Nissan – udział w rynku europejskim

Nissan poinformował dziś, że w okresie od stycznia do grudnia 2012 roku firma odnotowała rekordowo wysoki udział w rynku wynoszący 3,9% – co stanowi wzrost o 0,1% w stosunku do 2011 roku. Wzrost ten odpowiada sprzedaży 665 756 pojazdów w 2012 na całym rynku europejskim, który skurczył się w stosunku do 2011 roku, kiedy to Nissan sprzedał 683 813 pojazdów. W grudniu firma sprzedała łącznie 51 405 pojazdów.

Inwestycje na największych rynkach Nissana, w tym w Wielkiej Brytanii i Rosji, przynoszą efekty. W krajach tych Nissan odnotował wzrosty w ujęciu rok do roku odpowiednio o 10% i 11%. W Wielkiej Brytanii rok zakończył się także rekordowo wysokim udziałem w rynku i wolumenem sprzedaży. Zakłady Nissana w Sunderland wyprodukowały ponad 500 000 pojazdów, co dało im pozycję największej fabryki motoryzacyjnej w Wielkiej Brytanii.

Brytyjski sukces odbił się szerokim echem w całej Europie, a Nissan potwierdził swoją pozycję jako najlepiej sprzedającej się marki azjatyckiej w Hiszpanii już drugi rok z rzędu, przy historycznie wysokim udziale w rynku wynoszącym 5,2%. Wzrost udziału w rynku w 2012 roku firma odnotowała w aż 22 europejskich krajach mimo coraz bardziej zaciętej konkurencji i dekoniunktury na europejskim rynku motoryzacyjnym w minionym roku.

Wzrost sprzedaży w Europie jest zasługą niesłabnącego popytu na crossovera Nissan Qashqai, który w 2012 roku stanowił ponad 1/3 łącznej liczby sprzedanych Nissanów. Mimo że od premiery rynkowej modelu upłynęło już 6 lat, w Europie sprzedano 250 578 tych samochodów, czyli więcej niż w 2011 roku. Nissan Juke również przyczynił się do wzrostu udziału marki w rynku. Sprzedaż małego SUV-a zwiększyła się o 13% w 2012 roku.

Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Grudniowy wzrost sprzedaży niektórych z naszych flagowych modeli był ukoronowaniem pomyślnego roku dla Nissana. Popularność Qashqai’a i Juke’a odzwierciedla naszą strategię inwestowania w innowacyjne wzornictwo, którą będziemy kontynuować wprowadzając nowe modele i oferty w 2013 roku. Jako firma umiemy szybko reagować na zmiany koniunktury i rewolucjonizujemy sektor motoryzacyjny wkraczając do nowych segmentów, takich jak masowo dostępne pojazdy zeroemisyjne, których przykładem jest Leaf.

Paweł Bielecki, Dyrektor polskiego oddziału Nissana, skomentował wyniki 2012 roku podkreślając ogrom wzywań, które stały przed firmą: „Fakt, że nie pokazaliśmy żadnego nowego modelu mógł stawiać nas na przegranej pozycji. Tak się jednak nie stało. Nasz bestseller Qashqai, którego sprzedaliśmy 7543 egzemplarze pokazał, że na dobre stał się on synonimem najlepszego crossovera na rynku” Qashqai stanowił ponad 55% całej sprzedaży Nissana. Godny podkreślenia jest wynik jego mniejszego brata, modelu Juke, którego sprzedaż 2511 sztuk i 19% udział w sprzedaży modelowej pozuje, że podąża on tropem swego utytułowanego poprzednika. Micra sprzedała się w ilości 1576 sztuk i odpowiednio 12% ogólnej sprzedaży marki, co w bardzo konkurencyjnym segmencie B, jest wynikiem wysoce satysfakcjonującym. Listę najlepiej sprzedających się modeli Nissana dopełnia model Note ze sprzedażą w roku kalendarzowym 2012 on poziomie 1092 sztuk. Paweł Bielecki podkreślił, że „dla Nissana rok rozrachunkowy kończy się dopiero 31 marca, dlatego też jest jeszcze za wcześnie, aby świętować sukcesy”

CZYTAJ DALEJ  Rozrusznik samochodowy - co trzeba o nim wiedzieć?

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *