To krok milowy w naszej wszechstronnej strategii dotyczącej zrównoważonego rozwoju”, powiedział CEO ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland.
„Nie poprzestaniemy na tym, co osiągnęliśmy do tej pory. Krok po kroku będziemy pracować nad rozwiązaniami zapewniającymi mobilność z zerowym poziomem emisji. Elektryczny napęd staje się w tym kontekście kluczowy”, dodał Vahland.
Dr Eckhard Scholz, członek zarządu odpowiedzialny za badania i rozwój powiedział: „ŠKODA i cała Grupa Volkswagen mają długoterminowy cel, jest nim mobilność oparta na odnawialnych źródłach energii. Nie ma wątpliwości, że napęd elektryczny staje się coraz ważniejszy dla mobilności, głównie ze względu na emisję spalin. Współpracując z partnerami z całej Grupy, osiągnęliśmy w tym zakresie ogromny postęp”.
Octavię Green E Line oparto na konstrukcji Octavii Combi. Jej modułowe podwozie umożliwia umieszczenie baterii, sterowników elektrycznych i silnika elektrycznego. Maksymalna moc silnika to 85 kW (115 KM), a maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 Nm, jest dostępny już od chwili startu.
Dzięki temu, samochód doskonale sprawdza się podczas jazdy w miejskiej zabudowie. Octavia Green E Line od zera do 100 km/h rozpędza się w 12 sekund, a jej maksymalna prędkość to 135km/h.
Skrócona specyfikacja techniczna Octavii Green E Line:
– Moc nominalna: 60 kW (81 KM)
– Moc maksymalna: 85 kW (115 KM)
– Moment obrotowy: 270 Nm
– Maksymalna prędkość: 135 km/h
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12 sekund
– Zasięg: 150 km
– Bateria: litowo-jonowa
– Waga baterii: ok. 315 kg
– Pojemność baterii: 26,5 kWh
– Czas ładowania baterii: 8 h przy 230 V; 2 h przy 400 V
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.