1 000 000 Fiatów 500

Z linii produkcyjnej Fiat Auto Poland S.A. zjechał milionowy egzemplarz Fiata 500. Ten model-ikona został wprowadzony na rynek w roku 2007 i sprzedawany jest obecnie w ponad 100 krajach całego świata −  począwszy od Włoch, przez Brazylię, Republikę Południowej Afryki i Japonię, aż po Stany Zjednoczone i rynki Bliskiego Wschodu. Od roku 2011 jego produkcja odbywa się także w meksykańskiej fabryce Toluca.  

Milionowy Fiat 500 to wersja Lounge, polakierowany trójwarstwowym, eleganckim perłowym lakierem nadwozia Biała Perła, napędzany niezawodnym silnikiem benzynowym 1,2 o mocy 69 KM. Jak każda „500” jest to pojazd unikalny. Dzięki tysiącom możliwych kombinacji kolorów karoserii, wystroju wnętrza, wersji silnikowych, zasilania i opcji wyposażenia − wśród miliona powstałych dotąd samochodów Fiat 500 naprawdę trudno znaleźć dwa identyczne egzemplarze.

Jako autentyczna ekspresja stylu i charakteru, Fiat 500 to inwencja typowo włoska, której celem jest satysfakcja, doskonała zabawa i podróżowanie za kierownicą auta pełnego czaru i ekscytacji. „Wytrawny gracz” na rynkach międzynarodowych, Fiat 500 w odświeżonej gamie MY 2013 oferowany jest jako hatchback i kabriolet w sześciu nowych kolorach nadwozia oraz dwóch nowych wersjach modelowych (Street i Colour Therapy) wraz z innymi akcentami stylistycznymi, które szczególnie podkreślają radosnego ducha samochodu w stylu „pop”. Nabywca „Pięćsetki” doceni sześć dostępnych poziomów wyposażenia (Pop, Pop Star, Colour Therapy, Lounge, Street i „By Gucci”) oraz pięć wersji silnikowych (1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, 1.4 16v o mocy 100 KM, 1.2 Easy Power o mocy 69 KM oraz wysokoprężny 1.3 MultiJet 16v o mocy 95 KM).

Za sprawą swego naturalnego włoskiego designu i awangardowych technologii, których wyrazem jest m.in. rewolucyjny i wielokrotnie nagradzany silnik TwinAir − Fiat 500 posiada na koncie szereg ważnych rekordów w swym segmencie rynkowym. Zdobywając od dnia swej premiery (lipiec 2007) ponad 40 międzynarodowych nagród i wyróżnień – Fiat 500 udowadnia, że jest nie tylko superkompaktowym samochodem miejskim, ale także autentyczną platformą dla całej rodziny pojazdów marki Fiat, szczycących się technologią i jakością wykonania na miarę wyższej kategorii rynkowej.

Innowacyjność Fiata 500 i jego miejsce wśród najlepszych nie jest więc kwestią przypadku. Był to pierwszy samochód w tym segmencie standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych i pierwszy z możliwością ponad miliona kombinacji indywidualnego doboru, jest także pierwszym samochodem o długości zaledwie 3,55 m, który zdobył 5 gwiazdek w prestiżowej klasyfikacji EuroNCAP. Jako pierwszy oferował zaawansowany system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP we wszystkich wersjach silnikowych, był też pierwszy na rynku z ofertą 100 specjalnie projektowanych i dedykowanych akcesoriów. Fiat 500 był też pierwszym, wielkoseryjnym samochodem Fiat Group, napędzanym rewolucyjnym, dwucylindrowym silnikiem TwinAir.

CZYTAJ DALEJ  Fenomen parkowania

Nowe wersje „Pięćsetki” pojawiały się często i w nieprzerwalnym rytmie: 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (odpowiednio w kwietniu i sierpniu 2011), 500 TwinAir z pakietem „by Abarth” (wrzesień 2011) i 500 America Limited Edition (luty 2012). Powstawały również samochody pokazowe w oparciu o model bazowy − m.in. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi oraz 500 Diabolik.

Zaprezentowany 4 lipca 2007 roku Fiat 500 wywołał ogromne zainteresowanie i entuzjastyczne wprost komentarze ze strony ponad siedmiu tysięcy osób z 63 krajów świata (w tym ponad 1000 akredytowanych dziennikarzy), które przybyły do Turynu specjalnie na uroczystość premiery rynkowej nowej „Pięćsetki”. W gronie gości znaleźli się przedstawiciele władz państwowych, świata finansjery oraz przedsiębiorcy, a także celebryci ze świata show-biznesu, mody i sportu. Od tego czasu Fiat 500 zdobył serca międzynarodowej publiczności i recenzentów motoryzacyjnych, jako „mały dotyk szczęścia”.


W krajach Europy (27 Unii Europejskiej + EFTA) Fiat 500 uzyskał już w roku 2008 rekordowy udział rynkowy w segmencie, równy 13,9 procent, a w roku następnym osiągnął imponującą sprzedaż rzędu 186.000 sztuk. Godny uwagi jest fakt, że na sprzedaż 180.000 samochodów, jego protoplasta z roku 1957 (wyprodukowany do sierpnia 1975 w liczbie ponad  3,4 mln sztuk) musiał czekać aż cztery lata.

Rekordowe wyniki „500” nie ograniczają się jedynie do Europy. Obecny na rynku USA od 2011 roku, produkowany w meksykańskiej fabryce Toluca – Fiat 500 jest liderem rynkowym w swej klasie. Październik bieżącego roku był kolejnym, ósmym już z rzędu miesiącem konsekwentnego wzrostu sprzedaży, która w przypadku modelu 500 hatchback zwiększyła się w tym czasie o 109 procent, a modelu cabrio  „Convertible” o 21 procent. Łączna liczba zarejestrowanych w Północnej Ameryce „Pięćsetek” od 2011 roku do dziś przekracza już 73.000, z czego 42.000 w pierwszych 10 miesiącach roku 2012. Z entuzjastycznym przyjęciem w salonach dealerskich spotkał się dostępny od kilku tygodni w USA nowy Fiat 500 Turbo wyposażony w 135-konny silnik 1.4 MultiAir.

CZYTAJ DALEJ  Citroën C-Elysée już wkrótce w Polsce

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *