Modele Audi ikonami wyścigów w Le Mans

Decyzją złożonego z ekspertów jury i fanów najsłynniejszego wyścigu długodystansowego, znalazły się w gronie dziesięciu samochodów sportowych wszechczasów, jakie na przestrzeni lat można było podziwiać na tym legendarnym torze.

Z okazji jubileuszu dziewięćdziesięciolecia 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, który obchodzony będzie w dniach 22 i 23 czerwca 2013 roku, Automobile Club de l’Ouest (ACO) ogłosił plebiscyt na ikony Le Mans. Swój głos w internetowym plebiscycie oddało ponad 2 tysiące fanów. Ostateczną decyzję podjęło w piątek w Paryżu dwunastoosobowe jury, w którym zasiedli m. in. prezes FIA Jean Todt i prezes ACO Pierre Fillon. Gremium wybrało dziesięć samochodów, które najbardziej zapisały się w historii dziewięciu dekad zawodów w Le Mans.

Dwie z dziesięciu ikon Le Mans wyprodukowano w Ingolstadt. Audi R10 TDI, które w 2006 roku zwyciężyło tu jako pierwsze auto z silnikiem Diesla, ogłoszono najbardziej legendarnym samochodem sportowym ubiegłej dekady. Audi R18 e-tron quattro, które w 2012 roku triumfowało tu jako pierwszy pojazd z silnikiem hybrydowym, zyskało miano najważniejszego samochodu, biorącego współcześnie udział w wyścigach w Le Mans.

„Te dwa wyróżnienia napełniają nas ogromną dumą“ – oświadczył podczas ogłoszenia wyników w Paryżu Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Audi korzysta z okazji, jaką daje wyścig 24h Le Mans, by zademonstrować swoje kompetencje techniczne i sprawdzić nowe rozwiązania na torze wyścigowym. Modele R10 TDI i R18 e-tron quattro są wyjątkowo udanymi przykładami przewagi dzięki technice.“

Trzy dni wcześniej, również w Paryżu, szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich, odebrał inną nagrodę. Podczas Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego (Festival Automobile International), jury ekspertów przyznało zwycięzcy z Le Mans, Audi R18 e-tron quattro, tytuł „Grand Prix de l’Environnement“ – nagrodę za przyjazność dla środowiska. Dzięki inteligentnej kombinacji kompaktowego silnika V6 TDI z hybrydowym układem napędu, Audi Sport udało się zmniejszyć zużycie paliwa w tym modelu o dziesięć procent.

W sezonie 2013 Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych, Audi wystartuje jeszcze bardziej zaawansowanym pojazdem hybrydowym.

CZYTAJ DALEJ  Audi TT

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *