W ten sposób marka należąca do koncernu Volkswagen, produkująca lekkie samochody użytkowe, dostawcze, kampery i pickupy pobiła nowy rekord rocznej sprzedaży.
„Sprzedaż w 2012 roku osiągnęła rekordowy poziom. Nasza marka, dealerzy oraz importerzy działają niezwykle rozsądnie nie tylko w niepewnej Europie Zachodniej, lecz na całym świecie” – stwierdził dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Sytuacja na rynkach europejskich nadal jest trudna, niemniej jesteśmy świadomi pierwszej pozycji w Europie i będziemy wykorzystywać mocne strony naszych produktów. W nowy rok wchodzimy ostrożnie, ale jednocześnie z dużymi nadziejami.”
Światowa sprzedaż wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4,1 procent do 550.400 samochodów (2011: 528.900). W Europie klientom przekazanych zostało 326.000 aut (2011: 326.300), czyli o 0,1 procent mniej, niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,8 procent do 284.300 samochodów (2011: 289.800). W Niemczech nabywców znalazło o 1,6 procent mniej aut (2012: 123.100; 2011: 125.200). W Europie Wschodniej sprzedaż w 2012 roku wzrosła o 14,2 procent do 41.700 sztuk (2011: 36.500).
Na kontynencie południowoamerykańskim klienci odebrali o 7,9 procent więcej lekkich samochodów użytkowych i pickupów, czyli 148.100 aut (2011: 137.300). W Afryce sprzedaż zwiększyła o 17,7 procent do 19.700 sztuk. W regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wzrost o 61,9 procent do 19.000 pojazdów.
Sprzedaż Amaroka wzrosła o 26,7 procent – na całym świecie na ten model zdecydowało się 84.100 klientów (2011: 66.400). Na Craftera zdecydowało się o 24,0 procent więcej klientów, sprzedano 49.200 sztuk (2011: 39.700). Seria T5 znalazła 160.300 nabywców, czyli o 2,9 procent więcej, niż rok wcześniej (2011: 155.800). Natomiast sprzedaż Caddy spadła o 5,9 procent do 151.100 aut (2011: 160.600). Zmalała również sprzedaż Saveiro – o 2,3 procent do 70.400 aut (2011: 81.200). Modele serii T2 cieszyły się większym zainteresowaniem, niż w ubiegłym roku – ich sprzedaż wzrosła o 4,4 procent do 26.200 sztuk (2011: 25.100).
W Polsce sprzedaż samochodów użytkowych w 2012 roku wyniosła 50.953 sztuki i była mniejsza niż rok wcześniej o 14,51 procent (2011: 43.558). Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała znacznie mniejszy spadek sprzedaży niż cały rynek, przekazując klientom 5.598 samochodów (2011: 6.026; -7.1 procent). Tym samym marka zanotowała wzrost udziału w rynku, który w 2012 roku wyniósł 12,85 procent (2011: 11,83 procent). Największą popularnością w naszym kraju cieszy się Volkswagen Caddy (2.435 szt.). Na kolejnych miejscach plasuje się seria T5 (1.760 szt.), Crafter (937 szt.) oraz Amarok (466 szt.).
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.