koncepcyjnego z segmentu ekologicznych samochodów klasy premium. Pojazd studyjny zaprezentowano na salonie samochodowym w Los Angeles w 2012 roku. Jednocześnie trwały prace nad przygotowaniem pierwszego całkowicie elektrycznego modelu marki BMW i do produkcji masowej. Premiera ta pokazuje przyszły potencjał rozwoju gamy modelowej. Nowoczesny, wyrazisty i otwarty design BMW i3 Concept Coupe stanowi pionierskie rozwiązanie w segmencie miejskich modeli i podnosi świadomość zrównoważonego rozwoju w segmencie premium. Ponadto trzydrzwiowy pojazd wyróżnia się stylizacją stworzoną specjalnie dla potrzeb modeli BMW i, która ma podkreślać ich niezwykle dynamiczny charakter i radość z jazdy jaką oferują.
Atrakcyjne kontury nadwozia z włókien węglowych opasa płynna linia dachu oraz elementy zaprojektowane zgodnie z wytycznymi języka stylistycznego BMW i „stream flow”, np. boczne okna, które nadają bryle pojazdu lekkości i poprawiają właściwości aerodynamiczne. Przestronna kabina w stylu BMW i zyskuje niepowtarzalny luksusowy klimat, a BMW i3 Concept Coupe w pełni zasługuje na tytuł pierwszego w świecie internetowego pojazdu elektrycznego. Dzięki zastosowaniu dedykowanych seryjnym modelom BMW i funkcji innowacyjnego systemu BMW ConnectedDrive, działanie układu nawigacji oraz komunikację między pojazdem, światem zewnętrznym i smartfonem kierowcy zmodyfikowano pod kątem specyficznych wymogów e-mobilności.
Pod względem dynamiki osiągów BMW i3 Concept Coupe do maksimum wykorzystuje potencjał elektrycznego układu napędowego BMW eDrive. Podobnie jak BMW i3 Concept, również odmiana Coupe napędzana jest silnikiem elektrycznym BMW Group, który oferuje maksymalnie 125 kW/170 KM mocy oraz moment obrotowy o wartości dochodzącej do 250 niutonometrów. Moment ten poprzez przekładnię jednostopniową przekazywany jest na koła tylnej osi. Motor elektryczny zasilany jest przez ukryte pod podłogą akumulatory litowo-jonowe. Ich umiejscowienie pozwoliło znacznie obniżyć środek ciężkości, a tym samym w jeszcze większym stopniu poprawić znakomite właściwości jezdne samochodu.
Tak udany mariaż nowego pojazdu z technologią napędową BMW eDrive, która staje się już produkcyjnym standardem, możliwy był dzięki architekturze LifeDrive dedykowanej BMW i, która składa się z dwóch niezależnych części przystosowanych do wymogów technologicznych elektrycznego układu napędowego i pozwala na stworzenie koncepcji stylistycznej, poczucia przestronności oraz wrażeń z jazdy właściwych tylko pojazdom BMW i.
Klatka kabiny stanowi centralny element modułu pasażerskiego, który zbudowano z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Dzięki szerokiemu wykorzystaniu tych zaawansowanych technologicznie materiałów, BMW i wspina się na wyżyny inżynieryjnego kunsztu. Ponieważ tworzywa CFRP są niezwykle lekkie i jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe, posiadają znaczny potencjał konstrukcyjny, umożliwiający tworzenie szerokiej gamy wariantów modeli o niepowtarzalnym charakterze marki BMW i. W BMW i3 Concept Coupé układ napędowy, podwozie, obudowa zespołu akumulatorów oraz elementy konstrukcyjne i odpowiadające za bezpieczeństwo wkomponowano w moduł napędowy, wykonany w głównej mierze w aluminium.
Przy 3964 mm długości, 1768 mm szerokości i 1555 mm wysokości, BMW i3 Concept Coupe daje się poznać jako pojazd o zdecydowanie wyjątkowych proporcjach. W porównaniu z BMW i3 Concept, nowy model wyróżnia się szerszą, bardziej przysadzistą sylwetką, która wyraziście podkreśla jego dynamiczny charakter. Jednocześnie niezmieniony pozostaje rozstaw osi (2570 mm) znany z seryjnego BMW i3.
Projekt nadwozia: Architektura LifeDrive – nowy wygląd i kolorystyka. Za sprawą języka stylistycznego opracowanego specjalnie na potrzeby modeli BMW i powstał projekt karoserii koncepcyjnego nadwozia coupe, która sygnalizuje radość z jazdy i jednocześnie zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju. Dynamiczna sylwetka BMW i3 Concept Coupe znamionuje typowe cechy marki takie jak wydajność paliwowa, lekkość konstrukcji, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakość klasy premium. Kształt i kolorystyka karoserii ma podkreślać kluczowe cechy architektury LifeDrive. Zasada nakładających się elementów odzwierciedla harmonijną interakcję podzespołów konstrukcyjnych i stylistycznych modułu pasażerskiego i napędowego oraz umożliwia transparentność konstrukcji, gdzie widoczne stają się elementy dowodzące zastosowania zasad zrównoważonego rozwoju. Na przykład, po otwarciu drzwi na progach i słupkach dachowych widać materiały z włókien węglowych wykorzystane do budowy modułu pasażerskiego. To właśnie w miejscu, gdzie można dostrzec dwuwymiarowy laminat CFRP normalnie używany do budowy elementów nośnych, widać wyraźnie strukturę tego materiału.
Panele nadwozia wokół wnęk kół, drzwi oraz tylnych błotników pokryto metalizowanym lakierem Solar Orange, czyli dedykowanym BMW i3 Concept Coupe ciepłym odcieniem o wyjątkowo energetycznej barwie, która stanowi elektryzujący kontrast wobec kolorystyki maski, dachu, pokrywy bagażnika oraz dolnego pasa, bowiem elementy te wykończono czernią na wysoki połysk.
Przedni fartuch posiada czarne podzespoły, które tworząc efekt kurtyny powietrznej, precyzyjnie kierują przepływem strumienia powietrza wokół łuków kół. Aby zoptymalizować przepływ powietrza w spodniej części nadwozia dolną część tylnego fartucha wyposażono w dyfuzor. Uchwyt na tablicę rejestracyjną posiada wąską oblamówkę w kolorze Solar Orange, a podobnie jak w BMW i3 Concept zespół tylnych świateł w kształcie litery U zintegrowano z tylną szybą. Cechą wyróżniającą ten model są kontrastujące, matowe wstawki typowego dla BMW przedniego grilla oraz zewnętrzne podkreślenia linii progowych w kolorze Frozen Grey. Kolejnymi charakterystycznymi elementami BMW i są emblematy z nazwą marki w odcieniu Stream Blue z przodu, tyłu oraz na piastach kół.
Innowacyjne linie nadwozia coupe znamionują najczystszą radość z jazdy. Cechami definiującymi sylwetkę BMW i3 Concept Coupe są stromo poprowadzona przednia szyba, pociągnięta daleko w głąb pokrywy silnika, oraz linia dachu, która łagodnym łukiem opada ku tyłowi pojazdu. Znajdziemy tu również typowe dla modeli coupe długie drzwi z oknami bez ramek. Dzięki wyjątkowej konstrukcji klatki pasażerskiej wykonanej z tworzyw CFRP można było zrezygnować ze słupka B, co nie tylko ułatwia dostęp do tylnych foteli, ale także pozwoliło na stworzenie bardziej dynamicznej stylizacji bocznych szyb.
Stylistyka BMW i3 Concept Coupe obejmuje również modyfikacje zarysu bocznych okien oraz słupków C zgodnie z nową interpretacją języka stylistycznego marki, czyli „stream flow”. Dzięki zamkniętej koncepcji nadwozia wokół drzwi oraz tylnych błotników, granicę powierzchni przeszklonych i litych wyraźnie wyznacza linia przewężenia. Najnowsza koncepcja stylizacji linii okien, które gwałtownie zwężają się ku tyłowi, po raz kolejny podkreśla znakomite własności aerodynamiczne pojazdu. W BMW i3 Concept Coupe górne i dolne krawędzie okien biegną daleko od siebie, dzięki czemu zwiększa się powierzchnia przeszklona tylnej części nadwozia. W przeciwieństwie do tradycyjnych modeli coupe, pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie mogą się tu cieszyć przestronnym wnętrzem i jazdą.
Wyrazistą, dynamiczną stylistykę bocznego profilu BMW i3 Concept Coupe uzupełniają przetłoczenia na wysokości klamek drzwi oraz progów, które potęgują intrygującą grę światła i cienia. Uwagę zwracają również dwukolorowe lusterka zewnętrzne, które dopasowano do projektu kolorystycznego nadwozia. Sportowy charakter aut podkreślają także 20-calowe felgi ze stopu metali lekkich o dwuszprychowej konstrukcji ramienia. Na wzór innych modeli BMW i obuto je w stosunkowo wąskie opony o obniżonych oporach toczenia w rozmiarze 155/60 R20 z przodu i 175/55 R20 z tyłu.
Ogólnie rzecz ujmując, stylistyka nowej wersji jest jeszcze bardziej purystyczna niż w przypadku BMW i3 Concept i zdecydowanie podkreśla aerodynamiczne walory pojazdu. BMW i3 Concept Coupe uosabia przyszłość miejskiej motoryzacji, jednocześnie zaszczepiając w niej na stałe element sportowej dynamiki i ekscytującej stylistyki.
Wnętrze: zachęcające, przestronne, wyraziste i inspirujące. Oryginalna stylizacja i dobór materiałów gwarantuje, iż kluczowe zasady marki takie jak zrównoważony rozwój, lekkość konstrukcyjna i transparentność znajdują zastosowanie również przy projektowaniu wnętrz modeli BMW i. Projekt kabiny BMW i3 Concept Coupe pokazuje jak zmienia się plan kokpitu w procesie przygotowania do produkcji masowej i jak powstaje oryginalny klimat wnętrza sportowego, trzydrzwiowego pojazdu koncepcyjnego. Konstrukcja nakładających się na siebie materiałów stanowi podstawę rozmieszczenia wszystkich urządzeń sterujących i wskaźników, a połączenie skóry naturalnej, wełny oraz innych surowców odnawialnych sprawia, że jakość klasy premium, która obejmuje również zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju, można nie tylko zobaczyć, ale i poczuć.
Niezależna kolumna kierownicza stanowi niezwykle lekkie stylistycznie rozwiązanie, które dodatkowo podkreśla purystyczna kolorystyka. Wszystkie elementy pomocnicze wykończono jasnoszarym, a zewnętrzną stronę koła kierownicy oraz przełączniki czarnym materiałem. Poza wyświetlaczem, który pełni funkcję zespołu zegarów, oraz przełącznikami kierunkowskazów i wycieraczek, w kolumnie kierownicy znalazło się również miejsca na drążek zmiany biegów i przycisk uruchamiania silnika.
Nad kolumną kierowniczą, tuż za zespołem zegarów znajduje się drewniany panel, rozciągający się na całej szerokości deski rozdzielczej. Element ten wykonuje się z certyfikowanego drewna eukaliptusowego pochodzącego z europejskich upraw ekologicznych i obrabia tylko przy wykorzystaniu naturalnych materiałów. Drewno przydaje kabinie jakości i wspaniale kontrastuje z czarnymi, trójwymiarowymi przełącznikami. Panele sterowania po bokach kolumny kierowniczej posiadają obwódki ze szczotkowanego aluminium, a zamaszysty kształt eukaliptusowego panelu znajduje odzwierciedlenie w zarysie podłokietników w drzwiach, dzięki czemu kierowcę i przedniego pasażera otaczają harmonijnie zestrojone płaszczyzny.
Po środku deski rozdzielczej znajduje się skierowany w stronę kierowcy, płaski ekran, który służy do obsługi układu klimatyzacji oraz zestawu audio, a także najczęściej używane przełączniki systemu iDrive. Pokrętło iDrive oraz przyciski menu sterowania umieszczono między siedziskami przednich foteli. Ponieważ napęd BMW i3 Concept Coupe nie wymaga poprowadzenia tunelu środkowego, gdzie normalnie ukryte byłby podzespoły układu przeniesienia napędu i skrzyni biegów, poniżej deski rozdzielczej na całej szerokości wnętrza znajduje się jedna, niepodzielona przestrzeń. Takie rozwiązanie nie tylko potęguje wrażenie przestronności wnętrza, ale pozwala również kierowcy bez problemu wysiadać od strony pasażera po zatrzymaniu pojazdu na ciasnym miejskim parkingu, gdzie otwarcie drzwi od strony kierowcy jest utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Ekologia i wyrafinowanie: surowce odnawialne i naturalna obróbka materiałów. Ręcznie regulowane fotele z zintegrowanymi zagłówkami, które zaprojektowano specjalnie dla BMW i3 Concept Coupe, zostały obszyte mieszanką teksturowanych włókien wełnianych o ciepłych barwach oraz nowocześnie wyglądającego materiału z włókien typu monofilament. Elegancka, sportowa kolorystyka utrzymana w tonacji szarości również odzwierciedla ekologiczny charakter naturalnych materiałów. Podobnie jak obicia paneli drzwiowych z włókien ketmii konopiowatej, które tworzą harmonijną całość z powierzchniami skórzanymi. Wykorzystana wewnątrz BMW i3 Concept Coupe skóra została poddana obróbce i farbowaniu z wykorzystaniem naturalnych substancji takich jak liście drzew oliwnych.
Z tyłu znajdują się dwa niezależne, niezwykle wygodne fotele, które zapewniają najwyższy komfort podróżowania. Ich oparcia zatopiono w tylnym panelu, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa, a ogromna jak na model coupe powierzchnia przeszklenia z tyłu sprawia, iż podróżujące tam osoby mogą w pełni rozkoszować się jazdą. Po odchyleniu oparć przednich foteli , wysiadanie z pojazdu ułatwią obszyte skórą uchwyty, w których ukryto również pasy bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.
Nowoczesne wyświetlacze. BMW i3 Concept Coupe wyposażono w dwa nowoczesne ekrany, które umożliwiają komunikację między pojazdem a kierowcą oraz obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i łączność ze światem zewnętrznym. Na monitorach tych pojawiają się informacje, które mogą uczynić jazdę bardziej wygodną, wydajną i bezpieczną. Jednocześnie układ nawigacji samochodu utrzymuje łączność ze światem przy pomocy systemu BMW i ConnectedDrive.
Informacje wyświetlane są w formie trójwymiarowych symboli graficznych o wysokiej rozdzielczości i w typowym dla BMW i, oszczędnym formacie. Funkcję zespołu zegarów przejął 6,5-calowy wyświetlacz osadzony na szczycie kolumny kierowniczej, na którym cyfrowo wyświetlane są wszystkie informacje dotyczące jazdy. Drugi ekran umieszczono dokładniej na tej samej wysokości, ale w środkowej części deski rozdzielczej. Przy przekątnej równej 8,8 cala umożliwia on wyświetlanie grafiki bardzo dobrej jakości, podobnie jak wyświetlacze środkowe w modelach seryjnych marki BMW. Urządzenie służy do wyświetlania informacji i funkcji systemu nawigacji wraz z usługami BMW i ConnectedDrive. Monitor ten informuje również kierowcę i przedniego pasażera o statusie pojazdu oraz wybranym trybie jazdy.
Ekrany zaprojektowano do wspólnej pracy, dzięki czemu zależnie od zapotrzebowania dane mogą być wyświetlane wymiennie na obu. W przypadku BMW i3 Concept Coupe ich kompatybilność najlepiej ilustruje typowy miejski scenariusz. Po uruchomieniu silnika pierwszy do życia budzi się mniejszy wyświetlacz pełniący funkcję zespołu zegarów. Przy pomocy sympatycznej animacji, która przenosi się na ekran środkowy, sygnalizuje on gotowość samochodu do jazdy. Jednocześnie system łączy się ze smartfonem kierowcy i pobiera terminarz na dany dzień. W chwilę później kierujący otrzymuje wiadomość sms z lokalizacją najbliższego spotkania, a dane teleadresowe tego miejsca zostają automatycznie przeanalizowane przez układ nawigacji, który wytycza najlepszą trasę dojazdu i pokazuje jej szczegóły na wyświetlaczu środkowym. Kierowca zostaje również poinformowany, że cel podróży leży w zasięgu pojazdu, ale konieczne będzie jego podładowanie po dotarciu na miejsce. Na chwilę przed przybyciem kierowca otrzymuje informacje o najbliższych stacjach ładowania i ma możliwość zarezerwowania jednej z nich, co też czyni. W czasie jazdy kierowca może również dowiedzieć się więcej o restauracji, do której się wybiera, a także posłuchać swojej ulubionej listy odtwarzania. Po przybyciu, kierujący podpina pojazd do stacji ładowania, a na obu ekranach pojazdu pojawia się specjalna animacja informująca o odbywającym się właśnie procesie.
COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy umożliwiające idealny kompromis między radością z jazdy i wydajnością paliwową. Podobnie jak w konwencjonalnie napędzanym samochodzie, zasięg pojazdu z napędem elektrycznym w dużej mierze zależy od stylu jazdy. BMW i3 Concept Coupe pomaga kierowcy zwiększyć wydajność paliwową poprzez wybór odpowiednich ustawień pojazdu. Przy pomocy przełącznika Driving Experience Control w konsoli środkowej może on wybrać jeden z trzech trybów jazdy – COMFORT, ECO PRO lub ECO PRO+. Dynamikę i wygodę BMW i3 Concept Coupe najłatwiej docenić wybierając standardowy tryb COMFORT, podczas gdy tryb ECO PRO zorientowany jest bardziej na oszczędne gospodarowanie dostępnym zapasem energii, co przekłada się na większy zasięg oraz jeszcze bardziej ekologiczne osiągi. Zmienia się na przykład charakterystyka pracy pedału przyśpieszenia, bowiem jego mocniejsze naciśnięcie nie powoduje już lawinowego wzrostu mocy. Jednocześnie układ ogrzewania i klimatyzacji zostaje przełączony w energooszczędny tryb pracy. Zmiana trybu COMFORT na ECO PRO skutkuje nawet 20-procentowym zwiększeniem zasięgu pojazdu.
Wydajność energetyczną układu napędowego można poprawić w jeszcze większym stopniu, wybierając tryb ECO PRO+, w którym praca wszystkich układów i systemów pojazdu podporządkowana jest zwiększeniu zasięgu. W tym trybie zmienia się nie tylko charakterystyka pracy pedału przyśpieszenia, ale ograniczona zostaje również prędkość maksymalna (do 90 km/h). Układ ogrzewania i klimatyzacji działa w trybie minimalistycznym, który zapobiega jedynie zaparowywaniu szyb, a urządzenia, które wykazują duże zapotrzebowanie na energię elektryczną, takie jak system podgrzewania foteli i lusterek, czy mniej istotne podzespoły świateł do jazdy dziennej zostają całkowicie wyłączone. Dzięki takim zabiegom zasięg pojazdu zwiększa się o kolejne kilometry.
Nieograniczony dostęp do sieci dzięki funkcjom systemu BMW i ConnectedDrive. Przy w pełni naładowanych akumulatorach układ napędowy BMW eDrive, w który wyposażono BMW i3 Concept Coupe, pozwala mu pokonać około 160 kilometrów bez konieczności doładowania. Taki dystans sprawia, iż samochód ten może być śmiało użytkowany do poruszania się również poza miastem.
Dzięki usługom systemu BMW i ConnectedDrive, które opracowano specjalnie z myślą o zastosowaniu w pojazdach elektrycznych z napędem BMW eDrive, kierowca otrzymuje realistyczne dane szacunkowe dotyczące aktualnego zasięgu, z którymi można się zapoznać jeszcze przed wyruszeniem w drogę. Tym samym BMW i3 Concept Coupe otrzymuje tytuł pierwszego w pełni internetowego pojazdu elektrycznego na świecie.
Dokładne, niezawodne i realistyczne: informacje o zasięgu w układzie nawigacji z usługami BMW i ConnectedDrive. BMW i3 Concept Coupe wyposażono w układ nawigacji, który korzysta z usług systemu BMW i ConnectedDrive. Zarówno układ nawigacja jak i usługi BMW i ConnectedDrive zostały przystosowane do specyficznych potrzeb pojazdu elektrycznego. Poza funkcją prowadzenia krok po kroku, system oferuje kierowcy pomoc, która wykracza poza zwykłe planowanie trasy przejazdu. Jedną z kluczowych funkcji układu nawigacji z dostępem do Internetu jest możliwość wyświetlania aktualnego zasięgu, który obliczony zostaje po przeanalizowaniu dostępnych danych i zmiennych.
System bierze pod uwagę poziom naładowania baterii, styl jazdy, ilość włączonych urządzeń elektrycznych, wybrany tryb jazdy, topografię terenu oraz aktualne informacje o ruchu drogowym. Innymi słowy system może przewidzieć ponadplanowy pobór energii potrzebny do pokonania wzniesienia lub korków i odpowiednio zmniejszyć przewidywany zasięg pojazdu. W obliczeniach uwzględnione zostają również najbardziej aktualne dane o stanie dróg i natężeniu ruchu. Wszystkie te dane zostają przeanalizowane przez serwer BMW ConnectedDrive, który pozostaje w stałej łączności z pojazdem dzięki wbudowanej karcie SIM. Jej stała obecność gwarantuje możliwość kontaktu ze światem zewnętrznym w całym cyklu życia pojazdu.
Informacje o aktualnym zasięgu pojawiają się na wyświetlaczu środkowym nie tylko jako cyfry, ale również jako oznakowanie na mapie układu nawigacji. Biorąc bieżącą lokalizację pojazdu za punkt wyjściowy, system zaznacza na mapie obszar, do którego mógłby on dojechać przy obecnym stanie naładowania akumulatorów. A ponieważ kierowca, wybierające różne tryby jazdy, ma realny wpływ na zużycie energii, a tym samym na zasięg, graficzne przedstawienie wyliczeń dotyczących zasięgu zostaje zawsze przedstawione w dwóch wariantach, co pozwala kierującemu ocenić odpowiedni, aktualny zasięg, niezależnie od wybranego trybu jazdy COMFORT, ECO PRO lub ECO PRO+.
Po uruchomieniu funkcji prowadzenia krok po kroku, kierowca jest na bieżąco informowany czy cel podróży leży w zasięgu pojazdu oraz ile energii powinien zaoszczędzić. Oprócz najszybszej trasy przedstawiana jest również jej najbardziej oszczędna alternatywna, a w razie konieczności system Range Assistant zasugeruje nawet przejście w tryb ECO PRO lub ECO PRO+, aby dodatkowo zwiększyć zasięg. Widać tu zatem wyraźnie interakcję między dedykowaną pojazdom elektrycznym funkcją prowadzenia krok po kroku (technologia BMW i ConnectedDrive) a specjalistycznym systemem zarządzania energią (technologia Efficient Dynamics).
Jeśli jest to konieczne, kierowca może za naciśnięciem przycisku skontaktować się i zarezerwować najbliższą stację ładowania. System dodatkowo powiadamia kierowcę o czasie ładowania niezbędnym do kontynuowania lub ukończenia podróży. Dzięki mnogości funkcji dostępnych w układzie nawigacji z usługami BMW i ConnectedDrive możliwe jest niezwykle precyzyjne, pewne i wygodne planowanie podróży pojazdem elektrycznym.
Inteligentne połączenie z Internetem ułatwia planowanie podróży: smartfonowa aplikacja z funkcją eRemote BMW ConnectedDrive dedykowaną BMW i. Dostęp do informacji o planowaniu podróży możliwy jest przy pomocy smartfona lub systemów pokładowych pojazdu dzięki dedykowanej BMW i, smartfonowej aplikacji kompatybilnej z systemem operacyjnym iOS oraz Android. Aplikacja ta stanowi rozbudowaną formę funkcji eRemote BMW ConnectedDrive i umożliwia stały dostęp do informacji o pojeździe oraz danych potrzebnych do zaplanowania trasy. Dzięki inteligentnemu systemowi łączności klienci mogą z biura lub z domu sprawdzić status pojazdu lub zaplanować najbliższe wyjazdy BMW i3 Concept Coupe.
Jeśli pojazd zostanie podpięty do publicznej stacji ładowania lub terminalu BMW i wallbox, kontrolę nad procesem ładowania można sprawować zdalnie lub poprzez funkcję timera. Aktualny zasięg pojazdu dostępny normalnie na monitorze systemu nawigacji BMW i można również wyświetlić w podobnym formacie na ekranie smartfona. Aplikacji BMW i można ponadto używać do wyszukiwania i wyboru celu podróży w systemie nawigacji lub wolnych stacji ładowania. Dane te można następnie zaimportować do systemu pokładowego pojazdu. Dostępne stacje ładowania widoczne są zarówno w systemie nawigacji jak i w aplikacji BMW i. Ponadto kierowca otrzymuje informację, która ze stacji jest aktualnie wolna.
Po dojechaniu na miejsce użytkownik może wykorzystać funkcję nawigacyjną aplikacji BMW i podczas pieszej wędrówki do ostatecznego celu podróży. W tym celu lokalizacja celu wyznaczonego w pokładowym systemie nawigacji zostaje automatycznie przesłana do aplikacji BMW i przez serwer BMW ConnectedDrive.
Dedykowana BMW i funkcja planowania trasy, ze względu na specyficzne wymogi podróżowania po centrach miast, uwzględnia również sieć komunikacji miejskiej, co pozwala – w razie konieczności – włączyć publiczne środki transport do planu podróży. Pozwala to kierowcy na planowanie przejazdów z wykorzystaniem rozmaitych środków transport. System nawigacji poprowadzi go najpierw do publicznego parkingu, gdzie będzie mógł pozostawić swoje BMW i. Stamtąd aplikacja BMW i poprowadzi go dalej, najpierw na przystanek autobusowy lub tramwajowy odpowiedniej linii, a następnie do celu podróży, nawet wówczas, gdy ostatni odcinek drogi trzeba będzie pokonać pieszo.
Poza tym marka BMW i posiada również w ofercie pionierskie usługi transportowe, które klient może połączyć z planowaniem tras, takie jak usługę wynajmu pojazdów klasy premium (DriveNow). Usługa ta dostępna jest w Niemczech od 2011 roku oraz w San Francisco od września 2012 roku. Również tam zadebiutował system ParkNow, który umożliwia rezerwację miejsc parkingowych przez aplikację w smartfonie. ParkNow oraz inne usługi oferowane są klientom przez BMW ConnectedDrive i można z nich korzystać w układzie nawigacji.
źródło: BMW Group
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.