smart podczas Geneva Motor Show 2013

Podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie smart zaprezentuje unikalną aplikację smart drive app 2.0 oraz dwa specjalne modele – fortwo BoConcept signature style oraz fortwo edition cityflame.

W 2010 roku smart jako pierwszy producent samochodów wprowadził własną aplikację dla iPhone’a®. Podczas tegorocznych targów w Genewie zaprezentuje jej najnowszą wersję o nazwie smart drive app 2.0. Poza znanymi już funkcjami, takimi jak prognoza pogody, nawigacja, dostęp do Google Maps czy Facebooka, oferuje ona szereg nowych usług mobilnych, zarezerwowanych dla kierowców smarta. Przykład? Za pomocą „smart community parking” mogą oni dzielić się z informacjami o wolnych miejscach parkingowych w okolicy.


Projektanci smarta połączyli swoje spojrzenie na formę i funkcjonalność z BoConcept, duńskim specjalistą w dziedzinie wykończenia wnętrz. Rezultatem tej współpracy jest kolekcja mebli i akcesoriów smartville oraz specjalna wersja smarta fortwo – BoConcept signature style.
W oparciu o smarta BRABUS cabrio powstał samochód łączący trendy wzornictwa charakterystyczne dla obu firm. Eleganckie nadwozie kryje przytulną kabinę, w której dominują naturalne materiały, takie jak skóra i drewno. Od marca br. model ten będzie ambasadorem smarta w sklepach BoConcept w różnych miastach świata. Podobny styl reprezentuje kolekcja mebli smartville z modułową sofą na czele. Jej długość – 2,69 m – wynosi dokładnie tyle, ile mierzy smart fortwo. Pełen kontrastu, pełen życia – smart fortwo w specjalnej edycji cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy we wnętrzu, gdzie czekają skórzane fotele z żółtymi akcentami. Nowy smart fortwo cityflame dostępny jest jako coupé i kabriolet w cenie od 55 966 złotych. Pierwsze egzemplarze modele trafią do dealerów w kwietniu br.
 
smart drive app 2.0

Mnóstwo informacji i rozrywki za grosze. W 2010 roku smart jako pierwszy producent samochodów wprowadził własną aplikację dla iPhone’a®. W Genewie debiutuje jej najnowsza wersja – smart drive app 2.0. Poza znanymi już funkcjami, takimi jak prognoza pogody, nawigacja, dostęp do Google Maps czy Facebooka, oferuje ona szereg mobilnych usług, dopasowanych do charakteru smarta. Aplikacja smart drive app 2.0 dla iPhone’a®  korzysta ze stacji dokującej „smart Drive kit dla iPhone’a®”. Jej przyjazny interfejs dzieli się na cztery sekcje: nawigację, muzykę, informacje i rozrywkę oraz telefonię.


Pod piątą pozycją – „dodatki” – kryją się dodatkowe usługi dla kierowców smarta, takie jak ułatwienia w odnalezieniu wolnych miejsc parkingowych. Korzystając z funkcji „smart community parking” użytkownicy mogą dzielić się położeniem i zdjęciami miejsc, na których tylko smart będzie w stanie zaparkować.

CZYTAJ DALEJ  Audi z 10,5 procentowym zyskiem operacyjnym


Przegląd funkcji smart drive app 2.0:
Nawigacja: aplikacja uzbrojona jest w jedną z najtańszych na rynku nawigacji offline z dostępem do map całego świata. Liczne jej funkcje dostosowano do użytkowania w mieście. Kierowca może, na przykład, zlokalizować parkingi w najbliższej okolicy lub w pobliżu miejsca docelowego, a jeśli zarządca parkingu udostępnia takie dane, uzyskać dostęp do informacji o opłatach za parkowanie oraz liczbie wolnych miejsc.
Muzyka: poza utworami przechowywanymi w pamięci iPhone’a® funkcja radia internetowego zapewnia dostęp do ponad 7000 stacji radiowych z całego świata, a Song ID pozwala użytkownikowi identyfikować tytuły i wykonawców nieznanych piosenek.

Informacje i rozrywka: z pomocą funkcji „smart Event Finder” użytkownicy mogą sprawdzić, co aktualnie dzieje się w mieście – przejrzeć informacje o imprezach i wydarzeniach w okolicy, skontaktować się z organizatorami i zaplanować swój wolny czas.

Dodatki: ta funkcja zapewnia użytkownikom dostęp do usług  zarezerwowanych tylko dla kierowców smarta. Mogą oni wyszukiwać na mapie i korzystać z parkingów APCOA biorących udział w programie mobilności smart add-on na promocyjnych warunkach, bez potrzeby pobierania biletów. Funkcja pozwala również lokalizować wszystkie punkty Europcar, w których kierowca smarta może w razie potrzeby wynająć większy samochód w specjalnej cenie. W przyszłości oferta zostanie rozszerzona o niższe opłaty wjazdowe na mosty i promy, tańsze bilety na myjnie, a także unikalne funkcjonalności dla smarta electric drive, obejmujące wyszukiwanie i rezerwację stacji ładowania.

Dodatkowo, szeroka gama usług wzbogaci się o możliwość dzielenia się prywatnymi miejscami parkingowymi – na standardowym miejscu postojowym można bowiem bez trudu zaparkować dwa smarty i ograniczyć w ten sposób koszty użytkowania parkingu.
 
Współpraca projektantów smarta i BoConcept
smart & BoConcept: mobilność i wnętrze w miejskim formacie. Smart – ekspert od miejskiej mobilności – połączył swoje doświadczenia w dziedzinie formy i funkcjonalności z firmą BoConcept – duńskim specjalistą od projektowania wnętrz. Zespoły designerów obu marek stworzyły wspólnie kolekcję mebli i akcesoriów oraz specjalną edycję smarta fortwo cabrio.


Zamysłem projektantów było połączenie najlepszych cech produktów z obu światów: komfortu i domowej atmosfery z witalnością i szybkością życia w mieście. Współpraca rozpoczęła się od kreatywnej wymiany doświadczeń z dziedziny miejskiego designu i zaowocowała dwoma projektami – obie marki reprezentują bowiem podobne podejście do funkcjonalności. Deficyt powierzchni w środowisku miejskim staje się coraz większym wyzwaniem – zarówno dla producentów samochodów, jak i dla projektantów. Właśnie dlatego smart i boConcept wspólnie podjęli się stworzenia inteligentnych, kompaktowych rozwiązań, bezkompromisowych pod względem designu i jakości. Przykład? Nowoczesna koncepcja mobilności smarta to odpowiedź na problemy z parkowaniem, a wielofunkcyjne meble BoConcept pomagają zoptymalizować ograniczoną przestrzeń życiową. Jednocześnie obie firmy dostarczają klientom szerokie możliwości indywidualizacji swoich produktów.

CZYTAJ DALEJ  Panamera GTS: Gran Turismo Sport


– Smart i BoConcept łączy jeden wspólny cel – optymalne zagospodarowanie ograniczonej przestrzeni miejskiej z wykorzystaniem atrakcyjnie opakowanych produktów. Produktów, które pozwolą nabywcom wyrazić ich osobowość i zorganizować codzienność. Intensywna wymiana doświadczeń pozwoliła stworzyć niepowtarzalne meble i specjalną edycję smarta, w którym można poczuć się jak w domu w każdym punkcie miasta – mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta. Claus Ditlev Jensen, dyrektor wizualny BoConcept, dodaje: – Współpraca z projektantami samochodów to dla nas oczywiście nowe doświadczenie. Kreatywna ekspresja w obrębie granic, ale i w obrębie możliwości związanych z projektowaniem auta była niezwykle inspirująca.


smart fortwo BoConcept signature style. Biorąc za punkt wyjściowy smarta BRABUS cabrio (75 kW), projektanci smarta i BoConcept stworzyli samochód łączący trendy wzornictwa charakterystyczne dla produktów obu marek. Świeża, elegancka karoseria kryje przytulną kabinę, w której dominują naturalne materiały. Panele nadwozia smarta pokrywa krystaliczna, matowa biel. Matowe odcienie trafiły do motoryzacji właśnie ze świata mebli. Otwarta tekstura lakieru podkreśla ekskluzywną naturę wersji BoConcept signature style.


Z bielą kontrastuje tridion, obudowy lusterek oraz obręcze BRABUS Monoblock VII w kolorze orientalnego brązu. Brązowe jest także poszycie dachowe. Barwy te nawiązują wyraźnie do drewnianych elementów wykończenia wnętrz. Również w kabinie widoczny jest podpis duńskich projektantów. Dominuje tu mieszanka brązowej skóry i szarej tkaniny, pokrywająca fotele, panele drzwi, elementy deski rozdzielczej i trójramienną, sportową kierownicę BRABUS. Wzrok przyciągają także cytrynowe przeszycia, emblematy BoConcept oraz welurowe dywaniki w kolorze czarnym. Po raz pierwszy w smarcie zastosowano elementy drewniane – przycisk na dźwigni zmiany biegów wykonano z drewna dębowego. Od marca br. w sklepach BoConcept na całym świecie smart fortwo BoConcept signature style wystąpi w roli ambasadora marki.

Kolekcja mebli i akcesoriów smartville. Kolorystyka i materiały kolekcji smartville nawiązują do smarta fortwo BoConcept signature style, a jego funkcjonalność stała się dla projektantów siłą napędową. Sercem kolekcji jest modułowa sofa o długości 2,69 m, odpowiadająca kompaktowym wymiarom smarta fortwo. Uzupełnia ją stylowy fotel z akcentami przywodzącymi na myśl siedzenie samochodowe oraz nowoczesny, lekki w formie stolik do kawy. Lista akcesoriów obejmuje również komplet naczyń smartville, specjalne poduszki i zegar stołowy, który posiadacze smarta natychmiast skojarzą z tym na desce rozdzielczej modelu fortwo. Kolekcja smartville będzie dostępna od 5 marca br. we wszystkich sklepach BoConcept na świecie, a także w sieci, pod adresem: www.boconcept.com.
 
Cityflame – nowa edycja specjalna smarta fortwo.
Mały, żółty, cool!Pełen kontrastu, pełen życia – smart fortwo w nowej edycji limitowanej cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy w kabinie, gdzie czekają skórzane fotele z żółtymi akcentami. Nowy smart fortwo cityflame dostępny jest jako coupé i kabriolet w cenie od 55 966 złotych.

CZYTAJ DALEJ  MINI na Paryskim Salonie Samochodowym


Nowe wydanie specjalne smarta fortwo nosi imię „cityflame” (ang. miejski blask). Najnowsze trendy kolorystyczne to ukłon w stronę klientów, którzy oczekują jeszcze większej indywidualizacji modelu.
Od pierwszej chwili smart fortwo cityflame zwraca uwagę wyrazistym zestawieniem barw nadwozia. Panele pokryte żółtym lakierem perłowym (opcjonalnie oferowane również w kolorze czarnym) kontrastują z czarnymi dodatkami – tridionem, obudowami lusterek i 3-ramiennymi obręczami z szerokim ogumieniem (175/55 R 15 z przodu oraz 195/50 R 15 z tyłu). Motyw ten ma swoją kontynuację w kabinie: fotele pokrywa czarna tapicerka skórzana z żółtymi akcentami na oparciach i siedziskach oraz przeszyciami w tym samym kolorze. Jasna nić biegnie również przez deskę rozdzielczą i wieniec sportowej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów. Dodatkowo, wnętrze wzbogaciło się o specjalne dywaniki z logo „cityflame”.


Nowa edycja specjalna smarta powstanie w limitowanej liczbie 2400 egzemplarzy i bazuje na wersji wyposażenia passion. Lista jej seryjnego wyposażenia obejmuje m.in.: zautomatyzowaną przekładnię softouch, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzację i panoramiczny dach z roletą. Model dostępny jest jako coupé i kabriolet, z benzynowym silnikiem o mocy 52 kW mhd lub 62 kW, w cenie od 55 966 złotych. Pierwsze egzemplarze smarta fortwo cityflame trafią do dealerów w czerwcu 2013 r.
 
Przegląd cen I wersji:
Silnik / moc Typ silnika Pojemność Cena
smart fortwo cityflame coupé
1,0 l (52 kW/71 KM) benz. mhd R3, wolnossący 999 ccm 55 966
1,0 l (62 kW/84 KM) benz. R3, turbo 999 ccm 58 052
smart fortwo cityflame cabrio
1,0 l (52 kW/71 KM) benz. mhd R3, wolnossący 999 ccm 67 866
1,0 l (62 kW/84 KM) benz. R3, turbo 999 ccm 69 752

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3212

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *