Pierwsze półrocze 2012 roku Chevrolet Poland zakończył rekordowym wynikiem, osiągając sprzedaż na poziomie 6 466 samochodów.[1] Jest to rezultat aż o 74% wyższy niż w analogicznym okresie 2011 roku, kiedy sprzedało się 3 716 nowych Chevroletów. Najchętniej kupowanym modelem Chevroleta od stycznia było miejskie Aveo – łącznie Nowe Aveo i Aveo Classic znalazły 2 929 nabywców, czyli o 46% więcej niż w okresie styczeń-czerwiec 2011 roku (2 009 sztuk). Drugim najpopularniejszym Chevroletem w Polsce w ubiegłym półroczu był Spark, który został sprzedany w liczbie 1 229 egzemplarzy, czyli o 77% większej niż w pierwszej połowie 2011 r. (696 sztuk). Na trzecim miejscu podium uplasował się model Cruze, który od początku tego roku znalazł 1 169 nabywców, czyli o 107% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (564 sprzedane egzemplarze).
W czerwcu sprzedano w Polsce 783 nowe Chevrolety, czyli o 37% więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej, kiedy Chevrolet Poland odnotował sprzedaż 570 samochodów. Również w czerwcu Aveo zajęło pierwsze miejsce na liście najchętniej kupowanych modeli ze złotym logo (269 egzemplarzy), ale modele na drugim i trzecim miejscu tej listy zamieniły się kolejnością – kompaktowy Cruze został sprzedany w liczbie 169 egzemplarzy, wyprzedzając model Spark, który znalazł w czerwcu 134 nabywców.
„Bardzo cieszymy się z osiągniętych w minionym półroczu wyników. Liczymy na to, że wprowadzania właśnie nowa oferta kredytowa 4 x 25% oraz debiutujący Cruze Kombi w atrakcyjnej cenie podstawowej 51 990 zł jeszcze bardziej wzmocnią naszą konkurencyjność”, powiedział Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland.
Chevrolety cieszą się również coraz większym zainteresowaniem ze strony klientów flotowych. Od początku roku kupili oni 3 116 sztuk nowych Chevroletów, czyli o 45% więcej niż w pierwszym półroczu 2011 roku, kiedy importer w kanale flotowym sprzedał 1 390 sztuk samochodów. Najczęściej wybieranym przez firmy modelem jest również Aveo – łącznie Aveo Classic i Nowe Aveo zostały zakupione przez klientów flotowych w liczbie 1 150 sztuk. Na drugim miejscu firmy decydowały się na kupno modelu Cruze (719 egzemplarzy), a na trzecim miejscu podium znalazł się najpopularniejszy w swoim segmencie model Orlando z wynikiem 510 egzemplarzy kupionych przez klientów flotowych.
Od 1 lipca Chevrolet Poland wprowadził nowy promocyjny Program Finansowy 4 x 25% na modele Spark, Aveo Classic, Nowe Aveo, Cruze, Orlando, Malibu oraz Captiva. Minimalny wkład własny w momencie kupna samochodu wynosi 25% wartości auta, a kolejne raty klient wpłaca w rocznych odstępach. Oznacza to, że okres spłat rozłożony jest na całe 3 lata trwania gwarancji. Jest to kolejny oferowany program finansowy, obok programu 3 x 33% oraz kredytu 50/50.
[1] Wszystkie liczby wg. danych sprzedaży importera
źrodło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.