Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe

Mercedes-Benz prezentuje wersję coupé nowej Klasy E. Już trzy miesiące po debiucie limuzyny producent ze Stuttgartu wychodzi z kolejną atrakcyjną propozycją w ramach aktualnej serii modelowej. Nowe coupé nawiązuje do najlepszych tradycji poprzedników, którzy przez wszystkie lata obecności na rynku niezmiennie spotykałi się z ogromnym entuzjazmem ze strony miłośników czterech kółek.

Nowe Coupé Klasy E to bardzo szczególne połączenie dwóch cech, z których słyną modele coupé Mercedes-Benz: emocji i dynamiki. Obok tradycyjnych wyróżników takich jak brak słupka środkowego i całkowicie chowane szyby boczne, nowe coupé może pochwalić się szczególną interpretacją usportowionej stylistyki. Nowa Klasa E Coupé to w skrócie najbardziej aerodynamiczny, samochód świata, produkowany seryjnie. Model ten odznacza się najkorzystniejszym współczynnikiem oporu powietrza o wartości parametru Cd równej zaledwie 0,24. Nowa koncepcja technologiczna obejmuje również dwie nowe, czterocylindrowe jednostki napędowe, spalające do 17% mniej paliwa, a przy tym gwarantujące znaczący przyrost mocy i momentu obrotowego. Nowa Klasa E Coupé jest standardowo wyposażona w zawieszenie typu AGILITY CONTROL, zdolne automatycznie dostrajać się do bieżącej sytuacji na drodze. Układ łączy przyjemność z jazdy i doskonałe prowadzenie z maksymalnym poziomem komfortu.

Nowe Coupé oferuje wszystkie techniczne nowinki najnowszej serii modelowej Klasy E, jakich można by się było spodziewać w sportowo zorientowanym luksusowym aucie tego typu. Można wśród nich wymienić adaptacyjny układ amortyzacji drgań, układ rozpoznawania objawów zmęczenia u kierowcy, system zapobiegawczej ochrony pasażerów PRE-SAFE, a także rozwiązanie o nazwie Active Bonnet („aktywna maska”). Charakterystycznym dla wersji Coupé elementem wyposażenia jest pakiet jazdy dynamicznej (Dynamic Driving), umożliwiający regulacje parametrów zawieszenia za naciśnięciem guzika. Kolejne układy wyznaczające nowe standardy technologii tej kategorii pojazdów samochodowych to inteligentny układ wspomagania pracy reflektorów samochodowych (Adaptive Main Beam Assist), system rozpoznawania znaków drogowych, a także automatyczny układ hamowania awaryjnego.

Klasa E przeciera szlaki również w dziedzinie napędu. Nowe diesle i silniki benzynowe w technologii bezpośredniego wtrysku paliwa to połączenie wydajności i efektywnie wydobywanej, wysokiej mocy. Oferta silnikowa obejmuje dwa modele wyposażone w motory R4, rozwijające znacznie większą moc i moment obrotowy, przy jednoczesnej redukcji poziomu spalania paliwa nawet o 17 procent. Najlepszym przykładem jest tu E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé, zużywający 5,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emitujący 139 gramów CO2 na kilometr, co czyni zeń jednego z najbardziej ekonomicznych przedstawicieli tej klasy.

Tak niskie, wzorcowe wręcz spalanie to zasługa nie tylko nowych silników, lecz także całego szeregu praktycznych, zastosowanych rozwiązań. Jest wśród nich uruchamianie „na żądanie” pompy układu kierowniczego i pompy paliwowej, opony o niskim współczynniku oporu toczenia, czy układ kontroli pracy alternatora uwzględniający sytuację na drodze i zapotrzebowanie pojazdu na prąd elektryczny w danej chwili. No i nie zapominajmy o doskonałej aerodynamice, czynniku w dużej mierze decydującym w tym zakresie.

Stylistyka – pasja
Stylistyka nowego modelu tego dwudrzwiowego auta wykorzystuje tradycyjne elementy wizualne stanowiące o niepowtarzalnym charakterze aut ze stajni Mercedes-Benz. Można tu, dla przykładu, wymienić niezakłócone obecnością słupka B boczne szyby, całkowicie chowane w drzwiach. Innym znakiem rozpoznawczym stylistyki Mercedesów coupé jest przednia atrapa o sportowym wyglądzie, z dużą, umieszczoną centralnie gwiazdą – symbolem marki. Jednocześnie nowy model ekscytuje nowoczesnym wyglądem wyznaczającym stylistyczne trendy przyszłości tej klasy pojazdów.

Coupé odznacza się przy tym wyraźnym powinowactwem z limuzyną Klasy E. Świadczy o tym stylistyka bliźniaczych reflektorów o owalnym, wydłużonym obrysie, które tu jednak potraktowano bardziej sportowo, ostrzej, nadając im bardziej dynamicznego, agresywnego wyglądu. Kolejną cechą stylistyczną, którą Klasa E Coupé dzieli z wersją Saloon, jest mocar-ny zarys tylnego narożnika auta – element, który nadał atletycznego wyglądu również modelowi S 220 „Ponton” Coupé z 1955.

Choć omawiany samochód dzieli „rodzinne” cechy z sedanem, to jednak posiada także własną, charakterystyczną tożsamość określoną przez drzemiącą w nim bezkonkurencyjną moc i silniejsze namiętności. Przywodząca na myśl przecinającą powietrze strzałę przednia część samochodu, począwszy od zderzaka, poprzez kratę atrapy, aż po maskę, mocniej podkreślone kształty podwójnych reflektorów, czy potężniejsza muskularna budowa nadwozia – wszystko to nadaje autu charakter bardziej sportowy, bardziej dynamiczny.

Nowe fotele o sportowej konstrukcji
Fotele Klasy E w wersji coupé to zupełnie nowa konstrukcja. Elektrycznie regulowana wysokość i kąt nachylenia oparcia to standardowe wyposażenie samochodu. Wysokie nawiązujące do rozwiązań stosowanych w autach sportowych oparcia foteli wyposażono w praktyczną funkcję o nazwie Easy-Entry, ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie osobom podróżujące na tylnej kanapie. Oprócz elektrycznego sterowania położenia foteli, z możliwością zapamiętywania ustawień (opcja), przednie fotele posiadają także podparcie okolicy lędźwiowej w czterech płaszczyznach regulowane za pośrednictwem układu elektro-pneumatycznego. Rozwiązanie to zapewnia korzystną, ze względu na budowę anatomiczną, pozycję dolnego odcinka kręgosłupa, co podnosi poziom komfortu podróżowania.

Luksusowe fotele obleczone skórzaną tapicerką i aktywnie wentylowane są dostępne w opcji, podobnie jak fotele kubełkowe wyposażone w komory wypełniane powietrzem wkomponowane w siedziska oraz boczki oparć. Dostępne jest rozwiązanie w postaci dwóch niezależnych foteli dla pasażerów podróżujących z tyłu. Ich oparcia składają się niezależnie, bądź razem, co skutkuje zwiększeniem pojemności przedziału bagażowego.

Silniki: redukcja poziomu spalania paliwa o 17 procent
Silnik wysokoprężny pod maską E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé to sztandarowa jednostka napędowa pośród czterocylindrowych diesli Mercedes-Benz nowej generacji. Odznacza się takimi cechami, jak m.in.: dwufazowe turbodoładowanie, precyzyjne wtryskiwacze piezoelektryczne oraz najnowsza technologia common-rail. Silnik ma moc 150 kW/204 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 500 niutonometrów, dostępnym już przy 1600 obr./min. Oznacza to wzrost mocy o około 36 procent, w porównaniu z poprzednikiem, przy 17-procentowej redukcji poziomu spalania paliwa: 5,3 litra na 100 kilometrów (test mieszany NEDC, wartości orientacyjne). Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 138 gramów na kilometr.

W ofercie pozostaje turbodoładowana wysokoprężna V6-tka z bezpośrednim wtryskiem common-rail. Montowana pod maską modelu E 350 CDI BlueEFFICIENCY Coupé, rozwija moc 170 kW/231 Km (poprzednio: 165 kW/224 KM) i zużywa 6,8 litrów oleju napędowego na100 kilometrów w cyklu mieszanym (NEDC). Jej emisja CO2 to 179 gramów na kilometr.

Nowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Mercedes-Benz postawił także na technologię bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach benzynowych. Tu też kierunek wyznacza coupé Klasy E: Jednostka napędowa pod maską E 250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé to nowa, czterocylindrowa konstrukcja o mocy 150 kW/204 KM, napędzająca auto za pośrednictwem pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów, oferowanej w standardzie. Silnik zadowala się 7.0 litrami benzyny na 100 kilometrów (test mieszany NEDC, wartości orientacyjne). Zaś emisja CO2 to 164 gramów na kilometr. To o około 13 procent mniej niż u poprzedniej R-czwórki (135 kW/184 KM) wyposażonej w tradycyjny układ wtrysku paliwa.

Mercedes-Benz zastąpił poprzedni silnik benzynowy V6 pierwszą jednostką napędową na świecie pracującą w technologii bezpośredniego wtrysku benzyny opartej na ukierunkowanym rozpylaniu paliwa. Rozwiązanie to zastosowano w modelu E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé. Silnik generuje moc 215 kW/292 KM – wzrost o 15 kW/20 KM – a spala o około 14 procent mniej benzyny niż poprzednia V6-tka: w cyklu mieszanym wg NEDC jest to zaledwie 8.5 litra na 100 kilometrów, przy 199 gramach CO2 na kilometr.

Topowy model serii, czyli E 500 Coupé, dysponuje potężnym silnikiem V8 o mocy 285 kW/388 KM i momencie obrotowym 530 niutonometrów, który oferuje osiągi typowe dla auta sportowego. Inżynierowie Mercedesa poprawili napędzającą samochód V-ósemkę, zmniejszając zużycie paliwa (w porównaniu z poprzednikiem) o 0.5 litra, do poziomu 10.9 litra na 100 kilometrów (test mieszany, NEDC). Wszystkie silniki montowane pod maska nowej Klasy E w wersji coupé spełniają wymagania normy emisji gazów spalinowych EU5.

Bezpieczeństwo: czujniki, układ radiolokacyjny i kamery na straży bezpiecznej jazdy
Układy bezpieczeństwa opracowane na potrzeby Klasy E opierają się na wynikach badań wypadków drogowych, które stanowią cenny wkład w zapewnienie bezpieczeństwa jazdy. Ryzyko samego udziału w zdarzeniu drogowym jest maksymalnie redukowane, co przyczynia się do wzrostu poziomu ochrony pasażerów, a także pomaga zwiększyć bezpieczeństwo innych użytkowników drogi. Rozwiązania tego typu wyznaczające standardy bezpieczeństwa motoryzacyjnego dostępne są w nowej Klasie E Coupé, bądź to jako wyposażenie standardowe, bądź opcjonalne. Oparte na układzie niezwykle czułych sensorów, kamer i systemów radiolokacyjnych, zmieniają omawiany dwudrzwiowy samochód w „inteligentnego partnera” kierowcy, dysponującego zmysłem wzroku, czującego i zdolnego momentalnie reagować na niebezpieczne sytuacje, a gdy zajdzie taka potrzeba, także podejmować samodzielne decyzje, wyręczając kierowcę w obliczu nie-uchronnej kolizji.

Senność to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Właśnie dlatego specjaliści Mercedesa opracowali układ wspomagania koncentracji kierowcy o nazwie ATTENTION ASSIST, stanowiący część standardowego wyposażenia nowego coupé Klasy E. System działa w ten sposób, że podczas jazdy nieustannie monitoruje z górą 70 różnych parametrów zachowania kierowcy, aby rozpoznać występujące u niego objawy senności i ostrzec go jeszcze przed rozpoczęciem niebezpiecznej fazy tzw. mikrosnu. Szczególnie ważnym wskaźnikiem narastającego zagrożenia okazała się obserwacja operowania kierownicą: kilka lat praktycznych testów prowadzonych przez inżynierów Mercedesa pokazało, że ospały kierowca ma tendencję do popełniania drobnych błędów jeśli chodzi o ruch kierownicą, które to błędy często koryguje w sposób gwałtowny, odznaczający się pewną prawidłowością. Specjalny czujnik kąta skrętu kierownicy rozpoznaje owo specyficzne zachowanie kierowcy za kółkiem.

Kolejnym standardowym elementem wyposażenia samochodu jest układ profilaktycznej ochrony użytkowników PRE-SAFE® — wynalazek sygnowany przez Mercedesa, zdobywca wielu nagród, urządzenie nie posiadające odpowiednika w żadnym innym pojeździe tej klasy. W przypadku powstania bezpośredniego zagrożenia wypadkiem, system aktywuje szereg środków zaradczych służących ochronie kierowcy i pasażera na przednim fotelu. W wyniku przedsięwziętych środków ostrożności pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne są w stanie zapewnić maksymalną ochronę użytkownika na wypadek zderzenia. Owa profilaktyczna ochrona przed zagrażającym wypadkiem jest możliwa dzięki temu, że, rozpoznając potencjalnie niebezpieczne sytuacje na drodze, układ PRE-SAFE® korzysta z czujników systemów: wspomagania układu hamulcowego (Brake Assist) oraz stabilizacji toru jazdy (ESP®).

Inteligentny układ wspomagania pracy reflektorów samochodowych, czyli gwarancja optymalnego oświetlenia drogi
Podobnie jak limuzyna, także wersja coupé nowej Klasy E oferuje najnowsze rozwiązania w dziedzinie technologii oświetlenia drogi. Reflektory przednie nieustannie dostosowują się do aktualnej sytuacji na drodze, by, reagując automatycznie, zapewnić kierowcy możliwie najlepszą widoczność w każdej chwili. Zadanie to wykonuje inteligentny układ wspomagania pracy reflektorów samochodowych, czyli Adaptive Main Beam Assist: kamera umieszczona po wewnętrznej stronie przedniej szyby umożliwia rozpoznanie pojazdu/pojazdów nadjeżdżających z przeciwka, a system automatycznie reguluje ustawienie reflektorów w taki sposób, aby zapobiegać oślepianiu innych użytkowników drogi. W efekcie zasięg świateł mijania może zwiększyć się z obecnych 65 metrów (obowiązująca norma), nawet do 300 metrów. Jeśli droga przed nami jest pusta, układ stopniowo przełącza reflektory w drogowy tryb pracy.

Adaptacyjny układ wspomagania pracy reflektorów opiera się na reflektorach biksenonowych, które producent oferuje w połączeniu z ze światłami do jazdy dziennej dziennymi pracującymi w technologii diod elektroluminescencyjnych (LED).

Automatyczny układ hamowania awaryjnego w obliczu nieuchronnego zderzenia
Sprawdzone systemy wspomagania rodem z Klasy S pomagające zapobiegać najechaniu na tył pojazdu poprzedzającego są obecnie dostępne również na wyposażeniu Klasy E Coupé. Wykorzystują one czujniki radiolokacyjne długiego i krótkiego zasięgu, monitorujące sytuację na drodze przed pojazdem i ostrzegające kierowcę w sytuacji, gdy istnieje ryzyko kolizji. Mercedes-Benz włączył te technologiczne rozwiązania w układ o nazwie DISTRONIC PLUS; obok systemu kontroli odległości od pojazdu poprzedzającego – automatycznie za-chowującego zadaną odległość od samochodu jadącego przed nami i zdolnego zatrzymać pojazd jeśli sytuacja na drodze tego wymaga – wchodzi on w skład układów Brake Assist PLUS i PRE-SAFE® Brake.

Brake Assist PLUS (system pomocniczy wspomagający pracę układu hamulcowego) inter-weniuje w momencie nagłego zmniejszenia się odległości od pojazdu poprzedzającego. Wówczas ostrzega on kierowcę, niemal momentalnie obliczając siłę, z jaką należy wspomóc układ hamulcowy, aby zapobiec kolizji. Owa siła hamowania jest dostępna w tej samej chwili, w której kierowca naciska pedał hamulca. W zależności od prędkości i odległości, system umożliwia wykonanie manewru hamowania kontrolowanego, bądź – w razie konieczności — awaryjnego.

PRE-SAFE® Brake (system profilaktycznego wspomagania układu hamulcowego) idzie o krok dalej: automatycznie przyhamowuje lub wyhamowuje samochód w sytuacji bezpośredniego zagrożenia kolizją i przy braku reakcji na ostrzeżenia ze strony kierowcy. Następuje znaczne ograniczenie siły uderzenia, a to dzięki temu, że system można uznać za coś w rodzaju „elektronicznej strefy kontrolowanego zgniotu”, gwarantującej użytkownikom jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

Najwszechstronniejsza ochrona w swojej klasie
Dysponując siedmioma standardowo montowanymi poduszkami bezpieczeństwa, napina-czami pasów bezpieczeństwa i ogranicznikami siły napięcia pasów wszystkich foteli, a także zagłówkami ograniczającymi skutki zderzenia przy fotelach kierowcy i przedniego pasażera, nowa Klasa E w wersji coupé gwarantuje najwszechstronniejszą ochronę spośród wszyst-kich aut w swojej klasie. Oferta poduszek, zdolnych napełnić się gazem w ciągu tysięcznych części sekundy, obejmuje poduszki przednie kierowcy i pasażera, ochronę kolan kierowcy oraz kurtyny boczne. Tylne poduszki powietrzne dostępne są jako opcja.
Przednia strefa kontrolowanego zgniotu składa się z czterech niezależnych płaszczyzn, które umożliwiają równy rozkład sił uderzeniowych na dużym obszarze, omijając przedział pasa-żerski. Ponadto, zastosowanie superwytrzymałych stopów stali skutkuje większą odporno-ścią karoserii na wysokie obciążenia powstające w chwili zderzenia. Należy podkreślić, że stal tego typu, a więc materiał szczególnie wysokiej jakości, stanowi około dwie trzecie cało-ści blachy użytej do konstrukcji karoserii Klasy E Coupé.

„Aktywna maska silnika” (Active Bonnet), stanowiąca element wyposażenia standardowego samochodu, to najnowsze osiągnięcie długoletnich i nacechowanych pasmem sukcesów sta-rań koncernu Mercedes-Benz ukierunkowanych na ochronę pieszego. W przypadku potrą-cenia przechodnia, układ sprężyn wchodzący w skład rozwiązania, w ułamku sekundy unosi tylną część maski o 50 mm, zwiększając tym samym powierzchnię, która może ulec zgnie-ceniu . Szczególną cechą tego opracowanego przez konstruktorów Mercedesa układu jest mechanizm umożliwiający przywrócenie pozycji wyjściowej aktywnej maski bez konieczności złożenia wizyty w warsztacie samochodowym.

Wygoda: zaawansowana technologia i nowe wrażenia z jazdy
Obok bezpieczeństwa to komfort od zawsze jest jedną z podstawowych zalet Klasy E. I tu także wersja coupé nie ma się czego wstydzić, spełniając oczekiwania rozbudzone przez poprzeczką. W nowym modelu widać zauważalny postęp w dziedzinie wygody użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o komfort jazdy, foteli i układu klimatyzacji. Kolejnym ważnym z punktu widzenia czynnikiem determinującym pojęcie komfortu jest obszerne wnętrze pojazdu, uzyskane dzięki zwiększeniu zarówno długości, jak i szerokości nadwozia o 46 milimetrów. Ma to wpływ na odległość między punktami odniesienia fotela przedniego i tylnego – ważny parametr opisujący zakres swobody ruchu użytkownika samochodu – która zwiększyła się o 10 milimetrów, osiągając 789 mm, podczas gdy inny parametr – miejsce na łokcie – został poprawiony nawet o 49 milimetrów w porównaniu z poprzednim modelem.

Wysoki poziom komfortu jazdy dzięki adaptacyjnemu układowi amortyzacji drgań
Stanowiące standardowe wyposażenie Klasy E Coupé zawieszenie typu AGILITY CON-TROL automatycznie dostosowuje się do bieżącej sytuacji na drodze. W celu zapewnienia maksymalnego komfortu jazdy, układ redukuje siłę tłumienia drgań podczas normalnej jazdy, aby natychmiast zastosować maksymalną siłę tłumienia podczas dynamicznego pokonywa-nia zakrętów bądź nagłego omijania przeszkód na drodze. Rozwiązanie takie gwarantuje optymalną stabilizację jazdy Coupé.

Alternatywą dla standardowego zawieszenia AGILITY CONTROL, nastawionego na zapew-nienie komfortu jazdy, jest wariant zapewniający bardziej sportowe zachowanie amortyzato-rów i bardziej bezpośrednie wyczucie drogi – to zawieszenie sportowe AGILITY CONTROL, dostępne jako opcja. Aby sprostać oczekiwaniom jeszcze bardziej wymagających kierow-ców, Mercedes-Benz opracował pakiet jazdy dynamicznej z układem tłumienia drgań ste-rowanym elektronicznie. System ten przetwarza dane, gromadzone przez czujniki, dotyczące aktualnej sytuacji na drodze, i dostosowuje parametry amortyzatorów osobno dla każdego koła. Kierowca ma poza tym do dyspozycji dwa tryby jazdy – „Comfort” i „Sport” – za po-średnictwem których dokonuje się odpowiednia regulacja ustawienia zawieszenia, czasu re-akcji przepustnicy i momentu zmiany przełożeń automatycznej skrzyni biegów. Układ zmiennego, sportowego wspomagania kierownicy nowej konstrukcji, o bardziej bezpo-średnim przełożeniu i zmiennym parametrze centrowania, również stanowi element tego pa-kietu dynamicznego prowadzenia auta.

W celu umożliwienia opisu charakterystyki zawieszenia, inżynierowie Mercedesa stworzyli tzw. wskaźnik nadwozia – złożony wzór, według którego, po podstawieniu danych pochodzących z pomiarów dokonanych w typowych warunkach drogowych, można określić na ile skutecznie zestrojono zawieszenie i nadwozie, jak dobrze samochód trzyma się drogi, czy też jak szybko auto jest w stanie pokonać ciasny zakręt. Im wyższy jest ten współczynnik, tym bardziej sportowa – czytaj: sztywniejsza – charakterystyka zawieszenia.

Wskaźnik nadwozia pokazuje, w jakim stopniu pakiet jazdy dynamicznej może spełnić oczekiwania klientów dotyczące zarówno dynamiki, jak i wygody: wynosi on 2,06 w trybie sportowym, i spada do 1,89 – wartości typowej dla sedana – gdy zdecydujemy się wybrać tryb jazdy komfortowej.

Klimatyzacja strefowa, czyli wygoda za naciśnięciem guzika
Luksusowy układ automatycznej klimatyzacji to nowa konstrukcja regulująca temperaturę, ilość i rozkład powietrza w trzech strefach niezależnie. Taka klimatyzacja wychodzi na prze-ciw wymaganiom kierowcy, pasażera na fotelu obok, a także osób podróżujących z tyłu. Co więcej, po raz pierwszy system THERMOTRONIC (opcja) umożliwia wybór spośród różnych trybów klimatyzacji: użytkownik ma do wyboru tryb pracy rozproszonej („Diffuse”), pośred-niej („Medium”), bądź zogniskowanej („Focus”), a wszystko to a dotknięciem przycisku po to, by dostosować ilość powietrza i jego rozdział do indywidualnych preferencji, ciesząc się przy tym wygodą automatycznie kontrolowanej klimatyzacji samochodowej. Oferowana w stan-dardzie wyposażenia wersji coupé Klasy E dwustrefowa klimatyzacja automatyczna THERMATIC została ulepszona i daje obecnie pięć procent więcej mocy ogrzewania i chło-dzenia niż układ montowany w modelu poprzedniej generacji.

Informacja i rozrywka w jednym: system inforozrywkowy z kolorowym wyświetlaczem na tablicy rozdzielczej
Sprawdzona koncepcja obsługi funkcji, zapożyczona z Klasy S, na którą składa się kierownica wielofunkcyjna, sterownik na tunelu centralnym, kolorowy wyświetlacz na desce rozdzielczej i przyciski bezpośredniego wyboru, to kolejne rozwiązanie gwarantujące użyt-kownikom nowej Klasy E Coupé niezwykle wysoki standard wygody obsługi.

Comand controler, czyli sterownik sprawia, że wszystkie funkcje zaawansowanego systemu inforozrywkowego – radio, odtwarzacz CD/DVD, telefon i nawigacja samochodowa – są po prostu na wyciągnięcie ręki kierowcy i siedzącego obok pasażera. Standardowe wyposażenie obejmuje radio Audio 20 CD z ośmioma głośnikami, odtwarzacz CD i interfejs Bluetooth na potrzeby telefonu komórkowego. Klienci, którzy wybiorą oferowany w opcji system multimedialny COMAND APS będą mieć do dyspozycji dodatkowe funkcje: system nawigacji na twardym dysku o zasięgu ogólnoeuropejskim, zmieniarkę DVD, urządzenie o nazwie Music Register (czyli pamięć muzyczną mieszczącą około 1000 utworów) oraz kontrolę głosową z funkcją rozpoznawania słów. Kolejne opcje skierowane są do melomanów i gwarantują jeszcze większą przyjemność słuchania muzyki podczas jazdy: to 500-watowy system nagłośnienia typu surround, interfejs medialny umożliwiający podłączenie zewnętrznych odtwarzaczy MP3 oraz cyfrowy odbiornik radiowy.

Oferta modeli: indywidualność poprzez różnorodność
Wobec pięciu jednostek napędowych, trzech wersji zawieszenia, szerokiej gamy lakierów, sześciu różnych kombinacji koło/opona i wielu dostępnych w opcji dodatków, nowe coupé Klasy E oferuje poszczególnym klientom duży wybór jeśli chodzi o spełnienie ich osobistych motoryzacyjnych marzeń. Punktem wyjścia dla konfiguracji wyglądu i charakteru naszego coupé są linie wyposażenia wnętrza o nazwie ELEGANCE i AVANTGARDE.

Obie oferują nie tylko wariacje na temat tapicerki czy elementów wykładziny wewnętrznej, ale i kompletne, przemyślane pakiety wyposażeniowe, konsekwentnie podkreślające pożą-dany charakter auta. W zależności od gustu, wnętrze można aranżować pod względem kolo-rystyki i doboru materiałów, aby podkreślić bądź to elegancki, bądź postępowy charakter swojego Coupé.

Z kolei pakiet sportowy AMG jednoznacznie koncentruje się na osiągach samochodu. Styli-styka nadwozia w wersji AMG to charakterystyczny kształt dolnego przedniego poszycia nadwozia z dużymi wlotami powietrza, obrzeże boczne, również sygnowane logo AMG, a także imponująca osłona tylna z czarną wstawką. Osiemnastocalowe obręcze kół z lekkich stopów, w wersji na wysoki połysk, z sześcioma podwójnymi szprychami, obute w szerokie opony w rozmiarze 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu, stanowią kolejną atrakcję tej wersji. Sportowe zawieszenie AGILITY CONTROL, o sztywniejszej charakterystyce sprężyn, amortyzatorów i stabilizatora, łączy się tu z dużymi perforowanymi tarczami hamulcowymi przednich kół, wyposażonymi w zaciski z napisem „Mercedes-Benz”. Doskonałą przyczep-ność gwarantuje adaptacyjny układ kierowniczy o bardziej bezpośrednim przełożeniu.

Wśród przykuwających wzrok elementów wyposażenia wnętrza auta, należy wymienić tapi-cerkę w czarnej, ręcznie wykonanej skórze ARTICO, która, podobnie jak szczególnie eksklu-zywna tapicerka typu Nappa, dostępna jest w szerokiej gamie kolorów. Fotele kubełkowe kierowcy i pasażera z przodu gwarantują możliwość dostosowania ustawień do indywidual-nych potrzeb, zapewniając tym samym wyjątkowy komfort podróży na długich trasach.

Klasa E Coupé będzie także przez kilka miesięcy dostępna w wersji Prime Edition, która, dzięki ekskluzywnym elementom wyposażenia, szczególnie mocno podkreśla charakter no-wego modelu. Do najbardziej przykuwających wzrok detali należy lakier srebrny metalik pal-ladium, panoramiczny szklany szyberdach, a także osiemnastocalowe obręcze kół AMG z lekkich stopów, w wersji na wysoki połysk, w kolorze tytanowej szarości. Obrazu wyjątkowo-ści dopełnia wnętrze ze specjalnie zaprojektowaną dwubarwną tapicerką skórzaną, dobra-nym pod kolor dywanikami oraz sportowymi pedałami wykończonymi stalowymi okuciami.

CZYTAJ DALEJ  68. Tour de Pologne

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *