komfortowe warunki podróżowania w znakomicie wyciszonym wnętrzu, a z drugiej strony – po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu – zakłada strój sportowca, ochoczo przekazując moc 223 KM do kół tylnej osi.
Samochód został wyposażony w pełni hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive drugiej generacji, obejmujący silnik elektryczny o mocy 143 KM oraz nową jednostkę benzynową o pojemności 2,5 litra i mocy 181 KM wspomaganą układem wtrysku D-4S nowej generacji, podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz układem recyrkulacji spalin (EGR). Całkowita moc zespołu napędowego przekazywana za pośrednictwem bezstopniowej przekładni sterowanej elektronicznie (E-CVT) wynosi 223 KM. To wystarczy, aby rozpędzić nowego Lexusa IS 300h od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy i maksymalnie do 200 km/h. Warto w tym miejscu podkreślić, iż w przeciwieństwie do modeli tej klasy o porównywalnych osiągach, doskonała wydajność dynamiczna nie jest okupiona wysokim zużyciem paliwa – hybrydowy IS zadowala się średnio 4,3 l/100 km i emituje zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.
Sportowy charakter auta potęguje wspomniana przekładnia E-CVT, która w wersji IS 300h może pracować w trybie sekwencyjnym. Wówczas kierowca ma możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy. Ponadto, w wersji F Sport zastosowano innowacyjny zespół wskaźników z ruchomym centralnym pierścieniem, przeniesiony wprost z drogowego bolidu, czyli modelu LFA. Usportowiona odmiana Lexusa IS 300h otrzymała również specjalnie wyprofilowane fotele z wypełnieniem piankowym, które skutecznie podtrzymuje ciało kierowcy podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Specjalney pakiet wykończenia wnętrza zarezerwowany dla odmiany F Sport obejmuje kierownicę i dźwignię zmiany biegów wykończone perforowaną skórą, zdobienia z cienkiej powłoki metalizowanej z efektami trójwymiarowymi, czarne przeszycia foteli, a także pedały ze stopu aluminium i ozdobne listwy progów.
Odmiana F Sport „kipi” również sportowym charakterem na zewnątrz. Z przodu w oczy rzuca się zmodyfikowany zderzak i większa osłona chodnicy, umożliwiająca bardziej intensywny przepływ powietrza do silnika. Krata grilla ma wzór w kształcie litery „L”, a jej dolna część została wykończona elementami chromowanymi. Inżynierowie Lexusa zadbali również o odpowiednie chłodzenie układu hamulcowego, instalując w dolnych narożnikach przednich zderzaków specjalne aerodynamiczne przetłoczenia. Standardem są 18-calowe obręcze kół, natomiast za dopłatą producent oferuje lampy przeciwmgielne LED. Wersja F Sport jest dostępna w jednym z ośmiu kolorów nadwozia, z których dwa – niebieski metalik i biały F – występują tylko w tej odmianie.
W skład pakietu F Sport wchodzą też specjalnie zestrojone podzespoły podwozia – przednie i tylne zawieszenie oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) – co umożliwiło poprawę właściwości jezdnych bez uszczerbku dla komfortu podróżowania. Elementem dostępnym na zamówienie wyłącznie w wersji IS 300h F Sport jest zawieszenie AVS o zmiennej charakterystyce. Kierowca ma do wyboru jeden z dwóch trybów: „Normal” przeznaczony do codziennej jazdy i „Sport S+”, który ogranicza przechyły nadwozia i poprawia reakcje auta na ruchy kierownicą podczas pokonywania zakrętów.
Tak wyposażony Lexus IS 300h F Sport będzie więc doskonałą alternatywą dla niemieckich konkurentów segmentu premium, oferując nabywcom nie tylko doskonałą wydajność dynamiczną i ekologiczną, ale również typową dla japońskich konstrukcji niezawodność.
źródło: Lexus / Mototarget
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.