Peugeot 3008

W Peugeot 3008 dostrzeżemy inspirację wieloma rodzajami pojazdów. Harmonijnie współgrają  tu cechy kombi, vana czy SUVa. Tendencja do łączenia cech samochodów wielu klas stała się w ostatnich latach bardzo popularna i takie synkretyczne gatunki z powodzeniem sprawdzają się na drogach. Sprawdzają się także w konfrontacji z wymaganiami, jakie nakładają na samochody wakacyjne wyjazdy – setki kilometrów pokonywanych  z dziećmi, z dużą ilością bagażu czy zwierzętami.

Z rodziną za kółkiem. W modelu 3008 miejsce dla kierowcy staje się swoistym „centrum dowodzenia”, zostało ono obmyślone tak, by poczuć się jak w kokpicie samolotu. Poczucie bezpieczeństwa zapewniają systemy informujące kierowcę o podstawowych parametrach i stanie pojazdu, wyświetlające się w zasięgu jego wzroku. Z kolei podziwianiu mijanych po drodze pejzaży sprzyja duża ilość światła, wpadająca do auta przez szklany dach o powierzchni 1.60 m2  i panoramiczną przednią szybę. Co ciekawe, bagażnik Peugeot 3008 jest trzypoziomowy, umożliwia to ustawienie ruchomej podłogi w trzech różnych konfiguracjach, a dzięki składanym oparciom tylnych siedzeń, możemy dowolnie regulować ładowność pojazdu, która oscyluje pomiędzy 512 l do 1 604 l. Ponadto Peugeot 3008 jest autem przyjaznym środowisku. – Troska o przyszłość naszej planety jest jednym z największych wyzwań motoryzacji. Dlatego, od 2011 roku 3008-ka wykorzystuje technologię HYbrid4 – mówi Adam Ciesielczyk, dyrektor zarządzający Peugeot Ciesielczyk – Technologia ta, będąca prawdziwym przełomem, jeśli chodzi o zużycie paliwa i emisję CO2 (rzędu -35 %), pozwala czterem kołom również na używanie silnika termicznego HDi FAP napędzającego oś przednią i tylnego napędu za pomocą silnika elektrycznego. Ten ostatni pozwala również na jazdę jedynie na napędzie elektrycznym, czyli bez emisji szkodliwych spalin – dodaje.

Lew spada na cztery łapy. Zaawansowane technologicznie rozwiązania wykorzystane przy modelu 3008 wspomagają bezpieczną i bezkolizyjną jazdę. Układ  Dynamic Rolling Control wzmaga stabilność auta na zakrętach i redukuje wahania. System hamowania zapobiega utracie kontroli nad pojazdem w momencie nagłego użycia hamulca. W przypadku kolizji, dzięki systemom ochronnym lew spadnie na cztery łapy – pojazd jest tak zbudowany, aby pochłaniać siłę ewentualnego uderzenia. Auto wyposażone jest w 6 poduszek powietrznych, oraz pasy bezpieczeństwa wspomagane ogranicznikiem napięcia. Istotny dla bezpieczeństwa jazdy jest także Grip Control, na który składa się system antypoślizgowy i odpowiednie opony. Kierowca może wybierać spośród różnych trybów jazdy: Standard, Śnieg, Każda droga (Błoto / Ziemia / Wilgotna trawa), Piasek i ESP off.

Funkcjonalne udogodnienia. Prowadzenie Peugeota 3008 to przyjemność; nawet długa jazda nie będzie nużąca dzięki rozwiniętemu zapleczu multimedialnemu auta. Prowadząc, możemy słuchać muzyki, rozmawiać przez telefon i zdobywać informacje na temat trasy, którą podążamy. Zastosowaniu nowoczesne technologie, które zapewniają najistotniejsze dla kierowcy bezpieczeństwo i komfort posiadania „wszystkiego pod kontrolą”. Są wśród nich elektryczny hamulec postojowy, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, Distance Alert, pomagający utrzymać bezpieczny odstęp pomiędzy pojazdami, a także dźwiękowo-wizualny układ wspomagania parkowania przodem i tyłem. A ile to wszystko kosztuje? Peugeot 3008 w wersji Access z ekonomicznym silnikiem benzynowym 1.6 VTI 120 KM – spalanie na poziomie 6,9 l/100 km, kosztuje jedyne 72 500 zł brutto. W standardzie wyposażenia znajduje się między innymi ABS, ESP, ASR (system kontroli trakcji), REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylnia), 6 poduszek powietrznych, elektryczne lusterka, klimatyzacja, komputer pokładowy oraz radio CD i MP3.

Wystarczy jeszcze rozważna jazda i aktywne korzystanie ze zdobyczy techniki w aucie a udany wyjazd murowany.

CZYTAJ DALEJ  Peugeot Sport Polska Rally Team po 67 Rajdzie Polski

 

źródło: Mission PR

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *