Rüsselsheim. Liczba zamówień na nową pięciodrzwiową Astrę po upływie zaledwie pięciu miesięcy od wprowadzenia jej do sprzedaży przekroczyła w Europie próg 150 tys. Dzięki temu w ciągu pierwszego roku na rynku europejskim Opel Astra jest na najlepszej drodze do przewyższenia planowanej wielkości sprzedaży wynoszącej 180 tys. samochodów.
Sukces jest widoczny również w liczbie rejestracji w Europie – ilość rejestracji nowej Astry wzrosła o ponad 54% od stycznia do kwietnia 2010 r. w porównaniu do poprzedzającego ją modelu w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Aby sprostać dużemu popytowi na nagrodzoną „Złotą Kierownicą” i wyróżnieniem „Red Dot Design” Astrę, zakład Opla w Gliwicach uruchomił trzecią zmianę. Wersja pięciodrzwiowa stanowi 50% sprzedaży Astry w Europie.
„Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z początków sprzedaży nowej Astry. Oczekujemy teraz z niecierpliwością tegorocznego wprowadzenia na rynek modelu, Astry Sports Tourer” – powiedział Alain Visser, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych.
Najnowszym modelem w rodzinie jest Astra 1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW/95 KM), która emituje zaledwie 109 g/km CO2 i zużywa jedynie 4,1 l paliwa na 100 km jazdy w cyklu mieszanym, przez co ustanawia nowe standardy wydajności i po raz kolejny wzmacnia świetną reputację nowej Astry w klasie samochodów kompaktowych. Ceny Astry 1.3 CDTI ecoFLEX rozpoczynają się w Polsce od 67 700 PLN.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.