Premiera nowego Golfa GTD w Genewie

którego silnik TDI o mocy 184 KM już dzisiaj spełnia surowe wymagania normy EU6. Ekstremalnie oszczędny, a przy tym bardzo sportowy – tymi cechami Golf GTD od ponad trzydziestu lat zachwyca swoich wielbicieli.

Pierwszy Golf GTD z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI zrewolucjonizował w 1982 roku segment kompaktowych samochodów wysokoprężnych. W tym roku, na bazie siódmej generacji Golfa, pojawi się najmocniejszy GTD w historii. Z mocą 135 kW/184 KM nowy Golf GTD jest równie dynamicznym, co oszczędnym samochodem doskonale sprawdzającym się na długich trasach. Rozwijający prędkość 230 km/h Volkswagen, w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 109 g/km. Z opcjonalną, 6-biegową DSG, spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Moment obrotowy wynoszący 380 Nm dostępny jest już od 1750 obrotów na minutę.

Golf GTD wyróżnia się przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz chromowaną, podwójną końcówką rury wydechowej. Dynamikę tego modelu podkreślają 17-calowe obręcze GTD z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor, sportowe zawieszenie i duży spojler na krawędzi dachu.

We wnętrzu również można znaleźć liczne elementy typowe dla GTD: obok sportowych siedzeń pokrytych tkaniną w kratę Clark, czarnej podsufitki, sportowej kierownicy, nakładek na pedały i podpórki pod nogę ze stali nierdzewnej należą do nich także specjalna gałka dźwigni zmiany biegów, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logiem GTD. Komfort na długich trasach zapewniają takie elementy wyposażenia jak progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja Climatronic, radio Composition Touch, reflektory bi-ksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Ceny nowego Golfa GTD w Niemczech rozpoczynają się od 29.350 euro. W Polsce przyjmowanie zamówień rozpocznie się w maju.

CZYTAJ DALEJ  SKODA Fabia: trzymilionowy sukces

Zestawienie informacji:

  • Wprowadzenie na rynek w Europie: od czerwca 2013
  • Debiut pierwszej generacji Golfa GTD: 1982
  • Silnik: czterocylindrowy TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem), wbudowany poprzecznie z przodu; pojemność 1.968 cm3; średnica cylindra/skok 81,0/95,5 mm; sprężanie 15,8:1.
  • Moc: 135 kW/184 KM przy 3.500 do 4.000 obr./min.
  • Moment obrotowy: 380 Nm przy 1.750 do 3.250 obr./min.
  • Skrzynia biegów/układ przeniesienia siły: manualna skrzynia 6- biegowa; automatyczna 6-biegowa DSG; napęd na przednią oś.
  • Zużycie paliwa/emisja CO2 (manualna skrzynia biegów): 4,2 l/100 km; 109 g/km CO2.
  • Osiągi jezdne (manualna skrzynia biegów): 0-100 km/h w 7,5 s; V/max 230 km/h.
  • Masa własna: 1.377 kg (wersja podstawowa z kierowcą [68 kg], bagażem [7 kg] i zbiornikiem wypełnionym w 90 %; określone wg RL 92/21/WE.

* dane tymczasowe


źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *