i jest gotowy do startów w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCC) w 2013 roku. Mistrzostwa rozpoczną się wyścigiem we Włoszech, 24 marca 2013 r. a zakończą po dwudziestu czterech wyścigach, w Makao, 17 listopada 2013 r.
Honda wystawi w WTCC dwa samochody. Kierowcami zespołu są: Włoch – Gabriele Tarquini, zwycięzca Mistrzostw w 2009 roku i Portugalczyk – Tiago Monteiro. Jako źródło napędu swoich aut Honda R&D opracowała całkowicie nowy, 1,6 litrowy, 4 cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Wsparcie techniczne podczas wyścigów zapewni firma Mugen.
Zespół dołączył do współzawodnictwa pod koniec ubiegłego roku, wystawiając Civica WTCC w ostatnich trzech wyścigach sezonu. Pozwoliło to Tiago Monteiro stanąć na podium w listopadowej rundzie – w Macao, przy czym Civic WTCC osiągnął w tym wyścigu drugi najszybszy czas jednego okrążenia (2:31.844).
Alessandro Mariani, szef zespołu J.A.S. Motorsport powiedział: „Jestem bardzo dumny z pracy, jaką Honda i nasi pracownicy włożyli w przygotowanie nas do Mistrzostw w 2013 roku oraz z wypracowania ducha zespołu, niezbędnego aby sprostać stojącym przed nami wyzwaniom.”
„I chociaż wiemy, że będzie bardzo trudno nowemu zespołowi zdobyć mistrzostwo w tym roku, wyznaczyliśmy sobie ten cel – dla Hondy i kibiców wyścigów na całym świecie.”
Zespoły Honda R&D i J.A.S. Motorsport sprawdzały osiągi Civica WTCC podczas programu testów zimowych. W grudniu 2012 roku samochód spędził 3 dni w Honda R&D w Tochigi na badaniach w tunelu aerodynamicznym. Następnie kolejne 3 dniowe sesje testowe odbyły się na torach w Walencji i Aragon, odpowiednio w styczniu i lutym.
Komentując rozwój techniczny Civica WTCC na 2013 r., Andrea Adamo, szef projektantów z Honda Racing Team JAS powiedział: „Kontynuując szeroko zakrojone badania, zrobiliśmy szereg usprawnień w Civicu WTCC. Poprawiliśmy aerodynamikę auta oraz wzmocniliśmy konstrukcję zawieszenia i strukturę przodu. Przednie i tylne hamulce zostały przygotowane we współpracy z firmą AP Racing.”
Daisuke Horiuchi, lider projektu rozwoju WTCC w Honda R&D, powiedział: „WTCC to ekscytujące wyścigi, w których walka zderzak w zderzak może trwać 20 minut. Wyprzedzając poprzedzający samochód w odległości 50 cm, nasi kierowcy muszą zareagować w ułamku sekundy, więc potrzebują gwarancji natychmiastowej reakcji silnika i samochodu.”
„Aby to osiągnąć, skoncentrowaliśmy się na poprawie właściwości jezdnych samochodu. Dopracowaliśmy również silnik, aby dać kierowcom większą kontrolę, dzięki czemu auto świetnie reaguje niezależnie od stylu jazdy. Nasze działania objęły m. in. różne ulepszenia obejmujące kontrolę nad turbosprężarką, sterowanie doładowaniem silnika, wchodzenie na obroty. Pracowaliśmy również nad kształtem otworu wlotowego, optymalizacją długości kolektora dolotowego oraz modyfikacją układu zapłonowego.”
Honda Racing Team J.A.S. będzie rywalizował z prywatnym, węgierskim zespołem Zengő Motorsport, który na początku tego roku potwierdził udział w mistrzostwach z Hondą Civic WTCC. Kierowcą samochodu będzie Węgier – Norbert Michelisz. J.A.S. Motorsport zbuduje samochód dla tego zespołu wg specyfikacji Hondy Civic WTCC zespołu fabrycznego.
Zgodnie z filozofią Hondy dzielenia się radością wyścigów z klientami firmy, podczas europejskich rund, w padoku WTCC 2013 powstanie „strefa fanów Hondy”, stwarzająca widzom szansę bycia bliżej świata wyścigów Hondy.
źródło: Honda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.