półroczu 2013 koncern z Ingolstadt sprzedał 780 467 samochodów (2012: 733 216 egz.) Daje to wzrost o 6,4 procent, stanowiąc równocześnie nowy rekord. Pomimo takich wyników producent nie zdołał całkowicie uniknąć negatywnego wpływu trudnej sytuacji gospodarczej. Przychody ze sprzedaży koncernu Audi osiągnęły w pierwszym półroczu 2013 roku 25 234 mln euro (2012: 25 022), był to więc wynik podobny jak przed rokiem.

Wskutek wzrostu wolumenu sprzedaży zwiększyły się koszty produkcji – do 20 190 mln euro (2012: 19.881). Wzrosły też koszty sprzedaży – do 2 284 mnl euro (2012: 2 209). Łącznie koncern osiągnął wynik operacyjny w wysokości 2 644 mln euro (2012: 2 871) – daje to spadek o 7,9 procent.

Dzięki zyskowi operacyjnemu o wartości 10,5 procent (w 2012 r.: 11,5) Audi w pierwszym półroczu ponownie zrealizowało zakładany cel strategiczny, tj. zysk operacyjny w granicach od ośmiu do dziesięciu procent. W efekcie czego producent z Ingolstadt jest jednym z najbardziej rentownych przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej. Bez odliczania opodatkowania koncern osiągnął wynik w wys. 2 974 mln euro (2012: 3 175). Daje to wskaźnik rentowności sprzedaży o wartości 11,8 procent (w 2012 r.: 12,7).

Audi w minionym czasie poniosło duże nakłady związane z inwestycjami w nowe produkty, rozwój innowacyjnej techniki napędu i rozwój swojej światowej sieci produkcyjnej. Pomimo tych kosztów, koncern sfinansował wszystkie inwestycje związane z działalnością operacyjną całkowicie z własnych środków. Przepływy kasowe związane z bieżącą działalnością osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wysokość 3 236 mln euro (2012: 3 241).

CZYTAJ DALEJ  Dacia Duster Internetowym Samochodem Roku 2011

Nakłady związane z pracami badawczymi i rozwojowymi w okresie od stycznia do czerwca zwiększyły się do 1 995 mln euro (2012: 1 701). Dało to wzrost o 17,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Przeznaczone środki wykorzystane zostały przede wszystkim na rozbudowę i odmłodzenie palety produktów. Obok nowego Audi A3 Limousine, które pojawi się w sprzedaży jesienią, Audi wprowadzi w tym roku na rynek również nową A8. Flagowy model czterech ringów stanowi fundament ambicji marki, jako czołowego gracza na rynku. Przykładem tego jest chociażby światowa nowość w technice oświetlenia – reflektory diodowe Audi Matrix czy Audi connect – pakiet rozwiązań wyznaczających nowe standardy w branży motoryzacyjnej. Ponadto modele z rodziny A3, przy zastosowaniu transmisji danych w standardzie LTE, umożliwią większą swobodę komunikacji kierowcy z pojazdem, Internetem i otoczeniem. Dodatkowo przedsiębiorstwo przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowych samochodów z alternatywnymi rodzajami napędu, np. nowej hybrydy typu plug-in. Audi A3 Sportback e-tron będzie dostępne w salonach sprzedaży w 2014 roku. Dzięki tej i innym innowacjom Audi zamierza spełniać wymagane przepisami normy dotyczące emisji CO2 i tym samym zdobyć sympatię klientów na całym świecie.

Wartość płynności netto w wysokości 13 536 mln euro (2012: 13 377) w połowie 2013 roku nieznacznie przewyższała jej wartość w dniu 30 czerwca 2012 roku.

W związku ze wzrostem sprzedaży, przychody koncernu w całym 2013 roku mają przekroczyć poziom przychodów z roku ubiegłego. Pomimo dużych nakładów poniesionych na rozbudowę swojej światowej sieci produkcyjnej oraz zwiększonych wydatków na nowe modele i techniki, przedsiębiorstwo planuje uzyskanie zysku operacyjnego od ośmiu do dziesięciu procent. Stanowi to górny pułap wspomnianego wyżej zakładanego celu strategicznego. Koncern zakłada, że w przyszłości również sfinansuje duże inwestycje w swoich filiach oraz te związane z produktami i nowymi technologiami za pomocą środków pochodzących z bieżącej działalności.

CZYTAJ DALEJ  Doskonałe wyniki Citigo i Fabii

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *