Samochód szybko stał się punktem odniesienia dla innych konstrukcji z tego segmentu, dzięki swoim praktycznym rozmiarom, wysokiej jakości wykonania i ponadprzeciętnej wszechstronności.
Teraz japoński producent prezentuje najnowsze wcielenie bestsellerowego SUVa, który już niedługo pojawi się w sprzedaży. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, długość i wysokość Hondy CR-V zostały zredukowane odpowiednio o 5 i 30 mm, co nie miało jednak negatywnego wpływu na przestronność kabiny pasażerskiej. Nowy model jest bardziej agresywny i aerodynamiczny, ma wydatniej wyrzeźbione linie nadwozia, a także wyraźniej zaznaczoną sekcję czołową. Honda CR-V została zaprojektowana jako samochód globalny, mimo to wersja europejska zawiera kilka elementów stylistycznych nadwozia opracowanych specjalnie na potrzeby tego rynku. Przeprojektowany przedni zderzak podkreśla dynamiczny charakter auta, natomiast przednie światła do jazdy dziennej LED oraz tylne światła LED wyróżniają ten model na tle konkurencji.
Po złożeniu tylnych siedzeń, bagażnik Hondy CR-V ma pojemność 1648 litrów, natomiast przy zastosowaniu dojazdowego koła zapasowego pojemność wynosi 1669 litrów. Standardowo, bagażnik ma 589 litrów pojemności. Długość przestrzeni ładunkowej została zwiększona o 140 mm do 1570 mm, natomiast próg załadunku został obniżony o 25 mm. W bagażniku Hondy CR-V zmieszczą się teraz dwa rowery górskie lub cztery torby golfowe.
Eksploatację nowej Hondy CR-V ułatwia także bezkluczykowy system dostępu do wnętrza oraz elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.
Wiele uwagi poświęcono ograniczeniu hałasu silnika i szumów dobiegających z nawierzchni do kabiny pasażerskiej. Rezultatem tych działań jest obniżenie hałasu we wnętrzu o 3 dB w porównaniu z Hondą CR-V poprzedniej generacji.
Wysoką jakość wykonania potęguje bogate wyposażenie seryjne. Uwagę przykuwa 5-calowy „inteligentny” wyświetlacz wielofunkcyjny i-MID (Multi-Information Display), który steruje funkcjami systemu audio, telefonu i nawigacji satelitarnej (jeśli jest w wyposażeniu).
Wysokość siedzisk tylnych foteli została obniżona o 38 mm w porównaniu z modelem obecnej generacji, co zaowocowało uzyskaniem bardziej komfortowej pozycji siedzącej i zwolnieniem miejsca nad głową. Co więcej, nowy design tylnych siedzeń pozwolił inżynierom Hondy na zastosowanie systemu łatwego składania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40.
W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostępny będzie silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 2 litrów oraz diesel i-DTEC o pojemności 2,2 litra. Oba silniki powstały na bazie jednostek dostępnych w modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostały gruntownie zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. Wartości mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika i-DTEC utrzymują się na niezmienionym poziomie (150 KM i 350 Nm), jednak emisja CO2 spadła ze 171 g/km do 153 g/km (10%) dla wersji z ręczną skrzynią biegów oraz ze 195 g/km do 175 g/km w wersji z pięciobiegową przekładnią automatyczną. Moc silnika i-VTEC o pojemności 2 litrów wzrosła ze 150 do 155 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy został zwiększony o 2 Nm do 192 Nm. Mimo to emisja CO2 zmniejszyła się ze 192 g/km do 174 g/km w wersji z przekładnią manualną oraz ze 195 g/km do 176 g/km w modelach wyposażonych w automat. W niedalekiej przyszłości model CR-V będzie również oferowany z opracowanym przez Hondę silnikiem i-DTEC o pojemności 1,6 litra, który zadebiutował pod maską pięciodrzwiowego Civica.
Nowa Honda CR-V będzie oferowana w wersji z napędem na dwa koła lub cztery koła. Standardem w modelu CR-V są również opracowany przez Hondę tryb ECON i system Eco Assist. Po naciśnięciu przycisku ECON układ odpowiednio dostosowuje działanie przepustnicy i klimatyzacji, aby zminimalizować zużycie paliwa. System Eco Assist wykorzystuje wyświetlacz umieszczony w desce rozdzielczej, aby poinformować kierowcę o wpływie jego stylu jazdy na zużycie paliwa. Podczas oszczędnej jazdy podświetlenie wskaźników zmienia kolor z białego na zielony.
Na pokładzie nowego modelu znalazły się także zaawansowane układy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę wchodzące w skład systemu ADAS (Advanced Driver Assist System). Są to: system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System – LKAS), tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) oraz system ograniczający skutki kolizji CMBS (Collision Mitigation Braking System), który ostrzega kierowcę przed potencjalną kolizją, a nawet inicjuje hamowanie, aby zminimalizować skutki zderzenia.
źródło: Honda / Mototarget
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.