Nowy Opel Mokka – bagażnik FlexFix

Mokka — zupełnie nowy SUV marki Opel — będzie dostępny ze zmodernizowanym bagażnikiem rowerowym FlexFix drugiej generacji, umożliwiającym przewożenie nawet trzech rowerów. Ulepszony system przewozu rowerów oferowany wyłącznie w samochodach marki Opel jest zintegrowany z tylnym zderzakiem pojazdu, dzięki czemu można z niego skorzystać w każdej chwili. Nieużywany bagażnik pozostaje ukryty w tylnym zderzaku. Podobnie jak sam Opel Mokka, system FlexFix został zaprojektowany z myślą o osobach uprawiających aktywne formy wypoczynku, w tym wycieczki rowerowe. Dzięki funkcji odchylania nawet w pełni załadowany system FlexFix nie przeszkadza w otwarciu tylnej klapy i dostępie do zawartości bagażnika. Przestronny subkompaktowy SUV zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku, a opcjonalny system FlexFix ułatwi przewożenie jeszcze większej ilości bagażu.

Standardowy FlexFix w modelu Mokka służy do transportu jednego roweru, ale jego nośność została zwiększona o 10 kg (do 30 kg) w porównaniu z systemem FlexFix pierwszej generacji. System FLexFix drugiej generacji można rozbudować o specjalny doczepiany zestaw do przewozu kolejnych dwóch rowerów. Całkowita nośność systemu z miejscem na trzy rowery wyniesie wówczas 60 kilogramów. Ceny bagażników FlexFix rozpoczynają się od 590 euro (wszystkie ceny są rekomendowanymi cenami detalicznymi na rynku niemieckim i zawierają VAT). Doczepiany zestaw do przewozu dodatkowych rowerów kosztuje około 191 euro. Ceny w Polsce będą znane pod koniec czerwca 2012.

Wyjątkowe zalety systemu FlexFix
Opel jest jedynym producentem samochodów oferującym bagażnik rowerowy w pełni zintegrowany z pojazdem i zawsze dostępny. Przyjazny dla użytkownika system jest bardzo prosty w obsłudze i może być regulowany ręcznie, bez żadnych narzędzi.

Specjalne uchwyty z gumowymi wkładkami gwarantują solidne zamocowanie rowerów. Ponadto nowy bagażnik jest wyposażony w zamek chroniący przed kradzieżą rowerów z zaparkowanego samochodu. Kolejnym atutem systemu FlexFix drugiej generacji jest możliwość odchylenia bagażnika rowerowego w celu uzyskania dostępu do tylnej klapy pojazdu i zawartości jego bagażnika.

Drugą ważną zaletą systemu Opel FlexFix jest łatwość sięgania po rower, czyli znakomita ergonomia w porównaniu z tradycyjnymi bagażnikami. W przeciwieństwie do innych systemów, takich jak bagażniki dachowe, gdzie załadowanie roweru wymaga podniesienia go na dużą wysokość, bagażnik FlexFix znajduje się blisko podłoża, więc jego obsługa nie powoduje zbędnego obciążenia kręgosłupa. Na tę zaletę zwrócili uwagę eksperci inicjatywy Aktion Gesunder Rücken e.V. (Akcja na Rzecz Zdrowych Pleców), którzy stosowny certyfikat w tej samej kategorii przyznali także fotelom montowanym w modelu Mokka. Przewaga systemu FlexFix nad bagażnikami dachowymi polega także na tym, że przewożąc rowery z tyłu pojazdu nie trzeba już ograniczać prędkości do 120 km/h.

Mokka, czyli połączenie funkcjonalności, komfortu i przygody
Mokka mierząca tylko 4,28 metra długości oferuje sporo miejsca dla pięciu osób. Samochód jest zarówno funkcjonalny, jak i komfortowy, a wysoka pozycja za kierownicą pozwala poczuć klimat przygody. Dynamikę prowadzenia dostosowano do eksploatacji w warunkach miejskich, ale Mokka nieźle radzi sobie także w terenie, zwłaszcza jeżeli oprócz standardowego napędu przedniego została wyposażona w napęd na wszystkie koła, zapewniający lepszą przyczepność i właściwości jezdne po opuszczeniu asfaltowej nawierzchni.

Oferta silników obejmuje trzy wydajne jednostki. Wszystkie wersje z przekładniami manualnymi są wyposażone w oszczędzający paliwo system Opel Start/Stop. Wolnossący silnik benzynowy 1.6 rozwija moc 85 kW/115 KM i maksymalny moment obrotowy 155 Nm. W przypadku jednostki 1.4 Turbo analogiczne parametry wynoszą 103 kW/140 KM i 200 Nm. Turbodiesel 1.7 CDTI o mocy 93 kW/130 KM oferuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz niewielkie zużycie paliwa i niską emisję spalin.

CZYTAJ DALEJ  Światowa premiera Opla GTC – rzeźba w ruchu

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *