Trwa dobra passa Alfy Romeo! Na liście sukcesów zdobytych przez modele włoskiej marki na rynkach europejskich pojawiły się dwa nowe zwycięstwa. Czytelnicy niemieckiego magazynu „Auto Motor und Sport” kolejny rok z rzędu zdecydowali, że Alfa Romeo MiTo i Alfa Romeo Giulietta to najlepsze samochody w swoich klasach.
Zwycięstwa Alfy Romeo na niemieckim rynku stają się tradycją. Kolejny rok z kolei włoska marka w oczach tamtejszych Kierowców okazuje się być najlepsza. Dowodem na to są głosy Czytelników branżowego czasopisma „Auto Motor und Sport”, którzy biorąc udział w dorocznym plebiscycie „Die Besten Autos” („Najlepsze Samochody”) zdecydowali, że Alfa Romeo Giulietta jest najlepszym importowanym autem kompaktowym, zdobywając 21,8% głosów w swojej kategorii. To już drugi rok z rzędu, kiedy Giulietta „staje” na najwyższym podium tego konkursu i w tej samej „dyscyplinie”.
Także drugi raz z kolei Alfa Giulietta została najlepszym kompaktowym samochodem 2012 roku według polskich Czytelników magazynu „Auto Motor i Sport”.
Czytelnicy niemieckiego czasopisma, nagrodzili też Alfę Romeo MiTo w kategorii samochodów miejskich z importu. Dla MiTo to już czwarty sukces po wyróżnieniach otrzymanych w 2009, 2010 i w 2011 roku. W edycji 2012 najmniejsza Alfa ponownie spodobała się największej liczbie Ankietowanych. MiTo zdobyła 25,5% głosów, dzięki czemu ponownie jest numerem jeden wśród samochodów z importu.
Alfa Romeo MiTo i Alfa Romeo Giulietta kontynuują w ten sposób sukcesy odnoszone od wielu lat w konkursie „Auto Motor und Sport”. Od 1976 roku, kiedy powstał plebiscyt, modele Alfa Romeo 31 razy były wybierane najlepszymi samochodami w swoich kategoriach.
Na liście laureatów, obok modeli Alfa Romeo MiTo, Giulietta, 147, 159, 156, znajdują się modele klasyczne, takie jak Alfa Romeo 164, Giulietta z lat 70., Alfa Romeo 6, Alfetta 2000 i Alfetta GTV.
W edycji na 2012 rok uczestniczyło łącznie 116 273 Czytelników.
Jak widać, nowe modele w gamie marki Alfy Romeo i nieustanna praca nad zapewnieniem coraz wyższej jakości produkowanych samochodów, przynoszą efekty w postaci bardzo dobrych opinii Użytkowników, a to z kolei przekłada się na wyniki sprzedaży. W ciągu 12 miesięcy minionego roku, w Europie samego modelu Giulietta zarejestrowano około 80 tyś. egzemplarzy, z czego 45% (ok. 35 tys.) w samych tylko Włoszech. Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych kompaktowa Alfa osiągnęła we Francji (ponad 9200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7000 szt.) oraz w Niemczech (ponad 6300 szt.). Od czasu premiery Giulietty, napływające z całego świata zamówienia opiewają już na ponad 140 tys. sztuk. Preferowane są droższe, bogato wyposażone wersje modelowe.
W Polsce „Alfiści” w 2011 roku kupili 927 szt. tego modelu, a Alfa Romeo odnotowała wzrost o 38%.
Trend wzrostowy Alfy Romeo utrzymywał się także w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2012 roku – w styczniu i lutym polscy Kierowcy zarejestrowali 270 modeli włoskiej marki, co daje poprawę wyniku o 38,5 proc. w zestwanieu z analogicznym okresem 2011 roku. Co ważne, tak dobre wyniki Alfy są w dalszym ciągu utrzymywane. Czarno na białym widać, że Alfa Romeo podbiła serca Polaków.
Co jest tajemnicą sukcesu? Giulietta to przełomowy model w historii Alfy Roemo. Wewnętrzne badania potwierdzają, że niemal 98% Użytkowników wyraża zadowolenie z jej zakupu i eksploatacji i niemal wszyscy (90%) skłonni są polecić zakup Giulietty innym – to 15% powyżej statystycznej średniej dla nowych modeli wkrótce po wprowadzeniu ich na rynek. Kierowcy w rozmowach, wśród najbardziej satysfakcjonujących cech Giulietty wymieniają wspaniałe prowadzenie, system DNA, który pozwala na zmianę nastawów auta, niskie zużycie paliwa dla silników o mocy 170 KM.
Niepodważalnym atutem modelu jest także wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony testami Euro NCAP. Alfa Giulietta po zdobyciu najwyższej, pięciogwiazdkowej oceny w dalszym ciągu jest najbezpieczniejszym autem kompaktowym dostępnym na rynku. Mimo pojawienia się nowych propozycji konkurencji z Japonii i Niemiec, Giulietta nie oddaje palmy pierwszeństwa.
Przypominamy, że w każdej wersji kompaktowej Alfy, o bezpieczeństwo Pasażerów dbają seryjnie montowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Na liście „strażników” są m.in.:
– układ Alfa DNA wraz z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 (powoduje transfer momentu obrotowego na koło zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, by uniknąć podsterowności i zwiększyć trakcję dla poprawy kierowalności),
– system PreFill (zapewniający przyspieszenie działania układu hamulcowego w sytuacjach awaryjnych),
– silniki serii MultiAir, w których zastąpiono klasyczny wałek rozrządu układem elektrohydraulicznym, dzięki czemu uzyskano najbardziej płynną zmianę faz rozrządu,
– oraz system aktywnych zagłówków anti-whiplash, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (dla foteli przednich), sześć poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia, system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP).
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.