Volkswagen Golf 6 Variant

Zestawienie faktów


Aktualnie oferowane kombinacje silników, przekładni i wyposażenia dla wersji benzynowych
– 1.4 MPI o mocy 59 kW/80 KM, 5G / Trendline
– 1.6 MPI o mocy 75 kW/102 KM, 5G / Trendline, Comfortline
– 1.4 TSI o mocy 90 kW/122 KM, 6G / Comfortline, Highline
– 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM, 6G, DGS – 7 / Comfortline, Highline

Aktualnie oferowane kombinacje silników, przekładni i wyposażenia dla wersji wysokoprężnych
– 1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM, 6G / DSG – 6, Trendline, Comfortline, Highline
1.6 TDI można zamówić z pakietem „BlueMotion Technologies”
– 2.0 TDI o mocy 103 kW/140 KM, 6G, DSG – 6 / Comfortline, Highline


Wymiary
– długość: 4.534 mm
– szerokość: 1.781 mm
– wysokość: 1.504 mm
– rozstaw osi: 2.578 mm
– rozstaw kół: przód 1.535 mm
– rozstaw kół: tył 1.508 mm


Nadwozie
Przednia część nadwozia nowego Golfa Varianta, otrzymała formę odzwierciedlającą aktualne DNA designu Volkswagena – czyste poziome linie oraz niepowtarzalną stylistykę reflektorów. Z klasycznego, trzy – i pięciodrzwiowego Golfa hatchback przejęte zostały zatem zderzaki, osłona chłodnicy, pokrywa silnika oraz błotniki i reflektory.

W odróżnieniu od poprzednika, nowy Golf Variant zamiast chromowanej osłony chłodnicy, został wyposażony w czarną, poziomą osłonę oraz zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Z przodu Varianta pojawił się kolejny duży wlot powietrza.

Tył nadwozia w nowej generacji został uszlachetniony poprzez zmodyfikowanie świateł tylnych i zderzaka. Wersje TDI i TSI można rozpoznać po końcówkach rur wydechowych niezakrytych zderzakiem. Nowy Golf Variant wyróżnia się szeroką ofertą kół, stworzoną przez Volkswagena specjalnie dla tego modelu.


Perfekcja w każdym detalu
Zespół projektantów i konstruktorów Volkswagena skoncentrował się na perfekcyjnym dopracowaniu szczegółów. Największą uwagę poświęcono właściwościom akustycznym. W związku z tym w wielu częściach karoserii zastosowano nowe rozwiązania. Na przykład
w przedniej szybie użyta została folia skutecznie tłumiąca hałas, która w zakresie około 3 kHz prawie całkowicie eliminuje dźwięki o wysokiej częstotliwości, typowe dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Ponadto obniżono poziom natężenia, a w niektórych przypadkach całkowicie wyeliminowano wiele odgłosów. Dotyczy to w szczególności wszystkich napędów pasowych, turbosprężarki i układu rozdziału powietrza doładowującego oraz dmuchawy ogrzewania i wentylacji.
Pakiet rozwiązań obniżających hałas uzupełniają cichobieżne opony i nowe mocowanie silnika. Niezależnie od udoskonaleń nadwozia, duży wpływ na poprawę komfortu akustycznego ma również zastosowanie nowej generacji silnika turbodiesel z wtryskiem Common Rail, a także włączenie do programu znanych ze swojej cichej pracy silników benzynowych TSI.


Bezpieczeństwo – ochrona na najwyższym poziomie
Nowy Golf Variant seryjnie posiada wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo, które nie pozostawia praktycznie nic do życzenia. Bezpieczeństwo bierne to przede wszystkim jeszcze bardziej udoskonalone nadwozie, zoptymalizowane pod względem ochrony pieszych, cztery poduszki i kurtyny powietrzne oraz system zagłówków dla kierowcy i pasażera WOKS, które zapobiegają urazom kręgosłupa.

Poduszki powietrzne przednie, boczne i chroniące głowę

Poduszki powietrzne kierowcy i siedzącego obok niego pasażera razem z idealnie dopasowanym systemem pasów bezpieczeństwa zabezpieczają przed skutkami ujemnego przyspieszenia. Boczne poduszki są, tak jak wcześniej, wbudowane w oparcia przednich foteli. Zostały one dostosowane do sztywniejszej struktury bocznej nowego Golfa Varianta i chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę. Wbudowanie poduszek w oparcia foteli gwarantuje prawidłową pozycję kierowcy i pasażera względem poduszki. Zastosowane przez Volkswagena seryjnie kurtyny powietrzne chroniące głowę, pozwalają uniknąć wielu urazów. Kurtyny te przykrywają boczne okna od słupka A do słupka C oraz od dachu
po dolną krawędź szyby. Rezultatem jest maksymalna ochrona pasażerów na wszystkich miejscach siedzących, niezależnie od ich wzrostu. Duża powierzchnia kurtyn lepiej zapobiega silnemu odchyleniu głowy, wysunięciu się na zewnątrz oraz przedostaniu się obiektów obcych do wnętrza samochodu. Dzięki długiemu okresowi wypełnienia kurtyny chroniące głowę działają także podczas bezpośrednich następstw kolizji, na przykład przy dachowaniu.

WOKS – zagłówki redukujące urazy odcinka szyjnego kręgosłupa


Nadwyrężenie odcinka szyjnego kręgosłupa w wyniku wypadku nazywane jest „whiplash syndrom”. Volkswagen stworzył kompleksowy system znacznie zmniejszający ryzyko takiego urazu w przypadku najechania jednego pojazdu na drugi. Dzięki dokładnie zdefiniowanej prędkości hamowania tułowia i głowy udało się uzyskać doskonałe działanie minimalizujące urazy. System ten, jest teraz seryjnie stosowany w Golfie.

Volkswagen zapobiega temu rodzajowi urazów starając się, aby głowa i górna część tułowia w czasie wypadku były podpierane przez oparcie siedzenia i zagłówek. Decydujący przy tym jest specjalny kontur zagłówka i oparcia oraz twardość zastosowanych pianek. Kontur zagłówka został zgłoszony przez Volkswagena do opatentowania. W licznych testach potencjał ochrony, jaki oferuje WOKS, znacznie przekroczył biomechaniczne wartości pomiarowe licznych systemów aktywnych.

CZYTAJ DALEJ  Renault Scénic XMOD


Wnętrze
Wraz z premierą kolejnej generacji Golfa Varianta dokonuje się wielki skok w dziedzinie jakości. Forma materiałów we wnętrzu, detale takie jak chromowane aplikacje z jedwabnym połyskiem czy zaczerpnięte bezpośrednio z luksusowego Passata CC okrągłe zegary i trójramienne kierownice dają wrażenie, iż znajdujemy się w samochodzie z wyższej klasy.

Udoskonalona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie elementy funkcyjne są łatwiejsze w obsłudze np. sterowanie automatyczną klimatyzacją Climatronic, które zaprezentowane zostało po raz pierwszy w Passacie CC. Udoskonalone zostały również liczne inne rozwiązania. Przykładowo skórzane siedzenia w nowym Golfie Variancie mają specjalną strukturę powierzchni, która nawet w przypadku bardzo jasnej skóry uniemożliwia zafarbowanie tapicerki, na przykład jeansowymi spodniami.


Kokpit
Tablica rozdzielcza Golfa Varianta została całkowicie zmodyfikowana. Ma uporządkowaną, gwarantującą łatwą obsługę geometrię. Przy pierwszym kontakcie uwagę przykuwa wyjątkowo szlachetny, miękki materiał górnej części kokpitu oraz tapicerka drzwi zharmonizowana ze stylistyką elementów obsługowych i wskaźników. Daje to wrażenie ponadczasowej elegancji.

Zegary w tej wersji Golfa są takie same, jak w klasycznym Golfie hatchback. Dominują dwa okrągłe wskaźniki, już w podstawowym wariancie wyposażenia otoczone chromowanymi pierścieniami. Okrągły jest również wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika, umieszczony pod obrotomierzem oraz wskaźnik poziomu paliwa pod prędkościomierzem. Zegary podświetlone są na biało niezależnie od tego, czy światła są włączone. Grafika seryjnego komputera pokładowego MFA również jest biała.

Podobnie jak główne zegary, także wyloty powietrza wentylacji na tablicy rozdzielczej otoczone są chromowanymi pierścieniami. Po jednym wylocie umieszczono na zewnątrz po stronie kierowcy i pasażera, dwa w konsoli środkowej. Ponadto w poszyciu słupków A znajduje się wylot dmuchawy kierujący powietrze na boczne szyby. Górna i dolna część tablicy rozdzielczej podzielona została aplikacjami dopasowanymi do chromowanych pierścieni: w podstawowej wersji Trendline – w kolorze ciemnego srebra (Titan), w wersji wyposażenia Comfortline aplikacje są czarne i błyszczące (Black Pyramide), w wersji Highline – w kolorze jasnego chromu (Chrom matt).


Konsola środkowa
Wszystkie elementy umieszczone w konsoli środkowej są jednakowo łatwo dostępne dla kierowcy i pasażera. Na samej górze – na środku między wylotami dmuchawy wentylacji – znajduje się włącznik świateł awaryjnych. Poniżej – system audio i nawigacji. Na trzecim poziomie od góry umieszczona jest regulacja klimatyzacji. Bezpośrednio przed dźwignią zmiany biegów znajduje się zestaw przycisków, które obsługują systemy takie jak ESP
i Park Assist.

W Golfie Variancie zastosowano nowy układ sterowania automatyczną klimatyzacją Climatronic. Z prawej i lewej strony znajdują się pokrętła, którymi kierowca i pasażer mogą oddzielnie ustawić temperaturę z dokładnością do jednego stopnia oraz włączyć ogrzewanie siedzeń. Ustawiona temperatura wyświetlana jest w obramowaniu pokrętła i – jeżeli auto posiada radio lub nawigację RCD 310, RCD 510, RNS 310 lub RNS 510 – również
na wyświetlaczu tego urządzenia. Między pokrętłami znajdują się elementy pozwalające na ustawienie głównych trybów pracy Climatronic (auto, off, dual, AC) oraz stopni dmuchawy. W górnej części tego pola obsługowego umieszczone są przyciski trybów wentylacji, ogrzewania tylnej szyby oraz funkcja obiegu zamkniętego.

W dalszej części konsoli środkowej, jak zwykle na wysokości dźwigni hamulca ręcznego umiejscowiony jest schowek i złącze AUX-IN (seryjnie od RCD 310) do podłączenia na przykład odtwarzacza MP3. W schowku w podłokietniku środkowym (w zależności od wersji wyposażenia) może być ponadto zamontowane opcjonalne złącze MEDIA-IN. To złącze USB pozwala na podłączenie różnych źródeł pamięci do systemu audio.

CZYTAJ DALEJ  Renault Duster wyróżnione w Indiach


Siedzenia
W zależności od wyposażenia nowy VW Golf Variant oferowany jest z czterema różnymi konfiguracjami siedzeń. W wersji podstawowej Trendline są to doskonale wyprofilowane siedzenia z tapicerką z tkaniny Roxy. Można je zamawiać w kolorach czarnym Titan
lub Latte Macchiato. Jeszcze bardziej ergonomiczne, niż dotychczas, są komfortowe siedzenia w wersji Comfortline. Stebnowany w poprzek materiał siedzisk i oparć wyraźnie odcina się optycznie od ich części zewnętrznych. Deseń tkaniny nosi nazwę Scout/Merlin i jest dostępny również w odcieniach czarnym Titan i Latte Macchiato.

Siedzenia sportowe zastosowane w Golfie Variancie Highline wyróżniają się tapicerką o szlachetnym wyglądzie. W tej wersji zastosowano pokrycie z Alcantary (na środkowej części) i tkaniny (deseń Dropmag). Kolory foteli Highline to czarny Titan lub Corn Silk /czarny Titan. Ponadto dla Golfa Varianta Highline Volkswagen oferuje siedzenia pokryte wyjątkowej jakości skórą Vienna. Do wyboru w kolorach czarnym Titan i Corn Silk.

Najnowsza generacja Varianta jest bardzo przestronna. Z przodu maksymalna wysokość wnętrza wynosi 1.032 milimetra (ustawienie fotela w najniższej pozycji). Z tyłu, zależnie
od wersji, wysokość maksymalna wynosi 986 milimetrów.
Na dobre właściwości komfortowe i ergonomiczne duży wpływ ma wygodna wysokość siedzeń wynosząca 274 milimetry z przodu i 321 milimetrów z tyłu. Szerokość wnętrza to 1.446 milimetrów z przodu i 1.437 milimetrów z tyłu.


Bagażnik
Nowy Golf Variant to wzorzec pod względem przestrzeni. Przy zamontowanej siatce oddzielającej i załadowaniu po dach do linii tylnej kanapy, w bagażniku Varianta zmieści się 745 litrów bagażu; do krawędzi okien pojemność wynosi 560 litrów. Przy złożonej tylnej kanapie i w pełni wykorzystanej wysokości wnętrza do Golfa Varianta można włożyć bagaż o objętości nawet 1.550 litrów (wraz z wnęką koła zapasowego).

Płaska na całej powierzchni podłoga bagażnika, przy złożonej tylnej kanapie, mierzy do oparcia fotela kierowcy 1,70 metra, w przypadku złożenia fotela pasażera powstaje miejsce na ładunek o długości 2,72 metra. W podłodze przestrzeni bagażowej oraz w poszyciach bocznych bagażnika są do dyspozycji liczne schowki. Jeżeli dzielona asymetrycznie kanapa nie jest złożona, głębokość bagażnika wynosi 1,07 metra. Maksymalna szerokość to 1,29 metra, a szerokość między nadkolami 1,01 metra.

Składanie dzielonej kanapy jest wyjątkowo proste, wystarczy przyciskami obok zewnętrznych zagłówków zwolnić blokadę. Przemyślanym rozwiązaniem jest czerwony wskaźnik widoczny dobrze także z przednich siedzeń, który sygnalizuje, że jedna z dwóch części oparcia po podniesieniu nie zastała dokładnie zablokowana. W ramach wyposażenia dodatkowego fotel pasażera może być również pochylany do przodu, co pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów.

Zmienność wnętrza zwiększa ponadto środkowy podłokietnik z tyłu. Po rozłożeniu powstaje duży otwór na przykład na sprzęt sportowy, taki jak wiosła czy narty (seryjny dla wersji Comfortline i Highline).

Praktyczne rozwiązania dbają o bezpieczeństwo ładunku

Do ochrony przed przewożonym bagażem, który podczas wypadku lub przy ostrym hamowaniu mógłby wpaść do kabiny pasażerskiej, opcjonalnie dostępna jest pionowa ścianka. Montowana jest za tylną kanapą, a po złożeniu oparcia można ją zaczepić
w okolicy oparć przednich foteli.

Dodatkowe zabezpieczenie ładunku w bagażniku ułatwiają cztery oczka do mocowania, z lewej i prawej strony w poszyciu bocznym oraz w przedniej części bagażnika. Kolejną praktyczną możliwość uporządkowania pojedynczych przedmiotów w przestrzeni bagażowej daje zmienna podłoga bagażnika. Można ją jednym ruchem podnieść i unieruchomić w przewidzianych do tego wycięciach. Mniejsze, płaskie przedmioty można schować także do komory pod podłogą bagażnika.

Równie praktyczne są specjalne haczyki na torby wysuwane z bocznego poszycia bagażnika. Należą one do wyposażenia seryjnego i zabezpieczają na przykład torby z zakupami przed rozsypaniem ich zawartości podczas jazdy. Apteczka i trójkąt ostrzegawczy znajdują się za osłoną w lewej ścianie bocznej, w łatwo dostępnym miejscu.

Słoneczny nastrój dzięki panoramicznemu rozsuwanemu dachowi
Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje panoramiczny dach szklany, elektrycznie otwierany. Przeźroczysta płaszczyzna o długości 1,36 metra i szerokości 0,87 metra pokrywa większą część wnętrza. Praktycznie nieograniczony dostęp światła dziennego tworzy wyjątkową atmosferę i poczucie przestrzeni. Dach składa się z dwóch części, z których przednią można podnieść lub całkowicie otworzyć. Ponieważ otwarty segment dachu nasuwa się na część zamkniętą, jego otwarcie nie powoduje zmniejszenia wysokości wnętrza. Przed zbyt mocnym nasłonecznieniem chroni zasuwana elektrycznie żaluzja.


Silniki i przekładnie
W momencie wprowadzenia na europejskie rynki Volkswagen będzie oferował nowego Golfa Varianta z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Spektrum mocy sięga od 59 kW/80 KM do 118 kW/160 KM. Cztery z tych sześciu silników będą doładowywane kompresorem i/lub turbosprężarką. Po raz pierwszy w Golfie Variancie pojawią się – analogicznie jak w klasycznym Golfie – silniki turbodiesel (TDI) z Common Rail najnowszej generacji. Zastąpią one oferowane dotychczas silniki z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskiwaczami i będą miały duży wpływ na doskonałe właściwości akustyczne nowego Golfa Varianta.

Silniki benzynowe i wysokoprężne o wszystkich stopniach mocy będą zużywały mniej paliwa, niż odpowiednie jednostki napędowe poprzednika Golfa. Oszczędności paliwa a tym samym redukcja emisji są w niektórych przypadkach bardzo duże.

CZYTAJ DALEJ  Zmiany w Volvo S80 V70 i XC70

 

tekst i foto: materiały prasowe Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *