Jeep Grand Cherokee SRT charakteryzuje się agresywnym i „muskularnym” nadwoziem osadzonym na 20-calowych kołach z lekkiego stopu, obniżoną budową, funkcjonalnymi detalami stylizacji oraz inspirowanym przygodą i wyczynem wystrojem wnętrza. Napędzany nowym, 6,4-litrowym silnikiem HEMI® V-8 o mocy 468 KM i momencie obrotowym 624 Nm Grand Cherokee SRT przyspiesza ze startu stojącego do 100 km/h w ciągu 5 sekund, osiąga prędkość maksymalną 257 km/h i hamuje od 100 do 0 km/h na dystansie zaledwie 35 metrów. Dzięki regulowanej sztywności aktywnego, adaptacyjnego zawieszenia z systemem kontroli trakcji Selec-Track, nowy Jeep Grand Cherokee SRT posiada najlepszą charakterystykę jezdną w swojej dotychczasowej historii. Skuteczność hamowania najwyższej klasy światowej zapewniają zastosowane przez SRT wyczynowe hamulce Brembo z czterokanałowym systemem przeciwblokowania kół ABS. Wyjątkowe w tej kategorii pojazdów wyposażenie standardowe obejmuje dwuczęściowe okno dachowe Command-View®, system infotainment i nawigacji Uconnect®, 825-watowy system audio „surround-sound” Harman Kardon®, adaptacyjny tempomat oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, m.in. ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd, monitorowania martwych pół widzenia i detekcji ruchu przecinającego drogę cofania. Nowy Jeep Grand Cherokee SRT stanowi rozszerzenie obecnie oferowanej gamy modelowej Laredo, Limited Overland i Overland Summit, oferowanej na rynkach Europy.
Jeep Grand Cherokee SRT łączy wyrafinowaną stylizację, funkcjonalność i doskonałe własności trakcyjne on-road/off-road ze sportowym charakterem i wyczynowymi osiągami rodem ze Street and Racing Technology (SRT®) Chrysler Group LLC. Efekt: najsilniejszy i najszybszy pojazd marki Jeep w historii. Wyjątkowa skuteczność hamowania i własności jezdne oraz mocna budowa i moc 6,4-litrowego silnika V-8 HEMI powodują, że gama produktowa Grand Cherokee zyskuje pojazd o modelowych wręcz osiągach i zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych.
Street and Racing Technology (SRT®) jest wydzielonym pionem sportu w strukturach Chrysler Group LLC, odpowiedzialnym za koncepcję i rozwój wyczynowych wersji najbardziej ekskluzywnych modeli w gamie Grupy. Obowiązuje zachowanie wszystkich z pięciu głównych „znamion” SRT – funkcjonalna, lecz sportowa stylizacja nadwozia, inspirowany przygodą i wyczynem wystrój wnętrza, wysoki komfort w połączeniu z wyjątkową charakterystyką jezdną i trakcyjną, wzorcowa skuteczność hamowania oraz imponujące mocą zespoły napędowe.
Jeep Grand Cherokee SRT jest doskonałym przykładem, że potencjał konstrukcyjny marki Jeep pod względem rozwoju systemów 4WD i funkcjonalności samochodów osiąga nowy poziom doskonałości. Osiągi i technologie autorstwa SRT w połączeniu z komfortem luksusowego SUVa dają pewność całkowitej kontroli w warunkach jazdy na autostradzie, nawierzchni o niskiej przyczepności, czy torze wyścigowym w dowolnych warunkach pogodowych.
Jeep Grand Cherokee SRT napędzany jest nową, 6,4-litrową jednostką HEMI® V-8 z systemem Fuel Saver Technology, który dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów w sytuacjach, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa i emisję spalin do atmosfery. Silnik 6,4 HEMI V-8 rozwija moc 468 KM (344 kW) i moment obrotowy 624 Nm a współpracuje z doskonale sprawdzoną, pięciostopniową przekładnia automatyczną ze sterowaniem łopatkami na kierownicy lub selektorem Auto Stick na tunelu środkowym. Osiągi Grand Cherokee SRT są więc iście modelowe: przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 5 sekund, prędkość maksymalna 257 km/h i droga hamowania 100-0 km/h wynosząca zaledwie 35 metrów.
„Najlepiej prowadzący się Jeep w historii” wyposażony jest w zestrojone przez SRT aktywne, adaptacyjne zawieszenie o sztywności regulowanej za pomocą systemu Jeep Selec-TrackTM o pięciu trybach pracy.
Doskonałe własności jezdne i trakcyjne zapewnia system napędu 4×4 typu „on-demand”, obejmujący skrzynkę rozdzielczą Quadra-Trac oraz elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o zwiększanym tarciu wewnętrznym ELSD.
Tak jak wszystkie pojazdy ze stajni Street and Racing Technology, Jeep Grand Cherokee SRT odznacza się skutecznością hamowania najwyższej klasy światowej – w efekcie zastosowania wyczynowych hamulców Brembo wraz z 4-kanałowym systemem przeciwblokowania kół ABS.
Wyposażenie standardowe modelu SRT obejmuje szereg zaawansowanych elementów i rozwiązań ukierunkowanych na wysoki komfort jazdy. Są to min.: dwuczęściowe okno dachowe Command-View®, system infotainment i nawigacji Uconnect® z aktywowaną głosem technologią łączności bezprzewodowej Bluetooth Uconnect Phone, awangardowy system audio klasy Premium „sound-surround” Harman Kardon® o mocy 825 watów (19 głośników i subwoofer), adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd, monitorowanie martwych pól widzenia i detektor ruchu przecinającego drogę cofania. Grand Cherokee SRT dostępny jest w europejskich salonach dealerskich Jeepa już od końca pierwszego kwartału bieżącego roku.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.